  • 1. Data: 2006-08-16 12:28:15
    Temat: Jaką umowę zaproponować?
    Od: Adrian <a...@o...pl>

    Witam.

    jestem na kupnie mieszkania, mieszkanie ma mój znajomy, jest wszystko ok
    ale mieszkanie ma mały problem prawny. Mieszkanie jest jego rodziców.
    Matka żyje a ojciec umrał pół roku temu. Ojciec w testamencie zapisał
    mieszkanie jego córce, co ma 14 lat. Twierdzi że jest w trakcie zmiany
    testamentu, że on ma zadecydować za córkę i sprzedać. Mowi ze to potrwa
    góra dwa miesiące, ale że mogę się już tam wprowadzić i zacząć remonty
    itp. Że na 100% mi sprzeda to mieszkanie. Jaką umowe moge z nim spisać
    aby w razie jego rezygnacji nie byłbym stratny?

  • 2. Data: 2006-08-16 12:34:09
    Temat: Re: Jaką umowę zaproponować?
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adrian" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > itp. Że na 100% mi sprzeda to mieszkanie. Jaką umowe moge z nim spisać
    > aby w razie jego rezygnacji nie byłbym stratny?

    Jeżeli niepełnoletnia córka ma mieszkanie to zgodę na sprzedaż może wyrazić
    chyba tylko sąd rodzinny w szczególnie umotywowanych wypadkach

  • 3. Data: 2006-08-16 13:00:52
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Matka żyje a ojciec umrał pół roku temu. Ojciec w testamencie zapisał
    > mieszkanie jego córce, co ma 14 lat. Twierdzi że jest w trakcie zmiany
    > testamentu, że on ma zadecydować za córkę i sprzedać. Mowi ze to potrwa

    Teraz to już tylko może testament sfałszować a nie zmienić :)
    Nawet jeśli to zrobi to i tak córce bedzie przysługiwał zachówek.
    W związku z tym mieszkanie jest tak czy siak na 4 lata "zablokowane" - sąd
    powoła kuratora spadku którego zadaniem jest zabezpieczyć małotelniego przez
    zachłannością dorosłych krewnych. Rodzina musiałaby mieć poważne problemy
    finansowe żeby kurator wydał zgodę na sprzedaż. A nawet wówczas część
    pieniędzy nalezną małoletniej umieści w funduszu.

  • 4. Data: 2006-08-16 13:31:38
    Od: m...@g...com

    William wrote:
    [...]
    > tak córce bedzie przysługiwał zachówek.

    Zachowek.

    p. m.

  • 5. Data: 2006-08-16 14:46:33
    Od: "Angie" <h...@W...fm>

    Użytkownik "Adrian" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a ojciec umrał pół roku temu. Ojciec w testamencie zapisał mieszkanie
    > jego córce, co ma 14 lat. Twierdzi że jest w trakcie zmiany testamentu

    To przyklad wiary w zycie poza grobowe. Jak ojciec moze zmienic testament
    skoro nie zyje, a zmienic testament moze tylko on?

    Angie

  • 6. Data: 2006-08-16 14:48:11
    Od: Adrian <a...@o...pl>

    William napisał(a):
> [...]
    > finansowe żeby kurator wydał zgodę na sprzedaż. A nawet wówczas część
    > pieniędzy nalezną małoletniej umieści w funduszu.

    No to mam zagwozdkę, on twierdzi że są już "po pierwszej sprawie" i za
    najpóźniej dwa miesiące będzie wszystko w porządku - właścicielem będzie
    on i matka. Chyba poproszę go o dokładne przedstawienie sprawy o co
    chodzi, bo on mówi, że "wszytsko jest już _prawie_ załatwione". Okazja
    jak to bywa nie lubi czekać. Ale kanał..

  • 7. Data: 2006-08-16 18:25:39
    Od: m...@g...com

    Adrian wrote:

> [...]
    > chodzi, bo on mówi, że "wszytsko jest już _prawie_ załatwione". Okazja
    > jak to bywa nie lubi czekać. Ale kanał..

    Może zmiana testamentu to jest skrót myślowy na .... no właśnie trudno
    powiedzieć na co :)

    p. m.

  • 8. Data: 2006-08-17 05:43:27
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > chodzi, bo on mówi, że "wszytsko jest już _prawie_ załatwione". Okazja
    > jak to bywa nie lubi czekać. Ale kanał..

    No to poproś go o pokazanie orzeczenia z tej "pierwszej sprawy". Jesli
    jeszcze go nie ma (nie zdażyła się uprawomocninć) jedź z nim do sądu w
    kancelarii on poprosi o akta i zobaczysz wszystko (choć jeszcze nie
    prawomocne).