  • 1. Data: 2006-08-16 10:26:44
    Temat: dot. uwierzytelnienia dowodu osobistego. Kim jest wystawca?
    Od: "Jeanne" <j...@o...pl>

    Witam

    Muszę złożyć reklamację, a w niej kserokopię uwierzytelnioną przez wystawcę.
    Niestety nie wiem kim jest wystawca, czy ten co wystawił dokument tj. dowód
    osobisty (dokładnie kto?), czy osoba, która kserowała dowód?
    Mam jeszcze jeden wariant, a mianowicie uwierzytelnienie przez notariusza,
    ale to raczej nie wchodzi w rachubę.
    Szukałam w googlach i dalej nie wiem, kim jest wystawca.

    Bardzo proszę o pomoc.

    Jeanne

  • 2. Data: 2006-08-16 11:45:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jeanne" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Muszę złożyć reklamację, a w niej kserokopię uwierzytelnioną przez wystawcę.
    > Niestety nie wiem kim jest wystawca, czy ten co wystawił dokument tj. dowód
    > osobisty (dokładnie kto?), czy osoba, która kserowała dowód?

    Wystawca dokumentu jest napisany na rewersie dowodu. Jest to zazwyczaj Burmistr,
    Prezydent MIasta, Wójt.

    > Mam jeszcze jeden wariant, a mianowicie uwierzytelnienie przez notariusza, ale
    > to raczej nie wchodzi w rachubę.

    Też można.

    Ale tak na marginesie. Cóż to za reklamacja, że konieczny jest uwierzytelniony
    odpis dowodu osobistego i czego niby miałby być on dowodem. Reklamujesz treść
    wystawionego Ci dowodu osobistego? Bo nic innego mi do głowy nie przychodzi.

  • 3. Data: 2006-08-16 11:47:24
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > Niestety nie wiem kim jest wystawca, czy ten co wystawił dokument tj.
    > dowód osobisty (dokładnie kto?), czy osoba, która kserowała dowód?

    no masz ci go, naprawde nie wiesz, kto wystawil dowod? a nie mozesz
    przeczytac co jest na nim napisane?

  • 4. Data: 2006-08-17 17:04:37
    Od: "Jeanne" <j...@o...pl>

> [...]
    > uwierzytelniony odpis dowodu osobistego i czego niby miałby być on
    > dowodem. Reklamujesz treść wystawionego Ci dowodu osobistego? Bo nic

    Reklamacja niezrealizowanego biletu z PKP. Gdybym oddawała osobiście (tylko
    w większych miastach) dowód mogę pokazać i dać normalnie kserokopię.
    Wysyłkowo, kserokopia musi być uwierzytelniona :(
    Dziękuję za potwierdzenie, kim jest wystawca. Wbrew pozorom, nie każdy
    wiedział, że chodzi o wystawiającego dowód osobisty.

    Jeanne

  • 5. Data: 2006-08-17 17:31:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Reklamacja niezrealizowanego biletu z PKP. Gdybym oddawała osobiście (tylko w
    > większych miastach) dowód mogę pokazać i dać normalnie kserokopię. Wysyłkowo,
    > kserokopia musi być uwierzytelniona :(

    A kto Ci kazał tę kserokopię uwierzytelniać i czemuż niby w ogóle miało by to
    służyć? Jeśli nawet z jakiegoś powodu trzeba ustalić tożsamość składającego
    wniosek (tylko nie wiem po co), to ustalanie tego na podstawie uwierzytelniania
    kserokopii dowodu osobistego jest jakąś wierutną bzdurą. Każdy może iść z
    dowodem osobistym dowolnej osoby do notariusza, a notariusz stwierdzi zgodność
    kserokopii tego dokumentu z oryginałem. W urzędzie gminy / miasta to w ogóle nie
    wiem, czy poświadczają zgodność, ale jeśli tak, to nie ma większego znaczenia
    kto z tym przyszedł. W konsekwencji czego niby to poświadczenie miało by być
    dowodem?

    Gdybyś mógł ewentualnie opisać - dla mojej ciekawości, bo nic sensownego mi
    przychodzi do głowy - kto pouczył Cię o konieczności wysłania takiej kserokopii
    dokumentu oraz jak to uzasadniał.