  • 1. Data: 2013-09-17 00:46:33
    Temat: Jak zostać kombatantem Solidarności?
    Od: Koziołek <d...@X...pl>

    Czy jeżeli wezmę mojego ukochanego synka w teren, wystrugam mu z osikowego
    drzewa procę i uzbroję ją w gumę od majtek, a on wypierdoli dziurę w oknie
    pobliskiego posterunku, to będę mógł przyjąć jako linię obrony nostalgię za
    peerelem i nieokieznaną wolność tamtych czasów? Znaczy, że ci, którzy wtedy
    rozbijali szyby w oknach są obecnie kombatantami?

    Z harcerskim pozdrowieniem,

    Koziołek
    --
    www.przepraszamzacrossposta.blox.pl
    www.blogmateuszka.blox.pl

  • 2. Data: 2013-09-17 10:18:27
    Temat: Re: Jak zostać kombatantem Solidarności?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-17 00:46, Koziołek pisze:
> [...]
    > obrony nostalgię za peerelem i nieokieznaną wolność tamtych czasów?
    > Znaczy, że ci, którzy wtedy rozbijali szyby w oknach są obecnie

    A co masz ochotę, aby zrobili ci "ścieżkę zdrowia"? Żeby do końca poczuć
    klimat epoki?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 3. Data: 2013-09-17 10:56:19
    Od: LeonKame <k...@l...com>

> [...]
    > obrony nostalgię za peerelem i nieokieznaną wolność tamtych czasów?
    > Znaczy, że ci, którzy wtedy rozbijali szyby w oknach są obecnie

    nAJPRAWDOPODOBNIEJ TO SCIERWO ZWIE SIE TERAZ KOMBATANTAMI.

  • 4. Data: 2013-09-17 17:03:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "LeonKame" <k...@l...com> napisał w wiadomości

    > nAJPRAWDOPODOBNIEJ TO SCIERWO ZWIE SIE TERAZ KOMBATANTAMI.

    Z tym kombatantami, to tak naprawdę bardzo różnie bywa. Ja pamiętam lata
    80, kiedy to się walczyło z komuną. Nowa Huta, jedna z demonstracji pod
    pomnikiem Lenina. Milicja zazwyczaj ustawiała dwa kordony odgradzające
    ponik od dwóch stron między budynkami. Od strony NCK tłum, ale od strony
    ówczesnej Komendy w Nowej Hucie pustawo. W pewnym momencie radiowóz
    wyjeżdża wywożąc rannego policjanta. W tym celu rozpięto płotki stanowiace
    podstawę kordonu i przed te płotki wychodzi taki "bardzo duży" policjant. W
    kasku i "zbroi". Z bramy pobliskiego bloku wybiega kobieta i zaczyna
    okłądać tego policjanta pięśćiami. Policjant spokojnie stoi, ale kobiecie
    podjeżdżają na lodzie nogi. Było ślisko, bo wcześniej tam działały armatki
    wodne. Kobieta upadła i zaczęła krzyczeć, ze milicja bije kobiety. Stało
    nas kilka osób wokół i wybuchnęliśmy śmiechem. Pamiętam, że na innej
    demonstracji w kierunku stojacego kordonu milicjantów pobiegł taki 5-6
    letni szkut. Miał w rękach taką skrzynkę po mandarynkach z cieniutkich
    deseczek. Cinął nią przed siebie na metr z dystansu 10~15 metrów i zaczął z
    wrzaskiem uciekać. Mógłbym godzinami to pisywać. Lubiłem robic fotki, więc
    się plątałem w Krakowie po demonstracjach nie wdając się w bijatyki.
    Pamiętam wielu kolegów, którzy nawet nie wiedzieli, czego dotyczy
    zgromadzenie, a chodzili, by się poganiać z Milicją. Później były
    opowieści, jak wśród kibiców. Kto ile kamieni rzucił i jak szybko uciekał.

    Ja tam nic do kombatantów nie mam. Pewnie by blok komunistyczny trwał
    nadal, jakby nie ich poświecenie. Ale nie zapominajmy, że wśród tych
    nielicznych uświadomionych reszta robiła za przysłowiowe mięso armatnie i z
    równym zapałem maszerowała 1 Maja w pochodzie oraz w demonstracji
    solidarnościowej. Dla nich liczyła się po prostu granda i tyle.

  • 5. Data: 2013-09-21 20:42:53
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

> [...]
    > krzyczeć, ze milicja bije kobiety. Stało nas kilka osób wokół i wybuchnęliśmy

    I nikomu nie przyszło do głowy, że ta kobieta z tej samej komendy jest co ten
    milicjant?

> [...]
    > kamieni rzucił i jak szybko uciekał.
    >
    > Ja tam nic do kombatantów nie mam. Pewnie by blok komunistyczny trwał nadal,

    A tak, KORniki doszli do władzy na plecach polskich robotników i gnębią teraz
    polski naród bez opamiętania i nie ma komu wyprowadzić ludzi na ulice...

    boukun

  • 6. Data: 2013-09-21 23:53:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "boukun" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    > wiadomości news:52387033$0$1459$65785112@news.neostrada.pl...

    > I nikomu nie przyszło do głowy, że ta kobieta z tej samej komendy jest co
    > ten milicjant?

    Na 100% nie była.

    > Pamiętam, że na innej

    > A tak, KORniki doszli do władzy na plecach polskich robotników i gnębią
    > teraz polski naród bez opamiętania i nie ma komu wyprowadzić ludzi na
    > ulice...

    Nie zgodzę się z Tobą. Widziałeś kiedykowliek grabie, które grabią od
    siebie

  • 7. Data: 2013-09-22 08:55:53
    Temat: Re: Jak zosta? kombatantem Solidarno?ci?
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-09-21 23:53, Robert Tomasik pisze:

    Prof. Witold Kieżun:
    "Smutno mi, że umieram jednak nie w tej Polsce, o którą walczyłem

    http://www.youtube.com/watch?v=YWQwKq6tNE0#t=29