  • 1. Data: 2009-05-25 09:31:33
    Temat: Jak zaskarżyć zarządzenie starosty
    Od: a...@g...com

    Witam,
    w jaki sposób (do kogo, jaka procedura) zaskarżyć zarządzenie starosty
    powiatu?
    Czy analogicznie jak w art. 87 ustawy o samorządzie powiatowym - choć
    tu mowa o uchwale organu (rady, zarządu)? A jak z zarządzeniem
    starosty?

  • 2. Data: 2009-05-25 09:33:20
    Temat: Re: Jak zaskarżyć zarządzenie starosty
    Od: kuba <j...@g...com>

    a...@g...com pisze:
> [...]
    > Czy analogicznie jak w art. 87 ustawy o samorządzie powiatowym - choć
    > tu mowa o uchwale organu (rady, zarządu)? A jak z zarządzeniem

    A co to za zarządzenie i czego dotyczy?

    pozdr
    kuba

  • 3. Data: 2009-05-25 09:46:28
    Od: a...@g...com

    On 25 Maj, 11:33, kuba <j...@g...com> wrote:

    > A co to za zarządzenie i czego dotyczy?

    W każdym razie jest naszym zdaniem sprzeczne z prawem i narusza
    interes prawny pewnej grupy, której zarządzenie dotyczy.

  • 4. Data: 2009-05-25 09:54:21
    Od: kuba <j...@g...com>

    a...@g...com pisze:

    > W każdym razie jest naszym zdaniem sprzeczne z prawem i narusza
    > interes prawny pewnej grupy, której zarządzenie dotyczy.

    No jeśli nie powiesz nic więcej, to mogę Ci powiedzieć tylko, że nie
    analogicznie do uchwały rady zarządu.

  • 5. Data: 2009-05-25 16:13:19
    Od: a...@g...com

    On 25 Maj, 11:54, kuba <j...@g...com> wrote:

    > No jeśli nie powiesz nic więcej, to mogę Ci powiedzieć tylko, że nie
    > analogicznie do uchwały rady zarządu.

    Chodzi o zarządzenie, w którym starosta nie zezwala na zatrudnienie
    emerytów w szkołach bez zgody organu prowadzącego. Chcemy powoałać się
    na wyrok NSA wyroku I OSK 1528/08 z dnia 11.03.2009 .

  • 6. Data: 2009-05-25 17:45:28
    Od: kuba <j...@g...com>

    a...@g...com pisze:

    > Chodzi o zarządzenie, w którym starosta nie zezwala na zatrudnienie
    > emerytów w szkołach bez zgody organu prowadzącego. Chcemy powoałać się
    > na wyrok NSA wyroku I OSK 1528/08 z dnia 11.03.2009 .

    Faktycznie, interesujące... A nie zastanowiło Cię dlaczego masz do
    czynienia z zarządzeniem starosty, podczas gdy w podanym przez Ciebie
    orzeczeniu została zaskarżona uchwała zarządu powiatu?
    Kompetencje nadzorcze z art. 34a Ustawy o systemie oświaty przysługują
    organowi prowadzącemu, czyli jednostce samorządu terytorialnego
    (powiatowi). Organem wykonawczym powiatu jest zarząd a nie starosta.
    A zatem wydaje się, że masz do czynienia nie tylko z brakiem podstawy
    prawnej do wydania aktu prawnego o tej treści, ale też przekroczeniem
    kompetencji.

    Gdyby była podjęta uchwała, to bez problemów można by wyjechać z art.
    87. 1.: Każdy, czyj interes prawny lub uprawnienie zostały naruszone
    uchwałą podjętą przez organ powiatu w sprawie z zakresu administracji
    publicznej, może, po bezskutecznym wezwaniu do usunięcia naruszenia,
    zaskarżyć uchwałę do sądu administracyjnego.

    Ja bym spróbował na podstawie art. 3 ust. 2 pkt 4 albo pkt 6 Prawa o
    postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Do tego pismo do starosty
    wzywające do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 PPSA). Można też
    postarać się o udział prokuratora w postępowaniu sądowym.

    pozdrawiam
    kuba

  • 7. Data: 2009-05-25 18:00:23
    Od: a...@g...com

    On 25 Maj, 19:45, kuba <j...@g...com> wrote:

> [...]
    > wzywające do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 PPSA). Można też
    > postarać się o udział prokuratora w postępowaniu sądowym.

    No nie wiem, gdyż w ustawie o systemie oświaty w art. 5c. pkt 3) mamy
    "W przypadku szkół i placówek prowadzonych przez jednostki samorządu
    terytorialnego, zadania i kompetencje organu prowadzącego określone
    w:
    art. 7 ust. 1d, art. 34 ust. 2, art. 34a, art. 37 ust. 1, art. 39 ust.
    6, art. 41 ust. 3, art. 58 ust. 3, art. 59 ust. 3 i 4, art. 67a ust.
    3, 5 i 6, art. 71b ust. 2b oraz art. 77 ust. 6 - wykonuje odpowiednio:
    wójt (burmistrz, prezydent miasta), starosta, marszałek województwa."
    Jak się do tego odnieść?

  • 8. Data: 2009-05-25 18:12:26
    Od: kuba <j...@g...com>

    a...@g...com pisze:
> [...]

    > 3, 5 i 6, art. 71b ust. 2b oraz art. 77 ust. 6 - wykonuje odpowiednio:
    > wójt (burmistrz, prezydent miasta), starosta, marszałek województwa."

    Faktycznie, przeoczyłem to. W takim razie ciekawe dlaczego w tym
    orzeczeniu jest zarząd powiatu. Nie chce mi się już sprawdzać,czy coś
    się zmieniło..
    W takim razie sprawdź tylko ten art. 3 PPSA.

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-05-25 18:17:27
    Od: a...@g...com

    On 25 Maj, 20:12, kuba <j...@g...com> wrote:

> [...]
    > się zmieniło..
    > W takim razie sprawdź tylko ten art. 3 PPSA.

    No ok, art. 3 PPSA. Ale czy wcześniej należy wezwać do usunięcia
    naruszenia prawa (na co się powołać), czy od razu do sądu?

  • 10. Data: 2009-05-25 18:32:24
    Od: kuba <j...@g...com>

    a...@g...com pisze:

    > No ok, art. 3 PPSA. Ale czy wcześniej należy wezwać do usunięcia
    > naruszenia prawa (na co się powołać), czy od razu do sądu?

    art. 52 par. 4 PPSA

    1. Dyrektor szkoły wzywa do usunięcia naruszenia prawa (a powołać się
    powinien chyba na argumentację z tego orzeczenia...)
    2. czeka na odpowiedź
    3. jak dostanie, to w ciągu 30 dni od doręczenia odpowiedzi wnosi skargę
    3a. jak nie dostanie, to w ciągu 60 dni od wezwania

    Skargę wnosi się za pośrednictwem starosty.