  • 1. Data: 2009-05-25 08:04:45
    Temat: komornik ma aż tak dużą swobodę działania?
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,6644881,Komorni
    k_zlicytuje_mu_dorobek_zycia.html

    pewnie tekst jest trochę podkoloryzowany
    ale z drugiej strony... to jest Polska... wiele jest możliwe...
    nieproporcjonalność jest ogromna...
    jakoś ciężko mi tutaj znaleźć przekonanie dla uczciwości komornika...

    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-05-25 08:17:04
    Temat: Re: komornik ma az tak duza swobode dzialania?
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <gvdjh5$hsq$1@inews.gazeta.pl>, z...@g...pl
    says...>
    > http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,6644881,Komorni
    k_zlicytuje_mu_dorobek_zycia.html

    > pewnie tekst jest troch? podkoloryzowany
    > ale z drugiej strony... to jest Polska... wiele jest mo?liwe...
    > nieproporcjonalno?? jest ogromna...
    > jako? ci??ko mi tutaj znale?? przekonanie dla uczciwo?ci komornika...

    Komornik dziala na wniosek wierzyciela i jesli ten, nawet majac
    wierzytelnosc na 8 tys PLN, zawnioskuje o egzekucje z nieruchomosci
    dluznika to taka egzekucja zostanie przeprowadzona. Poza tym dziala na
    podstawie orzeczenia z tytulem wykonawczym wiec na dyskusje o
    'spornosci' dlugu byl juz czas w poprzednim odcinku historii, przed
    sadem.

    Po drodze jednak jest tysiac okazji zeby sprawe wyprostowac, poza tym
    sam opis i oszacowanie nieruchomosci (wartosc) takze podlega
    zaskarzeniu. Rozsadny czlowiek w takiej sytuacji albo dziala sam albo
    idzie po pomoc do prawdziwego prawnika, jesli ktos zas przez caly czas
    siedzi i przyglada sie tylko rozwojowi wydarzen to raczej jest
    nieroztropny.

    A ogolnie ciezko mi uwierzyc, ze ktos kto ma dom o wartosci 900 tys PLN
    nie jest w stanie, w taki albo inny sposob, splacic 8 tys PLN
    zobowiazania. No chyba ze dobrej woli brak.

  • 3. Data: 2009-05-25 08:18:26
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Leszek wrote:

> [...]
    > podstawie orzeczenia z tytulem wykonawczym wiec na dyskusje o
    > 'spornosci' dlugu byl juz czas w poprzednim odcinku historii, przed

    no ale jeśli wszyscy wierzyciele zostali spłaceni?
    (zakładam prawdomówność właściela domu)

    > A ogolnie ciezko mi uwierzyc, ze ktos kto ma dom o wartosci 900 tys
    > PLN nie jest w stanie, w taki albo inny sposob, splacic 8 tys PLN
    > zobowiazania. No chyba ze dobrej woli brak.

    albo jest jakiś przekręt ze strony komornika... bo koniecznie chce coś
    zarobić...
    w brak dobrej woli też jestem w stanie uwierzyć... zawziętość...
    ale skoro media się tematu dotknęły to coś nie tak w tym temacie musi być...

    --
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-05-25 08:18:28
    Temat: Re: komornik ma aż tak dużą swobodę działania?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:

    > jakoś ciężko mi tutaj znaleźć przekonanie dla uczciwości komornika...

    Jest wyrok i wierzyciel wskazuje jak go wykonać. A komornik ma robić a
    nie gadać. To nie ma nic wspólnego z uczciwością.

    Normalny dłużnik płaci dług (tu 8000 zł nawet pożycza) a nie pozwala na
    sprzedaż domu za milion. jeśli pan będzie uparty komornik sprzeda mu
    domu i odda cenę - dług. I żadni dziennikarze mu nie pomogą.

    --
    @2009 Johnson

  • 5. Data: 2009-05-25 08:22:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:

    > no ale jeśli wszyscy wierzyciele zostali spłaceni?
    > (zakładam prawdomówność właściela domu)

    Niepotrzebnie zakładasz że dłużnik i gazeta piszą prawdę. Nie po to
    składał skargi żeby sąd ich nie uwzględnił gdy dług został spłacony.
    Możliwe że do spłaty zostały tylko koszty komornicze, a wichrzyciele
    dostali to co powinni. Ale to i tak niczego nie zmienia.

    > ale skoro media się tematu dotknęły to coś nie tak w tym temacie musi
    > być...

    Ależ śmieszny argument :)

    --
    @2009 Johnson

  • 6. Data: 2009-05-25 08:49:15
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 25 Maj, 10:18, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> wrote:

    > ale skoro media się tematu dotknęły to coś nie tak w tym temacie musi być...
    >
    > --

    Zawsze wiedzialem ze wilkolaki zyja skoro pisza o tym gazety ;).

  • 7. Data: 2009-05-25 08:50:19
    Od: BK <b...@g...com>

    On May 25, 10:18 am, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> wrote:

    > ale skoro media się tematu dotknęły to coś nie tak w tym temacie musi być...

    Tak bo media to krynica madrosci i zrodlo sprawiedliwosci, wybitna
    rada medrcow, filozofow, moralizatorow - wybitnych uczonych w pismie i
    doktorow nauk prawnych.

    Badz powazny, to, ze media nad tym tematem sie kreca znaczy tyle co
    nic :P

  • 8. Data: 2009-05-25 10:38:59
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Johnson wrote:

> [...]
    > Możliwe że do spłaty zostały tylko koszty komornicze, a wichrzyciele
    > dostali to co powinni. Ale to i tak niczego nie zmienia.

    po przemyśleniu - macie rację :)
    niemniej jednak .... ktoś musi być wyjątkowo pewny swego, że stawia na szali
    licytację domu i potencjalną sporą stratę $, żeby walczyć o 8k...

    a teraz już teoretyzuję:
    a co jesli komornik działa niezgodnie z prawem i wyjdzie to na jaw po
    sprzedaży domu... co może obecny właściciel domu w przypadku gdy dom będzie
    miał już nowego właściciela?

    jestem laikiem - więc nie podam żadnej sensownej prawdopodobnej sytuacji -
    tylko luźno teoretyzuję...
    no przecież chyba jest jakaś droga odwoławcza...

    --
    pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-05-25 10:46:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zkruk [Lodz] pisze:

    > po przemyśleniu - macie rację :)
    > niemniej jednak .... ktoś musi być wyjątkowo pewny swego, że stawia na
    > szali licytację domu i potencjalną sporą stratę $, żeby walczyć o 8k...

    A co tu jest niepewnego? Poza tym tak jak ja to zrozumiałem, to
    wierzyciele zostali spłaceni, teraz swoją dolę chce komornik, do czego
    ma zresztą prawo - jeśli wszczął egzekucję, a dłużnik spłacił należność
    do wierzyciela, to komornikowi należy się 5%.

    > a teraz już teoretyzuję:
    > a co jesli komornik działa niezgodnie z prawem i wyjdzie to na jaw po
    > sprzedaży domu... co może obecny właściciel domu w przypadku gdy dom
    > będzie miał już nowego właściciela?

    Co to znaczy niezgodnie z prawem? Pytanie podobne do "a co, jeśli ten
    komornik to nie komornik i wyjdzie to na jaw kiedy dom będzie miał
    nowego właściciela?" Jak coś jest niezgodne z prawem, to dłużnik ma
    możliwość odwoływania się. Są na to terminy. Często zawite.

    > jestem laikiem - więc nie podam żadnej sensownej prawdopodobnej sytuacji
    > - tylko luźno teoretyzuję...
    > no przecież chyba jest jakaś droga odwoławcza...

    No jest, ale od czego się odwoływać, skoro tutaj nic niezgodnego z
    prawem nie ma? Bo to, że za 8 tysięcy chcą sprzedać dom, to nic złego
    nie jest. I niech się dłużnik cieszy, że pod dom podjeżdżają chętni do
    licytacji - wtedy cena będzie wyższa, a to co zostanie po spłacie
    przypadnie dłużnikowi.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-05-25 10:56:06
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> pisze:

> [...]
    > sytuacji -
    > tylko luźno teoretyzuję...
    > no przecież chyba jest jakaś droga odwoławcza...

    IMHO ten komornik i "komornicy w ogóle" ryzykują więcej niż właściciel
    domu który ryzukuje *dużo*. "Komornicy w ogóle" ryzykują zmianą
    przepisów a ten komornik sprawdzeniem innych swoich egzekucji czy nie
    były równie "mogące nasuwać wątpliwości" a wszystko za marną kwotę 8 tyś.

    Jak prawo potrafi sprawić masowe wrażenie że jest bzdurne i drakońskie
    to ma sporą szansę zostać zmienione, w tym przypadku przy okazji z
    innymi zmianami na niekorzyść komorników. Oprócz prawa jest PR bo prawo
    jest zmieniane co trochę a PR decyduje w dużym zakresie o tym na czyją
    niekorzyść.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Taki z niego muzykant jak z koziego ogona klarnet, a z koziej dupy trąba.