eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak wyplątać się z umowy o internet - fatalna jakość usługi.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 15

  • 1. Data: 2010-11-07 15:54:35
    Temat: Jak wyplątać się z umowy o internet - fatalna jakość usługi.
    Od: ala <r...@g...com>

    Witam,

    od kilku lat jestem klientem tego samego providera i zawsze byłam
    zadowolona z usługi. Od trzech miesięcy coś się zmieniło i internet
    wieczorami praktycznie nie nadaje się do użytku. Czasami są dni, że
    wszystko działa dobrze, ale potem na przykład przez 2 tygodnie zamiast
    2Mbit w dół osiągi spadają do kilku procent tej wartości, a pingi w
    grach zakrawają o ponury żart - po kilka tysięcy ms opóźnień.

    Reklamacje firma zdaje się ignorować, twierdząc, że sami sobie
    zapychamy łącze i tego typu nieprofesjonalne teksty - czemu przeczą
    screeny i inne pomiary, których dokonaliśmy podczas wystepowania
    objawów, ale firma nie przyjmuje tego do wiadomości. W każdym razie
    firma zdaje się stosowac politykę umywania rąk i argumentów w rodzaju
    'wartości w umowie są tylko maksymalne, i niczego nie gwarantujemy' a
    już pingi w grach totalnie ignorują jako nie ujęte w umowie - czyli
    pingi po kilka tys. ms nie robią na nich wrażenia.

    Reasumując - coś się zepsuło u nich, firma chowa głowę w piasek i
    odbija piłeczkę. Nasze nawyki w korzystaniu z netu nie zmieniły się
    nagle po latach i sami sobie tego netu nie psujemy nagle ot tak.

    Tkwię w dwuletniej umowie obarczonej opłatą wyrównawczą, bo pierwsze
    miesiące były jakos tam promocyjne plus badziewny router za złotówkę,
    umowa kończy się w lipcu 2011. Kwota ok 400 zł jest dla mnie nie do
    przyjęcia przy zerwaniu umowy.

    Czy jestem skazana na tkwienie w tej umowie do końca? Czy da się jakoś
    rozwiązać tę umowę?


  • 2. Data: 2010-11-08 07:17:47
    Temat: Re: Jak wyplątać się z umowy o internet - fatalna jakość usługi.
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    A co to za provider?
    Jeżeli nie jest to Tele2 czy coś w tym rodzaju, gdzie zaszczują cię
    straszeniem komornikiem itp. to sprawa jest prosta.
    Umowa umową, a rację ma ten, kto trzyma kasę. Skoro umowa jest na dostawę
    internetu a dostawa szwankuje, to wysyłasz pismo (polecony ZPO), że nie
    wywiązują się w umowy i że nie zapłacisz ani grosza za wadliwą usługę.
    Ty zaprzestajesz korzystania z wadliwego łącza i przestajesz płacić. Warto
    też zgromadzić wyniki pomiarów transferów, żeby był namacalny dowód, a nie
    tylko subiektywna ocena,
    Jacek


  • 3. Data: 2010-11-08 10:56:05
    Temat: Re: Jak wyplątać się z umowy o internet - fatalna jakość usługi.
    Od: Alicja <a...@g...com>

    On 8 Lis, 08:17, "Jacek" <m...@g...pl> wrote:
    > A co to za provider?
    > Je eli nie jest to Tele2 czy co w tym rodzaju, gdzie zaszczuj ci
    > straszeniem komornikiem itp. to sprawa jest prosta.
    > Umowa umow , a racj ma ten, kto trzyma kas . Skoro umowa jest na dostaw
    > internetu a dostawa szwankuje, to wysy asz pismo (polecony ZPO), e nie
    > wywi zuj si w umowy i e nie zap acisz ani grosza za wadliw us ug .
    > Ty zaprzestajesz korzystania z wadliwego cza i przestajesz p aci . Warto
    > te zgromadzi wyniki pomiar w transfer w, eby by namacalny dow d, a nie
    > tylko subiektywna ocena,
    > Jacek

    Poviderem jest firma Internetia Sp. z o.o. dawniej Lanet Sp. z o.o. -
    szczerze nie polecam.
    Obecnie widać, że wszystkie połączenia biegną przez sieć Netii, i to
    wg. wielu osób, z którymi rozmawiałam tłumaczy opisywane objawy.
    Najwyraźniej przed trzema miesiącami byliśmy jakoś inaczej wpięci do
    netu, a teraz podpięto nas jakoś inaczej.

    Niemniej, czy takie wysłanie pisma pt. Wypowiedzenie umowy z
    potwierdzeniem odbioru i zaprzestanie płacenia jest prawnie skuteczne?
    Może to wtedy właśńie mój provider mnie poda do komornika za
    niepłacenie?

    Ala


  • 4. Data: 2010-11-08 12:21:49
    Temat: Re: Jak wyplątać się z umowy o internet - fatalna jakość usługi.
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    ala napisal:
    [ ciach ]

    Udokumentuj swoje bolączki. Wejdź na stronę:

    http://www.speedtest.pl

    zmierz transfer, zrzuć ekran, wydrukuj. Kilka
    razy z rzędu. Pismo z reklamacją plus dołączone
    wydruki wyślij poleconym z potwierdzeniem odbioru.
    Przy drugim piśmie poinformuj, że w przypadku
    nieusunięcia awarii zrywasz umowę. W trzecim piśmie
    informujesz o zerwaniu umowy.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek


  • 5. Data: 2010-11-08 12:43:06
    Temat: Re: Jak wyplątać się z umowy o internet - fatalna jakość usługi.
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Do komornika nikt Cię nie może podać bez prawomocnego postanowienia sądu, to
    raz.
    Jeżeli provider zobowiązał się do dostarczania internetu a nie wywiązuje się
    to jest to powód do zerwania umowy.
    Umowa ma to do siebie, że jest zawarta między dwoma stronami i strony mogą
    się dogadać. Oczywiście są przypadki asymetryczne, jak umowa "niedzwiedzia z
    zajączkiem" czyli dużej firmy z zapleczem cwaniaków (vide wymienione już
    Tele2) z osobą fizyczną, gdzie zrobią wszystko byle wyciągnąć dowolny grosz
    z Twojej kieszeni.
    Ja bym radził zaprzestać płacenia, nie korzystać, oddać router za
    pokwitowaniem i wysłać odpowiednie pismo w wyjaśnieniem co i jak i dlaczego.
    W najgorszym razie każą zapłacić za parę miesięcy i pewnie doliczą jakieś
    groszowe odsetki.
    Ewentualnie można przejść się do powiatowego rzecznika praw konsumenta i z
    jego pomocą wywrzeć presję na providera.
    Jacek


  • 6. Data: 2010-11-08 13:11:46
    Temat: Re: Jak wyplątać się z umowy o internet - fatalna jakość usługi.
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/8/2010 6:21 AM, Jacek_P wrote:
    > W trzecim piśmie
    > informujesz o zerwaniu umowy.
    >

    w czwartym zrywasz umowę. :)


  • 7. Data: 2010-11-08 13:40:01
    Temat: Re: Jak wyplątać się z umowy o internet - fatalna jakość usługi.
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 08-11-2010 13:21, Jacek_P pisze:
    > ala napisal:
    > [ ciach ]
    >
    > Udokumentuj swoje bolączki. Wejdź na stronę:
    >
    > http://www.speedtest.pl
    >
    > zmierz transfer, zrzuć ekran, wydrukuj. Kilka
    > razy z rzędu. Pismo z reklamacją plus dołączone
    > wydruki wyślij poleconym z potwierdzeniem odbioru.
    > Przy drugim piśmie poinformuj, że w przypadku
    > nieusunięcia awarii zrywasz umowę. W trzecim piśmie
    > informujesz o zerwaniu umowy.

    Ale rady... A na jakiej podstawie "zrywa umowę"? Umowę na czas określony
    nie tak łatwo jest wypowiedzieć. Owszem, bohater może przestać płacić.
    Ale wtedy dostawca ściga go o zapłatę i prawdopodobnie wygrywa sprawę.
    Użytkownik może się tłumaczyć, że nie wywiązywał się z umówionej usługi,
    ale... 1) umowa nie gwarantuje transferów na określonym poziomie, 2)
    biegły musiałby stwierdzić, że uzyskiwane parametry połączenia są marne
    i nie odpowiadają umowie, 3) sąd musiałby uznać, że strony umówiły się
    na coś innego, niż dostawca dostarczał, 4) w konsekwencji użytkownik
    mógłby żądać odszkodowania - pozostaje kwestia wykazania szkody, co też
    bezsporne nie będzie.

    --
    .B:artek.


  • 8. Data: 2010-11-08 16:31:42
    Temat: Re: Jak wyplątać się z umowy o internet - fatalna jakość usługi.
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 08 Nov 2010 14:40:01 +0100, .B:artek. napisał(a):
    /.../
    > Ale rady... A na jakiej podstawie "zrywa umowę"? Umowę na czas określony
    > nie tak łatwo jest wypowiedzieć. Owszem, bohater może przestać płacić.
    > Ale wtedy dostawca ściga go o zapłatę i prawdopodobnie wygrywa sprawę.
    > Użytkownik może się tłumaczyć, że nie wywiązywał się z umówionej usługi,
    > ale... 1) umowa nie gwarantuje transferów na określonym poziomie, 2)
    > biegły musiałby stwierdzić, że uzyskiwane parametry połączenia są marne
    > i nie odpowiadają umowie, 3) sąd musiałby uznać, że strony umówiły się
    > na coś innego, niż dostawca dostarczał, 4) w konsekwencji użytkownik
    > mógłby żądać odszkodowania - pozostaje kwestia wykazania szkody, co też
    > bezsporne nie będzie.

    Sam miałem napisać coś takiego. Pytanie pierwsze do kiedy ta lojalka?
    Najpierw trzeba wyczerpać drogę odwoławcza, czyli zgłosić uszkodzenie,
    reklamację a potem UKE


  • 9. Data: 2010-11-08 19:55:27
    Temat: Re: Jak wyplątać się z umowy o internet - fatalna jakość usługi.
    Od: "Agall" <a...@m...ru>

    Sprawa jest prosta. Wystarczy złożyć providerowi pisemne oświadczenie o
    uchyleniu się od skutków oświadczenia/czynności prawnej dokonanej pod
    wpływem błędnego przekonania, że usługa będzie działać. Każdą czynność
    prawną dokonaną pod wpływem błędu można powszechnie mówiąc "unieważnić", a
    wyrażając się precyzyjnie: uchylić się od skutków prawnych wywołanych
    złożeniem oświadczenia.

    Wystarczy złożyć (i mieć drugi podbity egzemplarz na potwierdzenie) proste
    pismo
    "Na podstawie art. 84. § 1 i § 2 kc zachowując ustawowy termin, uchylam się
    od skutków prawnych oświadczeń zawartych w umowie z dnia.... ze względu na
    fakt, iż składając oświadczenie woli o przyjęciu warunków powyższej umowy
    działałem pod wpływem błędu, iż usługa świadczona będzie z prędkością.... ,
    w który to błąd wprowadził mnie pracownik providera, a gdybym był wiedział,
    iż tak się nie stanie umowy powyższej bym nie zawarł." Broń Boże nie płacić
    żadnych rachunków, ponieważ zapłata należy się za świadczenie wykonane i nie
    może być tak, że zobowiązanie istnieje po jednej tylko stronie, że ty
    płacisz, a internet nie działa. Ponadto jeżeli złożysz powyższe pismo, to
    już nie będzie żadnej podstawy do naliczenia opłat, ponieważ umowa nie
    będzie od samego początku wywoływała skutków.
    Zanim złożysz to pismo możesz poprosić o pismo od nich z którego będzie
    wynikało, że prędkość 10MB jest nieosiągalna. To będzie dowód na to, że
    zobowiązali się do zobowiązania niemożliwego do zrealizowania, a takie
    zobowiązanie nie może rodzić obowiązków po drugiej stronie.
    kodeks cywilny:
    Art. 84. § 1. W razie błędu co do treści czynności prawnej można uchylić się
    od skutków prawnych swego oświadczenia woli. Jeżeli jednak oświadczenie woli
    było złożone innej osobie, uchylenie się od jego skutków prawnych
    dopuszczalne jest tylko wtedy, gdy błąd został wywołany przez tę osobę,
    chociażby bez jej winy, albo gdy wiedziała ona o błędzie lub mogła z
    łatwością błąd zauważyć; ograniczenie to nie dotyczy czynności prawnej
    nieodpłatnej.
    § 2. Można powoływać się tylko na błąd uzasadniający przypuszczenie, że
    gdyby składający oświadczenie woli nie działał pod wpływem błędu i oceniał
    sprawę rozsądnie, nie złożyłby oświadczenia tej treści (błąd istotny).
    Art. 88. § 1. Uchylenie się od skutków prawnych oświadczenia woli, które
    zostało złożone innej osobie pod wpływem błędu lub groźby, następuje przez
    oświadczenie złożone tej osobie na piśmie.
    § 2. Uprawnienie do uchylenia się wygasa: w razie błędu - z upływem roku



  • 10. Data: 2010-11-08 20:01:33
    Temat: Re: Jak wyplątać się z umowy o internet - fatalna jakość usługi.
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 08-11-2010 20:55, Agall pisze:
    > Sprawa jest prosta. Wystarczy złożyć providerowi pisemne oświadczenie o
    > uchyleniu się od skutków oświadczenia/czynności prawnej dokonanej pod
    > wpływem błędnego przekonania, że usługa będzie działać. Każdą czynność
    > prawną dokonaną pod wpływem błędu można powszechnie mówiąc "unieważnić", a
    > wyrażając się precyzyjnie: uchylić się od skutków prawnych wywołanych
    > złożeniem oświadczenia.

    Gdyby życie było takie proste...

    > Art. 84. § 1. W razie błędu co do treści czynności prawnej można uchylić się
    > od skutków prawnych swego oświadczenia woli. Jeżeli jednak oświadczenie woli

    To, że usługa działa inaczej niż sobie to wyobrażał klient, nie jest
    błędem co do treści czynności prawnej.

    --
    .B:artek.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1