  • 1. Data: 2010-11-06 20:36:04
    Temat: Umowa przedwstepna oraz przyrzeczona, podpisanie
    Od: LprzemekL <z...@t...pl>

    Witam,
    mam pytanie związane z podpisaniem umowy przedwstępnej sprzedaży -
    kupna lokalu bez notariusza np., w czwartek a podpisanie końcowej
    umowy przyrzeczonej w formie aktu notarialnego odbyłoby się w piątek,
    czyli dnia następnego, czy tak można ?
    Jak taki proceder będzie odbierany z punktu widzenia Organów
    Państwowych ?

  • 2. Data: 2010-11-06 20:52:23
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-06 21:36, LprzemekL pisze:
> [...]
    > czyli dnia następnego, czy tak można ?
    > Jak taki proceder będzie odbierany z punktu widzenia Organów
    Można, tylko po co? Organom, zwłaszcza podatkowym, nic do tego, bo od
    przedwstępnej nie ma PCC.

    --
    MZ

  • 3. Data: 2010-11-06 21:26:23
    Od: LprzemekL <z...@t...pl>

    On 6 Lis, 21:52, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:

    > Można, tylko po co? Organom, zwłaszcza podatkowym, nic do tego, bo od
    > przedwstępnej nie ma PCC.
    >
    > --
    > MZ

    A no po to, że w umowie przedwstępnej zawarte będą odpowiednie
    klauzule typu (na zabezpieczenie):

    "SPRZEDAJĄCY przy niniejszej umowie przedkłada następujące dokumenty:
    - zaświadczenie do sprzedaży z ....(spółdzielni), - zaświadczenie
    Urzędu Skarbowego o nie zaleganiu z podatkiem dochodowym, -
    zaświadczenie ZUS o nie zaleganiu ze składkami,
    SPRZEDAJĄCY zapewnia KUPUJĄCEGO, że opisany w §1 lokal wolny jest od
    obciążeń na rzecz osób trzecich, osób z prawem dożywocia oraz, że
    przeciwko SPRZEDAJĄCEMU nie jest prowadzone postępowanie egzekucyjne,
    jak i również, że lokal pozbawiony jest wad fizycznych oraz prawnych,
    czy zaległości czynszowych, zaległości w rachunkach wobec dostawców
    mediów. Ponadto SPRZEDAJĄCY oświadcza, że do chwili podpisania
    niniejszej umowy nie zostały zawarte żadne inne umowy mające za
    przedmiot zobowiązanie do zbycia opisanego lokalu, jego zbycie lub
    obciążenie. W przypadku, gdyby sprzedawany lokal okazał się obciążony
    jakimikolwiek zadłużeniami, SPRZEDAJĄCY zobowiązuje się zadłużenia te
    spłacić własnym kosztem i staraniem do dnia zawarcia umowy
    przyrzeczonej. SPRZEDAJĄCY oświadcza, że spółdzielcze własnościowe
    prawo do przedmiotowego lokalu nie ma urządzonej księgi wieczystej.*"

    i te zapisy powyższe są najważniejsze, dzięki temu umowa przedwstępna
    nabierze mocy prawnej, niestety jest taka sytuacja ze właścicielka nie
    mieszka w Polsce i przyjeżdża na krotko, potem wraca za granicę, więc
    trzeba wszystko załatwić bardzo szybko.

    A czy właścicielka będąc zameldowana w tym lokalu i pracując za
    granicą odprowadza podatki do US oraz składki do ZUS ?

  • 4. Data: 2010-11-06 22:15:38
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-06 22:26, LprzemekL pisze:
> [...]

    > A czy właścicielka będąc zameldowana w tym lokalu i pracując za
    > granicą odprowadza podatki do US oraz składki do ZUS ?

    Kupujesz od firmy czy od osoby prywatnej? Dziwna ta lista zaświadczeń.
    Tak czy siak dokładnie takie samo zabezpieczenie może dać umowa
    przyrzeczona, coś przekombinowałeś.

    --
    MZ

  • 5. Data: 2010-11-06 22:16:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/6/2010 10:26 PM, LprzemekL wrote:

    > A no po to, że w umowie przedwstępnej zawarte będą odpowiednie
    > klauzule typu (na zabezpieczenie):

    takie same zapewne będą w umowie notarialnej.
    Zresztą poproś notariusza o wzor umowy to sobie wcześniej poczytasz co
    podpisujesz.
    Podpisywanie umowy przedwstępnej dziej wcześniej jest bez sensu.

    > A czy właścicielka będąc zameldowana w tym lokalu i pracując za
    > granicą odprowadza podatki do US oraz składki do ZUS ?

    skoro mieszka za granicą to niczego w Polsce nie płaci w związku z jej
    pracą.
    Może jakieś płacić o ile jakieś jej dochody pochdzą z Polski.
    sam fakt zameldowania kwalifikuje się co najwyżej pod mandat za to, że
    się nie wymeldowała.

  • 6. Data: 2010-11-06 22:47:37
    Od: LprzemekL <z...@t...pl>

    On 6 Lis, 23:15, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:

    > Kupujesz od firmy czy od osoby prywatnej? Dziwna ta lista zaświadczeń.
    > Tak czy siak dokładnie takie samo zabezpieczenie może dać umowa
> [...]

    Panowie dzięki za rozwianie wątpliwości, możliwe ze przekombinowałem,
    ale czy nie jest tak, ze umowa przyrzeczona potwierdzona notarialnie
    (akt notarialny) jest pewnego rodzaju stałym nie zmienialnym
    standardowym (powtarzalnym) szablonem ?

    czy każdy notariusz ma inny wzór umowy przyrzeczonej ?

    czy można wymagać od notariusza aby dokonał zmian w umowie
    przyrzeczonej ?

    PS. Właścicielka zapewniała mnie ze nie prowadzi DG, więc oczywiście
    od osoby prywatnej, czy można jej zaufać na słowo ?.

  • 7. Data: 2010-11-07 02:57:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/6/2010 11:47 PM, LprzemekL wrote:

> [...]
    > ale czy nie jest tak, ze umowa przyrzeczona potwierdzona notarialnie
    > (akt notarialny) jest pewnego rodzaju stałym nie zmienialnym

    nie.
    umowa przedwstepna notarialna daje ci tylko tyle, ze gdyby sprzedajacy
    migal sie przy podpisuaniu umowy sprzedazy, to sad moze to zrobic za
    niego. To ma sens gdy jest spory odstep czasu miedzy umowami, sytuacja
    moze sie zmienic i nagle ty lub sprzedawca chcielibyscie sie wycofac.
    Sorry, sie nie da.
    Przy zwyklej umowie jak sie sprzedawca bedzie migal to sie najwyzej
    mozecie pokłócić o zwrot zadatku i tyle.

    jak podpisujesz umowe sprzedazy na nastepny dzien to po grzyba c umowa
    przedwstepna. Sadzisz, ze babka sie rozmysli przez noc?

    > czy każdy notariusz ma inny wzór umowy przyrzeczonej ?
    kazy notariusz sam sobie panem i sternikiem.

    > czy można wymagać od notariusza aby dokonał zmian w umowie
    > przyrzeczonej ?

    to znaczy co?

    notariusz ma swoje wzory umow, bo raczej trudno oczekiwac by kazdy
    przychodził z gotowymi umowami i to na dodatek z głową.
    raczej ludzi przychodza z okresleniem co chcą zrobić, a nie jak to
    zrobić. Wiec za "jak" odpowiada głową notariusz.

    jak zachcecie własną treść umowy, to o ile nie bedzie postawiona na
    głowie notariusz nie bedzie miał nic naprzeciwko.
    a jak bedzie to poszukajcie innego./

    > PS. Właścicielka zapewniała mnie ze nie prowadzi DG, więc oczywiście
    > od osoby prywatnej, czy można jej zaufać na słowo ?.

    nic nie można. zreszta co za roznica. od tego jest notariusz,

  • 8. Data: 2010-11-07 12:57:41
    Od: LprzemekL <z...@t...pl>

    On 7 Lis, 03:57, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > a jak bedzie to poszukajcie innego./

    > nic nie można. zreszta co za roznica. od tego jest notariusz,

    Hej,
    Dzięki Wielkie za odpowiedzi :)

    A czy warto zakładać księgę wieczysta, do tej pory nie było, więc czy
    jest sens ?

  • 9. Data: 2010-11-07 13:07:29
    Od: LprzemekL <z...@t...pl>

> [...]
    > a jak bedzie to poszukajcie innego./

    > nic nie można. zreszta co za roznica. od tego jest notariusz,

    PANOWIE, przeraziłem się o co tu chodzi ? :

    ""Uwaga! Jeśli nabywasz spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
    (mieszkania lub domu jednorodzinnego) od spółdzielni, nie podpisujesz
    aktu notarialnego! Dlaczego? Bo w tym przypadku nie ma nabycia
    własności. Właścicielem mieszkania pozostaje dalej spółdzielnia. Ty
    zaś dostajesz ze spółdzielni dokument zwany przydziałem lokalu.""

    Przecież
    Zgodnie z polskim prawem własność nieruchomości można przenieść na
    ciebie tylko aktem notarialnym

  • 10. Data: 2010-11-07 13:54:38
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/7/2010 6:57 AM, LprzemekL wrote:

    > A czy warto zakładać księgę wieczysta, do tej pory nie było, więc czy
    > jest sens ?

    nie widze potrzeby
    taką księge to co najwyzej baki wykorzystują przy udzielaniu kredytu, bo
    jest na co wierzytelność wpisać. bez ksiegu musisz sobie szukac innego
    zabezpieczenia.

    drugi powód to jakoś sie utarło w łepetynka, ze mieszkanie z księgą to
    mieszkanie lepsze i chodzą po wyższej cenie, bo jak jest księga i nic
    tam nie ma, to znaczy, ze mieszkanie jest czyste.
    mieszkanie bez ksiegi tez jest czyste, ale zabobon działa.

    inna sprawa to wykup udziałów w gruncie i posiadanie pełnej własnośći.