eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Jak wymusić niższą prędkość na drodze
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 112

  • 91. Data: 2008-04-03 23:57:52
    Temat: Re: Jak wymusić niższ? prędko?ć na drodze
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Apr 2008 14:43:14 +0200, Piotr "PitLab" Laskowski wrote:
    >> >Zwykle tak jeżdzę, no może ciut szybciej ale naprawdę niewiele. Standardowa
    >> >trasa weekendowa: mając do wyboru drogę krajową A2 i o kilka km dłuższą ale
    >> >spokojniejszą, bez TIRów i nachalnego wyprzedzania, idącą przez wioski drogę
    >> >3-znakową wybieram tą spokojniejszą ze względu na komfort jazdy.
    >> Ale przez wioski przepisowe 50 trzymasz ? :-)

    >Nie byłbym 100% Polakiem gdybym tak jechał,

    Sprobuj, zobaczysz czy potrafisz :-)
    Nie kazdy urodzil sie Szwajcarem :-)

    >ale mam takie wwnętrzne
    >postanowienie nie przekraczać o więcej niż o 20km/h.

    W trosce o mieszkancow wsi czy ze strachu przed mandatami ? :-)

    >Tak więc w zależności od sporej listy warunków jadę te 60-70 bo tyle jeszcze
    >jest ogólnospołecznie akceptowalne.

    eee .. kto badal te ogolnospolecznosc ? :-)

    >> >> Tu trzeba zaczac od glowy - poslom, ministrom, urzednikom i dyrektorom
    >> >> od drog, radnym - zalozyc GPS i kazac jezdzic przepisowo, wtedy moze
    >> >> sie przebija.
    >> >Jak chciałbyś to osiągnąć?
    >> No jak wyzej plus mandaty i punkty i egzaminy :-)
    >Jestem przeciwnikiem eksterminacji tylko pewnej grupy społeczeństwa. Nie
    >ważne której.
    >Prawo powinno obowiązywać wszystkich bez wyjątku.

    Ale zacznijmy od w/w :-)

    >> >Sama Policja nie da rady tego zwalczyć. Tradycyjnych fotoradarów też nie da
    >> >się ustawić niewiadomo ile bo to duży koszt.
    >> Zysk a nie koszt ! Niestety :-)
    >Dlatego chciałbym żeby nie tylko Policja mogła działać w tym zakresie.
    >Podejrzewam że gminie będzie się opłacało robić to znacznie taniej i w
    >sposób ciagły nie tylko wyrywkowe kontrole.

    Ja tam nie wiem, ale cos mi sie wydaje ze policyjne FR pracuja czesto
    i dlugo. Na szczescie ktos im nie daje pieniedzy na wieksza ilosc :-)

    >> >Moim zdaniem trzeba było by
    >> >umożliwić korzytanie z takich urządzeń samorządom lokalnym typu gimna.
    >> Maja umozliwione. I nawet koszt nie jest taki duzy w skali gminy,
    >> szczegolnie ze szybko sie zwroci :-(
    >No a przed chwila pisałeś że tylko Policja, Celnicy i Straż Graniczna ma
    >uprawnienia do obslugi urzadzeń kontrolno pomiarowych.

    Rozszerzyli o SM.

    >Gdyby gmina mogła to jest jakieś światełko na zrobienie biznesu przy
    >produkcji takich urządzeń.

    Twojego pomyslu ? Pewnie sie nie uda - jak to przepuscic przez GUM ?
    Razem z kawalkiem asfaltu czy wezwac ich na sesje wyjazdowa ?

    >> Nie masz praktycznie zadnej kontroli. Wojt sobie nastawia ile chce.
    >> Jedynym czynnikiem ograniczajacym ilosc beda finanse.

    >Porównywałem to do użytkownika indywidualnego, np. gdyby Samotnik chciał
    >sobie zafundować takie urządzenie i czerpać z niego zyski.
    >Zresztą jeżeli gmina będzie zbyt pazerna i nadużywać kontroli to chyba są
    >jakieś przepisy określające sposób kontroli.

    Nie ma. Jedynie zadziala rynek - jak gmina bedzie zbyt pazerna
    to kierowcy zaczna jezdzic przepisowo, a kredyt trzeba nadal splacac.

    >Przecież płacić będą _tylko_ piraci*. Zobaczysz jak szybko w opinii
    >społecznej pirat stanie się frajerem a nie niedoścignionym cwaniakiem.

    W Polsce zyjemy - placic beda tylko frajerzy, nie piraci :-)

    >> Oczywiscie. Tylko ze potem bedziesz rezerwowal dobe na podroz nad
    >> morze czy w gory..
    >Tudno, każdy kij ma dwa końce. Wolę dostać tym końcem z dłuższym czasem.
    >Może gdzieś dalej warto pojechać I.C. czy polecieć samolotem?

    W Polsce ? Z reguly nie warto :-(

    >> Ale jaka rewolucja ?
    >> To jest tylko zaakceptowanie stanu faktycznego :-)
    >Zmiana _wszystkich_ ograniczeń i liczenie wypadków to moim zdaniem
    >rewolucja.

    Eee tam, taka drobna zmiana ustawy, cyfre 5 zamienic na 7 ...
    A jak zamienialismy 60 na 50 to tez protestowales ?

    >> Zobacz - stoi 40, a wszyscy jada 70-100.
    >> To postawic 70 i dopiero fotoradar.
    >Tak jak już było poruszane w wątku - to 40 skądś się bierze i niekoniecznie
    >musi być zrozumiałe dla każdego.

    >Moim zdaniem w takich sytuacjach należało by zwrócić się do jednostki
    >odpowiedzialnej za ustawienie tego ograniczenia o uzasadnienie i ewentualnie
    >negocjować zmianę. Ale to tylko indwyidualne przypadki. Nigdy hurtem.

    Wlasnie ze hurtem. Niech urzedasy napisza na nowo uzasadnienia. Moze
    przy okazji pomysla czy zasadne sa ..

    J.


  • 92. Data: 2008-04-04 00:29:15
    Temat: Re: Jak wymusić niższą prędkość na drodze
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    Samotnik napisał(a):
    /.../
    > Co jeszcze mogę zrobić? Bo chyba już tylko pozostało kupić jakieś działko
    > przeciwpancerne i likwidować tych najszybciej jadących idiotów, może
    > reszcie się włączy myślenie przy tej okazji...

    tak przeczytałem prawie cały wątek i rzeczywiście najlepsze rozwiązanie
    to atrapa fotoradaru. Ale nie rób póki co partyzantki tylko na piśmie
    zgłoś sprawę do zarządcy drogi, weź podpisy od sąsiadów. Weź te pismo do
    jakiegoś radnego z tego terenu (najlepiej jakieś emeryta), zgłoś sprawę
    na komisję bezpieczeństwa (w tutu. UM lub innem gdzie takowa się zbiera)
    i na pewno będzie jakaś reakcja. A zahacz też o te przedsiębiorstwo
    autobusowe, może kierowcy będą mieli też swoje uwagi co do tego zakrętu,
    więc jak cie poprze duży lokalny przewoźnik to już nie zostanie bez
    echa. I niech oni stawiają ten fotoradar.

    --
    Z pozdrowieniem
    marcin jan

    "Nienawidzę Twoich poglądów, ale dam się zabić abyś mógł je głosić"


  • 93. Data: 2008-04-04 07:28:03
    Temat: Re: Jak wymusić niższą prędkość na drodze
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Cavallino pisze:
    >
    > Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    > wiadomości news:
    >
    >>>> Ależ nie powoduje zagrożenia...
    >>>
    >>> Powoduje.

    >> > Jeśli zaś przyjąć, że "dostatecznie widoczny i nie powodujący
    >> zagrożenia > *ani utrudnienia*"
    >> > oznacza "dla każdego pojazdu, przekraczającego dowolne przepisy >
    >> kodeksowe" to by nie można
    >> > było parkować nigdzie
    >>
    >> Teraz się zgadzasz?
    >
    > Nie.
    > Bo z tego wcale nie wynika że parkować za zakrętem można.

    Pojęcie "za zakrętem" jest funkcją prędkości jadącego pojazdu.

    Sprecyzujmy pytanie. Czy według ciebie, warunki z Art. 46. 1. dotyczą pojazdów:
    a) jadących prawidłowo
    b) wszystkich, niezależnie od tego jakie przepisy łamią i w jaki sposób
    c) łamiących niektóre przepisy, jeśli tak, to które i w jaki sposób?

    Jeśli przepisy są tak jednoznaczne jak mówisz, odpowiedź powinna być prosta.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 94. Data: 2008-04-04 07:39:15
    Temat: Re: Jak wymusić niższą prędkość na drodze
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Cavallino nastukał(-a):

    >
    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości news:
    >
    > > Skoro warunki sa takie, że zarządca drogi stawia ograniczenie 40, to
    > > twoim psim obowiązkiem jest się tego ograniczenia trzymać.
    >
    >
    > Skoro ustawodawca każe Ci się upewnić że nikomu nie zajedziesz to
    > masz to zrobić. Nie ważne jak - możesz wyjść i sprawdzić.
    > To jest Twój psi obowiązek.
    >
    > A dopiero gdy już będziesz miał tą pewność, to wtedy możesz się
    > czepiać czy ktoś jedzie zgodnie z limitem czy nie.

    Widzisz, wymuszenie pierwszeństwa ma miejsce także wtedy gdy tylko
    zmuszam innego kierowcę do przyhamowania w celu uniknięcia kolizji,
    prawda?

    I teraz dołóż do tego prędkość - wyjadę i ten z pierwszeństwem jest w
    takiej odległości, że jadąc zgodnie z przepisami, nie zakłócę jego
    jazdy - rozpędzę się zanim do mnie dojedzie.
    Czyli zrobiłem wszystko prawidłowo.
    Ale w tej samej sytuacji, gdy ten z pierwszeństwem jedzie powyżej
    dozwolonej - mimo zachowania tej samej ostrożności, zmuszam go do
    przyhamowania. Czy jestem jednoznacznie winny wymuszenia pierwszeństwa?
    IMHO nie. To on swoim niezgodnym z przepisami stylem jazdy powoduje
    zagrożenie kolizją.
    Gdyby się do przepisów stosował, nie byłoby żadnego wymuszenia.
    Zachowanie szczególnej ostrożności nie oznacza, że nie mam prawa liczyć
    na zgodną z przepisami jazdę innych użytkowników drogi.

    >
    > > Czy według ciebie, jeśli wyjadę z bocznej uliczki i rozpędzę się do
    > > dozwolonej prędkości, a ty mi wjedziesz w kufer, bo leciałeś
    > > dozwolona x3, to też będzie wymuszenie pierwszeństwa?
    >
    > Po pierwsze - nie przekraczam dozwolonej prędkości 3 razy, aż tak to
    > drogowcy nie przesadzają z limitami, a ja jeżdżę zgodnie ze zdrowym
    > rozsądkiem. Być może wolniej niż Ty.

    Nie chodziło mi o Ciebie, tylko o teoretyczną sytuację - łatwiej było
    mi to opisać używając zaimków osobowych.

    >
    > Po drugie - zanim Ty się rozpędzisz do dozwolonej prędkości, to minie
    > zazwyczaj tyle czasu, że nikt by już pewnie nie pamiętał że tam
    > skrzyżowanie było.

    Do 40 km/h to się rozpędzę w ciągu 2-3 sekund. Bez problemu. Będzie to
    parędziesiąt metrów za skrzyżowaniem.


    --
    Pozdro
    Massai


  • 95. Data: 2008-04-04 07:48:37
    Temat: Re: Jak wymusić niższą prędkość na drodze
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Massai" <t...@w...pl> pisze:
    > [...]
    > Gdyby się do przepisów stosował, nie byłoby żadnego wymuszenia.
    > Zachowanie szczególnej ostrożności nie oznacza, że nie mam prawa liczyć
    > na zgodną z przepisami jazdę innych użytkowników drogi.

    AFAIR któryś sąd w uzasadnieniu "popełnił" stwierdzenie że zasada
    ograniczonego zaufania nie oznacza zasady (całkowitego) braku zaufania.

    > [...]

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Kto posiada najwyższe w kraju szlachectwo, nie dba o tytuły.
    -- Czuang-tsy (369-298 p.n.e.)


  • 96. Data: 2008-04-04 08:04:35
    Temat: Re: Jak wymusić niższą prędkość na drodze
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>


    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:

    >> Bo z tego wcale nie wynika że parkować za zakrętem można.
    >
    > Pojęcie "za zakrętem" jest funkcją prędkości jadącego pojazdu.

    Nie, funkcją drogi.


    >
    > Sprecyzujmy pytanie. Czy według ciebie, warunki z Art. 46. 1. dotyczą
    > pojazdów:
    > a) jadących prawidłowo
    > b) wszystkich, niezależnie od tego jakie przepisy łamią i w jaki sposób
    > c) łamiących niektóre przepisy, jeśli tak, to które i w jaki sposób?

    Dotyczą pojazdów które chcą zaparkować lub się zatrzymać.


  • 97. Data: 2008-04-04 08:07:36
    Temat: Re: Jak wymusić niższą prędkość na drodze
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>


    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > Widzisz, wymuszenie pierwszeństwa ma miejsce także wtedy gdy tylko
    > zmuszam innego kierowcę do przyhamowania w celu uniknięcia kolizji,
    > prawda?

    Oczywiście.

    >
    > I teraz dołóż do tego prędkość - wyjadę i ten z pierwszeństwem jest w
    > takiej odległości, że jadąc zgodnie z przepisami, nie zakłócę jego
    > jazdy - rozpędzę się zanim do mnie dojedzie.
    > Czyli zrobiłem wszystko prawidłowo.

    Nie zrobiłeś.
    Zakaz wyjeżdżania jest bezwzględny.
    A jak masz kłopot z oceną prędkości przeciwnika to oddaj prawo jazdy -
    stwarzasz większego zagrożenie niż on.


    > Ale w tej samej sytuacji, gdy ten z pierwszeństwem jedzie powyżej
    > dozwolonej - mimo zachowania tej samej ostrożności, zmuszam go do
    > przyhamowania. Czy jestem jednoznacznie winny wymuszenia pierwszeństwa?

    Tak.


    > IMHO nie. To on swoim niezgodnym z przepisami stylem jazdy powoduje
    > zagrożenie kolizją.

    Tak jak Ty swoim wymuszeniem pierwszeństwa.


    > Gdyby się do przepisów stosował, nie byłoby żadnego wymuszenia.
    > Zachowanie szczególnej ostrożności nie oznacza, że nie mam prawa liczyć
    > na zgodną z przepisami jazdę innych użytkowników drogi.

    Chyba że koliczności wskazują inaczej.
    Na tym polega to ograniczenie.

    > Do 40 km/h to się rozpędzę w ciągu 2-3 sekund. Bez problemu. Będzie to
    > parędziesiąt metrów za skrzyżowaniem.

    I o tym mówię.
    Po 50 m od skrzyżowania ciężko mówić o wymuszaniu.


  • 98. Data: 2008-04-04 09:16:46
    Temat: Re: Jak wymusić niższą prędkość na drodze
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Cavallino pisze:

    >> Sprecyzujmy pytanie. Czy według ciebie, warunki z Art. 46. 1. dotyczą
    >> pojazdów:
    >> a) jadących prawidłowo
    >> b) wszystkich, niezależnie od tego jakie przepisy łamią i w jaki sposób
    >> c) łamiących niektóre przepisy, jeśli tak, to które i w jaki sposób?
    >
    > Dotyczą pojazdów które chcą zaparkować lub się zatrzymać.

    Nie udawaj że nie rozumiesz o co pytam. Pytanie jest o ten (patrz -> art.)
    "ruch", czyli pojazdy kierowane przez "innych kierujących".

    Czy te pojazdy, dla których parkujący ma być widoczny, którym ma nie
    utrudniać ruchu, to są pojazdy w sensie a), b) czy c)?

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 99. Data: 2008-04-04 09:37:11
    Temat: Re: Jak wymusić niższą prędkość na drodze
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>


    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:ft4rlu$1cvh$1@news2.ipartners.pl...
    > Cavallino pisze:
    >
    >>> Sprecyzujmy pytanie. Czy według ciebie, warunki z Art. 46. 1. dotyczą
    >>> pojazdów:
    >>> a) jadących prawidłowo
    >>> b) wszystkich, niezależnie od tego jakie przepisy łamią i w jaki sposób
    >>> c) łamiących niektóre przepisy, jeśli tak, to które i w jaki sposób?
    >>
    >> Dotyczą pojazdów które chcą zaparkować lub się zatrzymać.
    >
    > Nie udawaj że nie rozumiesz o co pytam. Pytanie jest o ten (patrz -> art.)
    > "ruch", czyli pojazdy kierowane przez "innych kierujących".
    >
    > Czy te pojazdy, dla których parkujący ma być widoczny, którym ma nie
    > utrudniać ruchu, to są pojazdy w sensie a), b) czy c)?

    Wszystkie.


  • 100. Data: 2008-04-04 14:37:12
    Temat: Re: Jak wymusić niższą prędkość na drodze
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 4 Apr 2008 10:07:36 +0200, Cavallino napisał(a):

    >> I teraz dołóż do tego prędkość - wyjadę i ten z pierwszeństwem jest w
    >> takiej odległości, że jadąc zgodnie z przepisami, nie zakłócę jego
    >> jazdy - rozpędzę się zanim do mnie dojedzie.
    >> Czyli zrobiłem wszystko prawidłowo.
    >
    > Nie zrobiłeś.
    > Zakaz wyjeżdżania jest bezwzględny.
    > A jak masz kłopot z oceną prędkości przeciwnika to oddaj prawo jazdy -
    > stwarzasz większego zagrożenie niż on.

    Pieprzysz jak potłuczony. Wyjeżdżając trzeba zakładać że tamten drugi
    jedzie przepisową prędkością.

    >> Ale w tej samej sytuacji, gdy ten z pierwszeństwem jedzie powyżej
    >> dozwolonej - mimo zachowania tej samej ostrożności, zmuszam go do
    >> przyhamowania. Czy jestem jednoznacznie winny wymuszenia pierwszeństwa?
    >
    > Tak.

    J.w.

    >> IMHO nie. To on swoim niezgodnym z przepisami stylem jazdy powoduje
    >> zagrożenie kolizją.
    >
    > Tak jak Ty swoim wymuszeniem pierwszeństwa.

    Wymuszenia nie ma.

    >> Gdyby się do przepisów stosował, nie byłoby żadnego wymuszenia.
    >> Zachowanie szczególnej ostrożności nie oznacza, że nie mam prawa liczyć
    >> na zgodną z przepisami jazdę innych użytkowników drogi.
    >
    > Chyba że koliczności wskazują inaczej.
    > Na tym polega to ograniczenie.

    Nie masz prędkościomierza w oczach, co więcej - nie musisz mieć.
    Natomiast odległość ocenić da się znacząco łatwiej.

    FUT na samochody, prawa nie czytam.

    --
    Pozdrawiam,
    Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
    JabberID: damian.karwot (at) jabster.pl, Tlen: madman1985
    ICQ: 398539334, AIM: dkarwot, GG: 2283138

strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 . 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1