    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak wymusić niższ? prędko?ć na drodze
    Date: Fri, 04 Apr 2008 01:57:52 +0200
    <ft2hko$a5s$1@node1.news.atman.pl>

    On Thu, 3 Apr 2008 14:43:14 +0200, Piotr "PitLab" Laskowski wrote:

    >Nie byłbym 100% Polakiem gdybym tak jechał,

    Sprobuj, zobaczysz czy potrafisz :-)
    Nie kazdy urodzil sie Szwajcarem :-)

    >ale mam takie wwnętrzne
    >postanowienie nie przekraczać o więcej niż o 20km/h.

    W trosce o mieszkancow wsi czy ze strachu przed mandatami ? :-)

    >Tak więc w zależności od sporej listy warunków jadę te 60-70 bo tyle jeszcze
    >jest ogólnospołecznie akceptowalne.

    eee .. kto badal te ogolnospolecznosc ? :-)

    >Jestem przeciwnikiem eksterminacji tylko pewnej grupy społeczeństwa. Nie
    >ważne której.
    >Prawo powinno obowiązywać wszystkich bez wyjątku.

    Ale zacznijmy od w/w :-)

    >Dlatego chciałbym żeby nie tylko Policja mogła działać w tym zakresie.
    >Podejrzewam że gminie będzie się opłacało robić to znacznie taniej i w
    >sposób ciagły nie tylko wyrywkowe kontrole.

    Ja tam nie wiem, ale cos mi sie wydaje ze policyjne FR pracuja czesto
    i dlugo. Na szczescie ktos im nie daje pieniedzy na wieksza ilosc :-)

    >No a przed chwila pisałeś że tylko Policja, Celnicy i Straż Graniczna ma
    >uprawnienia do obslugi urzadzeń kontrolno pomiarowych.

    Rozszerzyli o SM.

    >Gdyby gmina mogła to jest jakieś światełko na zrobienie biznesu przy
    >produkcji takich urządzeń.

    Twojego pomyslu ? Pewnie sie nie uda - jak to przepuscic przez GUM ?
    Razem z kawalkiem asfaltu czy wezwac ich na sesje wyjazdowa ?

    >Porównywałem to do użytkownika indywidualnego, np. gdyby Samotnik chciał
    >sobie zafundować takie urządzenie i czerpać z niego zyski.
    >Zresztą jeżeli gmina będzie zbyt pazerna i nadużywać kontroli to chyba są
    >jakieś przepisy określające sposób kontroli.

    Nie ma. Jedynie zadziala rynek - jak gmina bedzie zbyt pazerna
    to kierowcy zaczna jezdzic przepisowo, a kredyt trzeba nadal splacac.

    >Przecież płacić będą _tylko_ piraci*. Zobaczysz jak szybko w opinii
    >społecznej pirat stanie się frajerem a nie niedoścignionym cwaniakiem.

    W Polsce zyjemy - placic beda tylko frajerzy, nie piraci :-)

    >Tudno, każdy kij ma dwa końce. Wolę dostać tym końcem z dłuższym czasem.
    >Może gdzieś dalej warto pojechać I.C. czy polecieć samolotem?

    W Polsce ? Z reguly nie warto :-(

    >Zmiana _wszystkich_ ograniczeń i liczenie wypadków to moim zdaniem
    >rewolucja.

    Eee tam, taka drobna zmiana ustawy, cyfre 5 zamienic na 7 ...
    A jak zamienialismy 60 na 50 to tez protestowales ?

    >Tak jak już było poruszane w wątku - to 40 skądś się bierze i niekoniecznie
    >musi być zrozumiałe dla każdego.

    >Moim zdaniem w takich sytuacjach należało by zwrócić się do jednostki
    >odpowiedzialnej za ustawienie tego ograniczenia o uzasadnienie i ewentualnie
    >negocjować zmianę. Ale to tylko indwyidualne przypadki. Nigdy hurtem.

    Wlasnie ze hurtem. Niech urzedasy napisza na nowo uzasadnienia. Moze
    przy okazji pomysla czy zasadne sa ..

    J.