  • 1. Data: 2005-04-15 08:54:40
    Temat: Jak walczyć z nieuczciwą księgarnią internetową
    Od: demichu <d...@w...usun_to.pl>

    Witam Wszystkich!

    Z księgarni internetowej "NEPO" zamówiłem sobie "Wiedźmina" - całość, a co.
    No i przyszło; w twardej okładce i wszystko w etui - tylko pogniecionym.
    Wysłałem ( nie od razu- po kilku dniach) z powrotem z reklamacją do W-wy
    (adres księgarni).
    Zanim wysłałem do nich reklamację - upewniłem się mailem, czy to coś w
    ogóle da. Odpowiedź była pozytywna: proszę przesłać na nasz zkoszt.
    DZisiaj, w trakcie rozmowy telefonicznej inny, bardzo niegrzeczny pan
    zwalił wszystko na Pocztę Polską.( Paczki z moimi książkami jeszce nie
    dostał i jej nie widział).
    JA uważam, ze to oni ponoszą za to odpowiedzialność.? Tak jest, czy nie???

    Jak to wszystko wygląda od strony prawnej; może się ktoś orientuje??
    Może Ktoś już miął jakieś przeboje z reklamacjami w Internecie i może cos
    mi podpowiedzieć?
    Gdzie mogę się w takiej sytuacji zwrócić?
    Jak im napsuć krwi, jeżeli sprawy postawione zostaną na ostrzu noża?

    Dzięki serdeczne za wszystkie rady i uwagi
    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2005-04-15 09:24:35
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > Gdzie mogę się w takiej sytuacji zwrócić?
    > Jak im napsuć krwi, jeżeli sprawy postawione zostaną na ostrzu noża?

    a byla paczka pognieciona czy tylko ksiazki (etui) ? Bo jak to pierwsze to
    mial racje.

    P.

    --
    http://www.love-office.com/forum/
    ... miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 3. Data: 2005-04-15 11:48:29
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "demichu" <d...@w...usun_to.pl> napisał w wiadomości
    > co.
    >

    > w ciągu 10 dni od daty otrzymania przesyłki masz prawo odstąpić od umowy
    > bez
    > podania przyczyny
    > niech sobie załatwiają z pocztą

    wszystko zalezy od tego ile te "kilka dni " trwalo.

  • 4. Data: 2005-04-15 12:02:51
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 5. Data: 2005-04-15 13:27:39
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    plusz wrote:
> [...]
    >
    > co.

    > w ciągu 10 dni od daty otrzymania przesyłki masz prawo odstąpić od umowy bez

    W skrócie: za wyjątkiem zakupu prasy,. książek, oprogramowania, nagrań
    AV itd...
    MZ

  • 6. Data: 2005-04-15 14:20:55
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d3ofm6$59l$1@nemesis.news.tpi.pl>, Marcin Żyła wrote:

    > W skrócie: za wyjątkiem zakupu prasy,. książek, oprogramowania, nagrań
    > AV itd...

    A skąd wziąłeś te książki (oprogramowanie i nagrania)? Ulegają
    szybkiemu zepsuciu, czy jak?

    Renata

  • 7. Data: 2005-04-15 15:29:15
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Renata Gołębiowska napisał(a):
    > A skąd wziąłeś te książki (oprogramowanie i nagrania)? Ulegają
    > szybkiemu zepsuciu, czy jak?

    Książki to nie wiem ;)
    oprogramowanie i nagranie (choć nie zawsze) - art.10 ust.3 ustawy o
    ochronie niektórych praw konsumentów:
    Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy
    zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
    1) świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed
    upływem terminu, o którym mowa w art. 7 ust. 1,
    2) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na
    nośnikach programów komputerowych po usunięciu przez konsumenta ich
    oryginalnego opakowania,
    3) umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie
    zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym,
    4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w
    złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,
    5) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać
    zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,
    6) dostarczania prasy,
    7) usług w zakresie gier losowych i zakładów wzajemnych.

    KG

  • 8. Data: 2005-04-15 18:51:22
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d3omgc$fbs$1@news.onet.pl>, kam wrote:

    > Książki to nie wiem ;)
    > oprogramowanie i nagranie (choć nie zawsze) - art.10 ust.3 ustawy o

    Chyba nie sądzisz, że nie odrobiłam lekcji:>

    Renata

  • 9. Data: 2005-04-15 19:04:02
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Renata Gołębiowska napisał(a):
    > Chyba nie sądzisz, że nie odrobiłam lekcji:>

    a kto to wie
    zawsze można mieć nadzieję :))

    KG

  • 10. Data: 2005-04-16 23:32:09
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > A skąd wziąłeś te książki (oprogramowanie i nagrania)? Ulegają
    > szybkiemu zepsuciu, czy jak?

    Głównie:
    art.10 ust.3 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów, co już było
    powiedziane.

    Praktyką jest zabezpieczanie nagrań AV oraz oprogramowania i książek
    banderolą / innym zabezpieczeniem uniemożliwiajacym skopiowanie /
    zapoznaie się z treścią bez zniszczenia banderoli.

    W skrócie "dla słabszych": rzeczy fizyczne typu: młotek, buty, opony
    można zwrócić w określonym terminie bez podania przyczyny, pod warunkiem
    "nie używania".

    rzeczy których własnością są dane / zapis, czy to cyfrowy czy na
    papierze, zwracasz też, bez problemów, w określonym terminie, pod
    watunkiem, ze nie zostały "otwarte" czyli najczęściej odfoliowane.