  • 11. Data: 2005-04-17 07:24:25
    Temat: Re: Jak walczyć z nieuczciwą księgarnią internetową
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d3s7fp$1g4$1@nemesis.news.tpi.pl>, Marcin Żyła wrote:

    > Głównie:
    > art.10 ust.3 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów, co już było
    > powiedziane.

    Było owszem. Teraz tylko wystarczy zrozumieć. Ale to chyba trudniejsze
    niż znaleźć przepis.

    > Praktyką jest zabezpieczanie nagrań AV oraz oprogramowania i książek
    > banderolą / innym zabezpieczeniem uniemożliwiajacym skopiowanie /

    W życiu nie widziałam książki z banderolą zabezpieczającą ją
    przed kopiowaniem, a książek kupuję sporo i głównie przez internet.
    Masz jakiegoś linka do ilustrującej tę sytuację fotografii?
    Ale to oczywiście tak na marginesie, bo oczywiście banderola taka jest
    możliwa.

    > W skrócie "dla słabszych": rzeczy fizyczne typu: młotek, buty, opony
    > można zwrócić w określonym terminie bez podania przyczyny, pod warunkiem
    > "nie używania".

    To niech kolega "iniemamocny" jeszcze raz się zastanowi, czy aby
    faktycznie nie można odstąpić od umowy w przypadku kupna książek,
    oprogramowania i nagrań.

    > rzeczy których własnością są dane / zapis, czy to cyfrowy czy na
    > papierze, zwracasz też, bez problemów, w określonym terminie, pod
    > watunkiem, ze nie zostały "otwarte" czyli najczęściej odfoliowane.

    Skąd kolega "iniemamocny" wziął ten zapis na papierze?

    Renata

  • 12. Data: 2005-04-17 10:22:35
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Renata Gołębiowska wrote:

> [...]
    > Masz jakiegoś linka do ilustrującej tę sytuację fotografii?
    > Ale to oczywiście tak na marginesie, bo oczywiście banderola taka jest

    A w merlinie kupujesz? Bo ja większość książek od nich ma zafoliowanych,
    z magicznym info na FV "rozfoliowanie..."
    dla jasności:
    3. (6) W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a
    konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony
    świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była
    konieczna w granicach zwykłego zarządu.

    > To niech kolega "iniemamocny" jeszcze raz się zastanowi, czy aby
    > faktycznie nie można odstąpić od umowy w przypadku kupna książek,
    > oprogramowania i nagrań.

    Identyczna sytuacja jest przy nagranich:
    Art 10. 2 2) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych
    na nośnikach programów komputerowych po usunięciu przez konsumenta ich
    oryginalnego opakowania,

    > Skąd kolega "iniemamocny" wziął ten zapis na papierze?
    >
    > Renata
    Widać wyzej.

  • 13. Data: 2005-04-17 10:31:45
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marcin Żyła napisał(a):
> [...]
    > konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony
    > świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była

    i co?
    zerwanie folii z książki na pewno mieści się w zakresie zwykłego zarządu

    > Widać wyzej.

    nie bardzo...

    KG

  • 14. Data: 2005-04-17 10:39:56
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    kam wrote:

    > i co?
    > zerwanie folii z książki na pewno mieści się w zakresie zwykłego zarządu

    Kwestia dskusyjna. Ale niech będzie, zasponsoruje 25zł za natańszą
    foliowaną książke w merlinie, rozfoliuj i oddaj ;-)

    > nie bardzo...

    Czy:
    "Art 10. 2 2) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych
    na nośnikach programów komputerowych po usunięciu przez konsumenta ich
    oryginalnego opakowania,"
    nie oznacza, że jeżeli odpakujesz program, nagranie nie możesz odstąpić
    od umowy?

    Masz co do tego zapisu jakiekolwiek wątpliwości?

  • 15. Data: 2005-04-17 10:48:15
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marcin Żyła napisał(a):
    > Kwestia dskusyjna.

    Ani trochę.
    Celem wprowadzenia prawa do odstąpienia od umowy jest umożliwienie
    konsumentowi sprawdzenia towaru tak jak w każdym zwykłym sklepie. Tyle
    że tam mógłby to zrobić przed zakupem, a tu przyznano mu 10 dni po.
    M.in. dlatego nie jest możliwa taka interpretacja przepisów ustawy, że
    prawo do odstąpienia od umowy przysługuje tylko w sytuacji gdy konsument
    nie naruszy opakowania.

    oznacza

    KG