  • 1. Data: 2005-01-14 16:21:01
    Temat: Jak uzyskać wpis do ksiąg wieczystych ?
    Od: "Oskar" <t...@e...com.pl>

    Witam

    Zakupiłem kilkanaście lat temu działkę ziemi ,na podstawie umowy
    kupno-sprzedaż, nie uregulowane zostały od razu sprawy ksiąg wieczystych,
    osoba sprzedająca w międzyczasie zmarła jak również zmarła osoba wskazana w
    umowie jako zobowiązana do załatwienia w jej imieniu tych czynności, umowę
    zawierałem w obecności świadków z których jedna osoba również już nie żyje,
    chciałbym uregulować tą sprawę i mieć możliwość założenia księgi wieczystej
    na w/w działkę,

    pytanie: jakie czynności należy podjąć, do jakich instytucji czy organów się
    zwrócić, w celu formalnego załatwienia tej sprawy

    pozdrawiam

    Oskar

  • 2. Data: 2005-01-14 16:50:38
    Temat: Re: Jak uzyskać wpis do ksiąg wieczystych ?
    Od: "Oskar" <t...@e...com.pl>

  • 3. Data: 2005-01-14 17:00:21
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Oskar" <t...@e...com.pl> naskrobał/a w

  • 4. Data: 2005-01-14 18:02:46
    Od: "Sebastian" <B...@o...pl>

    dowiesz sie w swoim wydziale ksiag wieczystych:) trudno powiedziec nie
    znajac blizej sprawy...chyba normalnie bedziesz musial zlozyc wniosek i
    bedzie postepowanie...umowe ma sie rozumiec masz jakakolwiek pisemna?
    w sumie ciezko powiedziec...mozliwe ze bedziesz musial dogadywac sie ze
    spadkobiercami? :/

    przypominam ze jesli nie ujawni sie nowego wlasciciela nieruchomosci (wpis w
    dziale II) sad moze nalozyc grzywne od 500 - 10000:) ale najpierw wysylaja
    ponaglenie :)

  • 5. Data: 2005-01-16 08:22:01
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Sebastian wrote:

    > dowiesz sie w swoim wydziale ksiag wieczystych:) trudno powiedziec nie
    > znajac blizej sprawy...chyba normalnie bedziesz musial zlozyc wniosek i
    > bedzie postepowanie...umowe ma sie rozumiec masz jakakolwiek pisemna?

    "jakakolwiek" to za malo...
    Musi byc NOTARIALNA..

    Boguslaw

  • 6. Data: 2005-01-16 14:29:41
    Od: "Oskar" <t...@e...com.pl>

    Użytkownik "bo" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości
    > Sebastian wrote:
    >

    > "jakakolwiek" to za malo...
    > Musi byc NOTARIALNA..
    >
    > Boguslaw

    o tym ze winna być notarialna wiem i gdybym takową posiadał nie byłoby
    problemu,ale jak na wstępie napisałem NOTARIALNEJ umowy nie posiadam(tylko
    umowa kupno-sprzedaż )
    a osoba która dokonała sprzedaży oraz osoba wyznaczona przez sprzedającego
    do dokonania czynności w notariacie nie żyją, stąd pytanie czy w takiej
    sytuacji jest inna droga prawna do uznania prawa własności tej działki i
    uzyskania wpisu do ksiąg wieczystych

  • 7. Data: 2005-01-16 14:44:54
    Od: "Sebastian" <B...@o...pl>

    no tak, za malo na wpis w ksiedze, ale czy nie mopze byc to podstawa do
    jakiegos konstytutywnego orzeczenia sadowego??

  • 8. Data: 2005-01-16 14:44:56
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Oskar wrote:

> [...]
    >>

    > o tym ze winna być notarialna wiem i gdybym takową posiadał nie byłoby
    > problemu,ale jak na wstępie napisałem NOTARIALNEJ umowy nie posiadam(tylko

    CZyli masz niewazna..

> [...]
    > do dokonania czynności w notariacie nie żyją, stąd pytanie czy w takiej
    > sytuacji jest inna droga prawna do uznania prawa własności tej działki i

    No to trzeba bylo od rau poludzku...

    W tej sytuacji masz dwa wyjscia.

    1. Zasziedzenie w "zlej wierze",

    2. Spadkobiercy dotrzymuja umowy i podpisuja umowe notarialna z toba.

    Ta, czy tak, masz nielatwa sprawe..

    Boguslaw

  • 9. Data: 2005-01-16 15:09:23
    Od: "Oskar" <t...@e...com.pl>

    > 1. Zasziedzenie w "zlej wierze",
    > słyszałem o tym lecz nie znam szczegółów zasiedzenia? czy mozesz mi to
    > bardziej szczególowo opisac?

    > 2. Spadkobiercy dotrzymuja umowy i podpisuja umowe notarialna z toba.

    > nie wiem nawet czy i gdzie istnieją, sprzedający mieszkał bez mała na
    > drugim koncu kraju jakie w związku z tym podjąc kroki?

    > Ta, czy tak, masz nielatwa sprawe..

    > no na pewno sprawa nie jest łatwa inaczej nie szukałbym podpowiedzi wśród
    > ludzi znających sie na róznych aspeektach prawa :)

    pozdrawiam

    Oskar

  • 10. Data: 2005-01-16 15:14:04
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Oskar wrote:

    > Użytkownik "bo" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > pozdrawiam
    >
    > Oskar

    www.google.pl

    zasiedzene
    zasiedzene w w zlej wierze

    jesli bedziesz nadal mial watpliwosci - pisz..

    Boguslaw