  • 1. Data: 2005-01-14 16:10:04
    Temat: Umowa zlecenia - czy kwota może być określona %owo?
    Od: PablO <n...@p...nie?>

    Witam,
    Sytuacja po krótce wygląda tak: umowa dotyczy wprowadzania poprawek w
    programie komputerowym (jeżeli to ma jakieś znaczenie - jest to
    oprogramowanie serwisu internetowego), wynagrodzenie zostało ustalone na
    10% od kwoty za którą sprzedano każdą kopię tego programu (za każdym
    razem ta kwota może być inna, gdyż cena jest indywidualnie negocjowana).
    "Wynagrodzenie płatne będzie po przedłożeniu rachunku przez Zleceniobiorcę"
    Czy można na takiej zasadzie określać wynagrodzenie przy umowie
    zlecenia? Jak wówczas miałbym podatek obliczyć (jestem tutaj
    zleceniobiorcą)?

    Poniżej załączam całość umowy (mam nadzieje, że mnie nie zlińczujecie za
    to :))

    UMOWA ZLECENIA nr 1/01/2005

    zawarta w dniu 14.01.2004 r. między
    [8<]
    § 1
    Zleceniobiorca zobowiązuje się na zlecenie Zleceniodawcy do wykonania
    następujących czynności :
    . przeprogramowanie "abc",
    . modyfikacji kodu tak, aby "abc" był możliwie najlepiej zgodny ze
    specyfikacją W3C, WAI,
    . wdrażanie "abc".

    § 2 Zleceniobiorca zobowiązuje się wykonać zlecone czynności, o których
    mowa w § 1, w okresie do 31.03.2005 roku.

    § 3 Zleceniobiorca przy wykonaniu zlecenia użyje narzędzi i materiałów
    własnych i materiałów powierzonych przez Zleceniodawcę.

    § 4 Zleceniobiorca nie może zlecić czynności określonych w § 1 osobie
    trzeciej bez zgody Zleceniodawcy.

    § 5 Zleceniobiorca za wykonane czynności, określone w § 1, otrzyma
    wynagrodzenie w wysokości 10% kwoty wartości netto każdego sprzedanego
    systemu "abc".

    § 6 Wynagrodzenie płatne będzie po przedłożeniu rachunku przez
    Zleceniobiorcę stwierdzającego wykonanie czynności, o których mowa w § 1
    niniejszej umowy w terminie 10 dni od daty przedłożenia zatwierdzonego
    rachunku.

    § 7 Każda zmiana niniejszej umowy wymaga dla swojej ważności formy
    pisemnej w postaci aneksu podpisanego przez obie strony umowy.

    § 8 Zleceniobiorca jest zobowiązany do natychmiastowego, pisemnego
    powiadomienia Zleceniodawcy o przeszkodach uniemożliwiających wykonanie
    czynności określonych w § 1 niniejszej umowy.

    § 9 Każda ze stron ma prawo rozwiązać niniejszą umowę ze skutkiem
    natychmiastowym z prawem do odszkodowania na zasadach ogólnych Kodeksu
    cywilnego.

    § 10 W sprawach nie unormowanych niniejszą umową zastosowanie mają
    przepisy Kodeksu cywilnego.

    § 11 Ewentualne spory mogące wyniknąć z realizacji niniejszej umowy będą
    rozstrzygane przez Sąd właściwy rzeczowo dla siedziby Zleceniodawcy.

    §12 Umowę sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, po 1 dla każdej
    ze stron.

    (Zleceniodawca)
    (Zleceniobiorca)

    --
    Pozdrawiam,
    PablO

  • 2. Data: 2005-01-14 18:56:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PablO" <n...@p...nie?> napisał w wiadomości

    Jeśli już koniecznie chcecie to ustalać procentowo, to musi być jeszcze
    zapis normujący sposób informowania zleceniobiorcy o osiągniętych w danym
    okresie obrotach programem zleceniodawcy. Bo na jakiej niby podstawie miał
    by on wystawiać te rachunki?

  • 3. Data: 2005-01-14 19:21:23
    Od: PablO <n...@p...nie?>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > okresie obrotach programem zleceniodawcy. Bo na jakiej niby podstawie miał

    Dziękuje za odzew :]
    Czyli możnaby to np. tak zapisać:
    § 5 Zleceniobiorca za wykonane czynności, określone w § 1, otrzyma
    wynagrodzenie w wysokości 10% kwoty wartości netto wykazanej na fakturze
    sprzedaży każdej licencji na system "abc"
    ?

    --
    Pozdrawiam,
    PablO

  • 4. Data: 2005-01-14 22:01:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > wynagrodzenie w wysokości 10% kwoty wartości netto wykazanej na fakturze
    > sprzedaży każdej licencji na system "abc"

    Nie o to chodzi. Zauważ, ze zleceniobiorca nie posiada wiedzy o obrotach
    "jego" programem dokonanych przez zleceniodawcę. A ta wiedza jest mu
    konieczna do wystawienia rachunku. Raczej należało by zawrzeć obowiązek
    przesyłania odpisów wystawianych faktur. A to jest uciążliwe i może być
    niewygodne z uwag na zachowanie tajemnicy handlowej. Można by to zastąpić
    przesyłaniem zestawienia obrotów, ale z kolei zawsze jest problem z
    możliwością weryfikacji. Co będzie, jak zleceniobiorca zacznie podejrzewać
    nieuczciwość zleceniodawcy?

    A tak przy okazji, to jeszcze jeden haczyk widzę w tej umowie. Z pytaniem
    niby nie związany, ale ... Niepokoi mnie §9 tej umowy. Jak już ów pakiet
    wykonasz, to goście umowę wypowiedzą. Murzyn zrobił swoje i może odejść. I
    co wówczas? Należało by jednak jakieś unormowanie o wynagrodzeniu po
    rozwiązaniu umowy zawrzeć, bo później może być kłopot.

  • 5. Data: 2005-01-16 06:59:32
    Od: PablO <n...@p...nie?>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    >

    > Nie o to chodzi. Zauważ, ze zleceniobiorca nie posiada wiedzy o obrotach
    > "jego" programem dokonanych przez zleceniodawcę. A ta wiedza jest mu

    OK, rozumiem :]

> [...]
    > co wówczas? Należało by jednak jakieś unormowanie o wynagrodzeniu po
    > rozwiązaniu umowy zawrzeć, bo później może być kłopot.

    Dzięki za zwrócenie uwagi i za pomoc.

    --
    Pozdrawiam,
    PablO