  • 1. Data: 2005-01-14 16:04:57
    Temat: [?] Bazgranie po pieniadzu
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    Odwiedzilem dzisiaj poczte. Pani w okienku przyjela ode mnie 100 pln,
    z których byla zobowiazana do wydania ponad 80.

    Wyjela swoja lapka kolejno 50, 20 i 10 zl. Przy czym...

    O ile 50tka i 20tka byly normalne, o tyle na 10 nabazgrana byla
    cyferka 15. Kobita wydala mi reszte a na 10tce, ktora zostala jej
    w kasie nagryzmolila cienkopisem 14stkę.

    Czy takie bazgranie po banknotach jest dozwolone? Moze ja tez
    zaczne je oznaczac wlasnym logotypem :>

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 2. Data: 2005-01-14 18:50:19
    Temat: Re: [?] Bazgranie po pieniadzu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    Miałeś prawo nie przyjąć od niej takiego banknotu jako uszkodzonego. Innego
    pomysłu nie mam.

  • 3. Data: 2005-01-14 21:37:45
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:cs955f$i66$5@inews.gazeta.pl...

    > Miałeś prawo nie przyjąć od niej takiego banknotu jako uszkodzonego.
    Innego
    > pomysłu nie mam.

    A nie ma przepisu zabraniającego niszczenia pieniędzy? Kiedyś (za komuny)
    podobno był...

    Alek

  • 4. Data: 2005-01-14 22:30:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cs9ebj$cqs$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A nie ma przepisu zabraniającego niszczenia pieniędzy? Kiedyś (za komuny)
    > podobno był...

    Nie znalazłem. Co nie znaczy, że nie ma :-) No bo fałszowanie pieniędzy
    poprzez wpisanie cyfry 15, to chyba lekkie przegięcie.

  • 5. Data: 2005-01-14 23:12:06
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    -- > Miałeś prawo nie przyjąć od niej takiego banknotu jako uszkodzonego.
    Innego
    > pomysłu nie mam.

    nawet kawalek banknotu CDi przyjma, wzne by byl numer. Wiem bo
    ...powiedzmy
    bliska rodzina w banku pracuje.

    P.

  • 6. Data: 2005-01-15 17:33:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > nawet kawalek banknotu CDi przyjma, wzne by byl numer. Wiem bo
    > ...powiedzmy
    > bliska rodzina w banku pracuje.

    Ależ oczywiście - w banku. W sklepie już nie. Tak więc, pani z okienka
    musiała by ten banknot wysłać do banku, a klientowi wydać czysty.

  • 7. Data: 2005-01-15 20:39:09
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Ależ oczywiście - w banku. W sklepie już nie. Tak więc, pani z okienka
    > musiała by ten banknot wysłać do banku, a klientowi wydać czysty.

    tez bym takiego nie przyjal, ale nie zmienia faktu ze zniszczony banknot
    != niewazny banknot.

    P.

  • 8. Data: 2005-01-15 23:46:23
    Od: "Wirtualna" <W...@w...pl.com>

> [...]
    > w kasie nagryzmolila cienkopisem 14stkę.
    >
    > Czy takie bazgranie po banknotach jest dozwolone? Moze ja tez

    niszczenie banknotów i monet jest zabronione i penalizowane (ale nie wiem z
    jakiego przepisu)
    p.
    W,

  • 9. Data: 2005-01-16 01:07:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wirtualna wrote:

    > niszczenie banknotów i monet jest zabronione i penalizowane

    Podstawę prawną poproszę...

    > (ale nie wiem z jakiego przepisu)

    Z ustawy "usłyszałam od pani w maglu" może?

  • 10. Data: 2005-01-16 07:51:52
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    Wirtualna napisał(a):

    > niszczenie banknotów i monet jest zabronione i penalizowane (ale nie wiem z
    > jakiego przepisu)
    > p.
    > W,

    Nie jest zakazane. MOżna spokojnie palić pieniędzmi w piecu.

    --
    :) Johnson