  • 1. Data: 2004-11-22 17:04:53
    Temat: Jak ustalić prawo własności do budynku/działki ?
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    Czy jest mozliwe ustalenie, na czyje imie i nazwisko zapisana
    jest dzialka wraz z nieruchomoscia? Chce w jakis sposob sprawdzic
    czy dluznik posiada jakiekolwiek mienie, chociazby w postaci domu,
    oczywiscie bez informowania go o tym (od tego zaleza dalsze kroki
    mojego postepowania wobec niego).

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 2. Data: 2004-11-22 17:36:06
    Od: "kasia" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rezist.com" napisał
> [...]
    > czy dluznik posiada jakiekolwiek mienie, chociazby w postaci domu,
    > oczywiscie bez informowania go o tym (od tego zaleza dalsze kroki

    Tak, do tego sluza Ksiegi Wieczyste - kazda nieruchomosc powinna miec
    zalozna wlasna Ksiege Wieczysta (niestety z roznych przyczyn nie wszystkie
    jeszcze maja). Wpisy w Ksiegach sa jawne, wiec kazdy moze isc i sprawdzic -
    m.in. kto jest wlascicielem, a takze czy na nieruchomosci nie ciazy
    przypadkiem hipoteka.
    Proponuje wiec sie udac do Wydzialu Ksiag Wieczystych prowadzonego przez Sad
    Rejonowy w Twoim miescie i poprosic i wypis dla interesujacej Cie
    nieruchomosci.

    pozdrawiam
    kasia

  • 3. Data: 2004-11-22 17:58:47
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > jeszcze maja). Wpisy w Ksiegach sa jawne,

    wlasnie o to mi chodzilo. to jeszcze zapytam, czy moze
    wiesz ile trwa cala procedura? czy tyle samo co wypis
    (ca. 2 tyg-miesiac), czy moze troche szyciej?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2004-11-22 18:24:36
    Od: "kasia" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rezist.com" napisał

    > wlasnie o to mi chodzilo. to jeszcze zapytam, czy moze
    > wiesz ile trwa cala procedura? czy tyle samo co wypis
    > (ca. 2 tyg-miesiac), czy moze troche szyciej?

    Tego niestety nie wiem.

    pozdrawiam
    kasia

  • 5. Data: 2004-11-22 19:10:42
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 22 lis o godzinie 18:58, na pl.soc.prawo, rezist.com napisał(a):

    > wlasnie o to mi chodzilo. to jeszcze zapytam, czy moze
    > wiesz ile trwa cala procedura?

    Na miejscu sie to /wgląd/ załatwia.

    > czy tyle samo co wypis (ca. 2 tyg-miesiac), czy moze troche szyciej?

    Odpisu z KW nie otrzymasz. Aby otrzymać musisz wskazać interes prawny.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 6. Data: 2004-11-22 21:18:52
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kasia" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Proponuje wiec sie udac do Wydzialu Ksiag Wieczystych prowadzonego przez
    Sad
    > Rejonowy w Twoim miescie i poprosic i wypis dla interesujacej Cie
    > nieruchomosci.

    O ile zna numer KW. Jeżeli nie zna to najpierw wycieczka do ewidencji
    gruntów (chyba w starostwie) - tam według adresu można ustalić nr KW a
    najpewniej i właściciela.

    Alek

  • 7. Data: 2004-11-22 22:05:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cntl6n$btt$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > O ile zna numer KW. Jeżeli nie zna to najpierw wycieczka do ewidencji
    > gruntów (chyba w starostwie) - tam według adresu można ustalić nr KW a
    > najpewniej i właściciela.

    Bywają rozbieżności pomiędzy KW a Starostwem. Dla tego, jeśli potrzebna jest
    pewna wiedza, to jednak trzeba zajrzeć do KW.

  • 8. Data: 2004-11-23 05:20:09
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 22 lis o godzinie 23:05, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > Bywają rozbieżności pomiędzy KW a Starostwem. Dla tego, jeśli potrzebna jest
    > pewna wiedza, to jednak trzeba zajrzeć do KW.

    Nie każdy Sąd prowadzący KW udostępni wgląd do ksiąg po podaniu nazwiska
    czy tez adresu. Zwłaszcza te które nie są jeszcze "skomputeryzowane" ;)
    Trzeba znać po prostu nr księgi, dopiero wtedy uzyska sie wgląd. Aby zdobyć
    numer KW tak jak pisał przedpiśca, trzeba go uzyskać w ewidencji gruntów i
    geodezji przy urzędzie miasta, gminy, czy innego tego typu urzędu ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 9. Data: 2004-11-23 09:06:06
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "rezist.com"

    > tomek nowak
    > http://rezist.com

    gambi ty zyjesz? :-)

    --
    ania ----------------------------
    www.aem.pl GG: 1145538

  • 10. Data: 2004-11-23 20:17:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

> [...]
    > numer KW tak jak pisał przedpiśca, trzeba go uzyskać w ewidencji gruntów i
    > geodezji przy urzędzie miasta, gminy, czy innego tego typu urzędu ;)

    Oczywiście. Najpierw Starostwo - Wydział Geodezji. Chodziło mi o to, by w
    ważnych sprawach nie poprzestać na tym ustaleniu (bo oni tam mają dane),
    tylko potwierdzać w sądzie. Rozbieżności mogą sie utrzymywać przez wiele
    miesięcy, zwłaszcza, jak z różnych względów stan nieruchomości jest
    nieuregulowany. W KW znajdziesz przynajmniej ostrzeżenie, ze stan jest
    niezgodny z faktycznym.