  • 1. Data: 2004-11-22 14:17:32
    Temat: Czynsze sa wolne
    Od: "burt30" <b...@p...onet.pl>

    Jestem lokatorem kwaterunkowym zamieszkałym w prywatnej kamienicy.
    Ostatnio Sejm uwolnił czynsze.
    Chciałbym, żebyście sprawdzili, czy dobrze zrozumiałem ustawę

    Podwyżki czynszów zostały uregulowane w ten sposób:
    - albo o 10 % w stosunku rocznym z 1 miesięcznym terminem wypowiedzenia
    - albo o ponad 10 % w stosunku rocznym z 3 miesięcznym terminem wypowiedzenia
    (z koniecznością uzasadnienia podwyżek).

    Ustawa wchodzi w życie od 1 stycznia 2005 roku.

    W związku z tym - biorąc pod uwagę ustawowe terminy wypowiedzenia - kiedy mogę
    się najszybciej spodziewać podwyżek
    w przypadku 1. lub w przypadku 2.

  • 2. Data: 2004-11-22 15:27:50
    Temat: Re: Czynsze sa wolne
    Od: "Mecenas" <m...@p...pl>

    Użytkownik "burt30" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wypowiedzenia
    > (z koniecznością uzasadnienia podwyżek).
    >
    > Ustawa wchodzi w życie od 1 stycznia 2005 roku.

    Uchwalenie przez Sejm ustawy to jeszcze nie prawo.
    Będzie to prawem jak zostanie opublikowane w Dzienniku Ustaw.
    Ustawa musi przejść jeszcze przez Senat, podpis Prezydenta RP i publikacja.
    Jaki bedzie miała ustawa wygląd ostateczny i jakie zawierała uregulowania to
    powiem Tobie jak przeczytam w Dzienniku Ustaw.
    Twoje pytania są przedwczesne, a ewentualnie udzielone odpowiedzi na grupie
    nie mają podstawy prawnej.
    Piękne lecz prawdziwe.

    Pozdrawiam.
    Michał

  • 3. Data: 2004-11-22 15:49:27
    Od: b...@p...onet.pl

> [...]
    > powiem Tobie jak przeczytam w Dzienniku Ustaw.
    > Twoje pytania są przedwczesne, a ewentualnie udzielone odpowiedzi na grupie

    A jak to jest - bo ja jestem totalnym dyletantem. Kiedy mniej więcej ustaw
    uzyska finalny kształt i zostanie opublikowana w Dzienniku Ustaw
    (zakładając, że nie będzie większych perturbacji z Senatem i Prezydentem RP). Za
    2 tygodnie, za miesiąc? Bo rozumiem, że "prawo biegnie" od daty publikacji w
    Dzienniku Ustaw i chcę wiedzieć, kiedy mam się spodziewać wypowiedzenia bieżącej
    stawki czynszów i podwyżki,

  • 4. Data: 2004-11-22 20:44:41
    Od: " " <d...@W...gazeta.pl>

    Mecenas <m...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > powiem Tobie jak przeczytam w Dzienniku Ustaw.
    > Twoje pytania są przedwczesne, a ewentualnie udzielone odpowiedzi na grupie

    Wszystko pięknie, ale zważ na cel tej ustawy: od 2005 r. czynsze miały być
    wolne bez żadnych ograniczeń. Ustawa ogranicza możliwość regulacji czynszu
    właśnie przez te 10% bez uzasadnień, albo proces sądowy (w konsekwencji) przy
    większych podwyżkach. Tak więc można spodziewać się podwyżek o 10% od lutego
    (z wypowiedzeniem od stycznia),niektórzy właściciele dadzą wypowiedzenia
    wysokości czynszu już teraz by od stycznia dać podwyżkę.

  • 5. Data: 2004-11-22 21:02:08
    Od: " demagogia" <d...@W...gazeta.pl>

    Zważywszy na cel ustawy, 1 stycznia 2005 r. jak najbardziej wejdzie w życie.

  • 6. Data: 2004-11-23 08:27:58
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Mecenas pisze:

    > Użytkownik "burt30" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    > uregulowania to powiem Tobie jak przeczytam w Dzienniku Ustaw.
    > Twoje pytania są przedwczesne, a ewentualnie udzielone odpowiedzi na

    Prawdziwe i "nieprawdziwe"

    MOZNA odpowiedziec na pytanie JAKI BYLBY stan prawny gdyby ustawa weszla w
    takim ksztalcie jak uchwalil sejm..

    Inna sprawa, ze dzienniikarze maja niemila maniere
    pisac o ustawach "w trakcie legislacji" ajk o obowiazujacym prawie i
    SLUSZNIE nalezy przypominac, ze to jeszcze nie prawo..

    Niemniej tematem tej grupy jest rowniez to, co zwiazane z tworzeniemprawa,
    wiec pytanie NIE BYLO NIE NA MIEJSCU

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-11-23 14:10:09
    Od: "castrol" <j...@w...cruso.pl>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dzienniku Ustaw i chcę wiedzieć, kiedy mam się spodziewać wypowiedzenia
    > bieżącej
    > stawki czynszów i podwyżki,

    Mam nadzieje ze ustawa wejdzie w zycie jak najszybciej

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 8. Data: 2004-11-23 14:33:26
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 22 Nov 2004 16:27:50 +0100, Mecenas naskrobał(a):

> [...]
    > powiem Tobie jak przeczytam w Dzienniku Ustaw.
    > Twoje pytania są przedwczesne, a ewentualnie udzielone odpowiedzi na grupie

    Z punktu widzenia pozwów walających się w trybunałach europejskich
    dotyczących naruszenia prawa własności (ewidentną) przez tą ochronę to sejm
    stoi przed wyborem pchnąć ją dalej albo zablokować poczekać na wyrok
    trybuału zapłacić kary i wprowadzić ustawę zgodną z orzeczeniem trybunału.
    Tylko nie jestem pewnien czy orzeczewenie nie pójdzie dalej niż nowelizacja
    :>

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org