  • 1. Data: 2005-01-04 14:21:07
    Temat: Jak uniknąć składania zeznań przed sądem?
    Od: "AgEnT" <a...@g...pl>

    Witam

    Moja dziewczyna byłą świadkiem pobicia chłopaka, zadzwoniła po policje.
    Policja spisała jej zeznania i zaprotokołowała że ona nie chce zeznawać bo
    obawia się o własne życie i zdrowie ponieważ zna napastnika który mieszka
    blisko niej. Dostała potem wezwanie na policje w celu rozpoznania napastnika
    ale nie poszła tam. Dzisiaj dostała wezwanie do sądu na rozprawę w roli
    świadka. Dziewczyna boi się o siebie i nie chce zeznawać, czy jest możliwość
    żeby nie musiała tego robić? Wiem że musi sie stawić jeśli jest wzywana bo
    inaczej bedzie kara, dowiezienie na sale lub areszt ale czy mozna jeszcze
    przez rozpoczęciem rozprawy jakos sie odwołać (i gdzie) od zeznawania przez
    oskarżonym?

    Z góry dziękuje za odpowiedź.

    --
    pozdrawiam AgEnT

  • 2. Data: 2005-01-04 15:56:40
    Temat: Re: Jak uniknąć składania zeznań przed sądem?
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "AgEnT"
> [...]
    > ale nie poszła tam. Dzisiaj dostała wezwanie do sądu na rozprawę w roli
    > świadka. Dziewczyna boi się o siebie i nie chce zeznawać, czy jest

    Nie. (chyba, że któryś z oskarzonych jest dla niej osobą bliską).

> [...]
    > inaczej bedzie kara, dowiezienie na sale lub areszt ale czy mozna jeszcze
    > przez rozpoczęciem rozprawy jakos sie odwołać (i gdzie) od zeznawania

    Jedynie może wnosić o jej przesłuchanie pod nieobecność oskarżonych.
    Dobrzy sędziowie przychylają się do takich wniosków.

    Pzdr.

    Marek