  • 1. Data: 2005-01-04 12:38:26
    Temat: Ile czasu ma sędzia na sporządzenie uzasadnienia w
    Od: Monika<j...@o...pl>

    Miesiąc temu złożyłam wniosek o sporządzenie uzasadnienia wyroku w
    sprawie karnej, ponieważ oskarżony został w dziwny sposób
    uniewinniony.Do dnia dzisiejszego go nie otrzymałam , a na moje
    pytanie w sekretariacie kiedy go otrzymam , pani odpowiedziała, że
    sędzia nie ma terminu ustawowego i napewno go kiedyś go otrzymam.
    Ja chcę złożyć apelację i dlatego zależy mi na tym ,aby jak najszybciej
    to zrobić. Czy sędziego nie obowiązują terminy? Proszę o
    odpowiedź.Dziękuję

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-01-04 12:44:17
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Monika napisał(a):
> [...]
    > Ja chcę złożyć apelację i dlatego zależy mi na tym ,aby jak najszybciej
    > to zrobić. Czy sędziego nie obowiązują terminy?

    14 dni (art.423§1 kpk) z możliwością przedłużenia, tyle że jedyne co
    możesz robić, to pisać skargę na sędziego, a to niewiele zmieni w Twojej
    sprawie

    KG

  • 3. Data: 2005-01-04 15:59:34
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "kam"

    > 14 dni (art.423§1 kpk) z możliwością przedłużenia, tyle że jedyne co
    > możesz robić, to pisać skargę na sędziego, a to niewiele zmieni w Twojej
    > sprawie

    To prawda, jeżeli termin został przedłużony to jest "pisane w terminie",
    pozostaje czekać.
    W większości sądów termin pisania uzasadnień to rzecz święta, a wiele
    postępowań dyscyplinarnych jest wynikiem nieterminowego sporządzania
    uzasadnień. (sprawozdania sądu dyscyplinarnego przy SN).

    Pzdr.
    Marek