    From: "Hesia" <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak sie wycofać z umowy?
    Date: Sat, 18 Apr 2015 02:37:01 +0200

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał:
    > Najpierw trzeba ustalić fakty,a te są niejasne. Jeśli przyjmujecie, że
    > niema umowy, to na jakiej podstawie oni wystawiają te faktury? Jeśli
    > faktycznie nie istnieje żadna umowa, to ja bym zaczął od jej spisania.

    Nie ma umowy na papierze, że np. firma "taka", zobowiązuje sie wykonać projekt
    "tego", który ma zawierać "to" w terminie "takim". To wszystko było uzgodnione na
    spotkaniu i w mailach (mam wszystkie). Po jakims czasie zorientowałam się, że oni nie
    są skorzy do formy pisemnej i np wolą rozmowę telefoniczną, bo potem przekręcają to
    co było powiedziane, stąd starałam sie miec wszystkie uzgodnienia, zgłaszanie błedów
    na piśmie @. Po jakimś czasie, po przekroczeniu tego "pół roku" kiedy to wszystko
    miało działać, chciałam by dali mi konkretny termin na zakończenie prac, wyznaczyli,
    ale jak termin minał, to zaczęło się opowiadanie, że na cos muszą zaczekać, że
    programista coś poprawia i takie trele morele, co mnie wściekło, ale ponieważ sprawa
    była już rozgrzebana to w to dalej brnęłam.
    Faktury wystawiali za sklep, za hosting, za pozycjonowanie, no i ten abonament na
    usługi IT na podstawie umowy ustnej? Faktem jest, że jakiś tam sklep jest i jakaś
    szczątkowa aplikacja specjalna, ta do kompozycji kremów, ale to wszystko jest toporne
    i wstyd to pokazać ludziom, bo może raczej zniechęcać, niż zachęcać do korzystania z
    moich usług. Znajomi, którym to pokazałam powiedzieli, że trudno się poruszac po tym
    sklepie, cięzko coś znaleźć, po prostu jest niefunkcjonalne.
    A umowa? Jak ją spisać na koniec współpracy, kiedy już nawet nie chce mi się z nimi
    gadać?
    Pozdrawiam
    K.