    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak się uchronić przed komornikiem?
    Date: Mon, 01 Aug 2011 15:01:59 -0500

    On 8/1/2011 12:43 PM, Anonymous wrote:

    > Załóżmy, że...
    >
    > Sytuacja pierwsza. Mieszkam z rodzicami. Mam swój pokój.
    > Jak udowodnić komornikowi, że mam prawo z niego korzystać?
    > Jakie dokumenty najlepiej przedstawić?

    oświadczyć głośno komornikowi, że to jest twój pokój i rzeczy tam
    znajdujące się należą do ciebie i nie ma tam żadnych rzeczy należących
    do dłużnika.
    Najlepiej, żeby taki pokój był zamykany i nikt inny nie miał możliwości
    wejścia jak cie nie ma.
    Komornik może odstąpić od zajęcia rzeczy w takim pokoju, ale nie musi.
    Np. mogą intersować go meble, które niekoniecznie muszą należeć do ciebie.

    Najlepiej to mu przedstawić fakturę zakupu rzeczy, które go interesują.
    Jak komornik się uprze to nic mu nie zrobisz. W ciągu jak pamietam 7 dni
    musisz w sądzie złożyć powództwo przeciwegzekucyjne i w zasadzie
    przedstawić te same argumenty.

    > Sytuacja druga. Wynajmuję pokój/mieszkanie.
    > Jak udowodnić komornikowi, że mam prawo z niego korzystać?
    > Jakie dokumenty najlepiej przedstawić?

    jak wyzej, plus umowa najmu, z której bedzie wynikało, która czesc
    mieszkania jest oddana do twojej wyłącznej dyspozycji.
    jak mieszkasz z kims w pokoju to trzymaj faktury rzeczy, ktore kupiles.

    > A, jeśli pokój nie posiada zamka?

    to go wstawic.

    > Jakie dokumenty najlepiej przedstawić komornikowi, aby mu udowodnić,
    > że zakupione przeze mnie przedmioty, rzeczywiście do mnie należą?

    wszystkie chwyty dozwolone.
    fakturty zakupu, oswiadczenia kolegow i co ci tam jeszcze do głowy
    przyjdzie.

    > PS. Czy są takie przedmioty, których komornik zająć nie może?

    są. gdzie tam jest lista. rzeczy osobiste, typu majtek ci nie zabierze,
    sluzące do wykonywania zawodu. nie pamietam co jeszcze.