  • Data: 2016-07-18 21:18:57
    Temat: Re: Jak przyszła emerytura?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-07-18 o 17:39, J.F. pisze:
    >> Skonczyly ?
    >> http://www.emeryturyirenty.pl/artykul,1701,3949,emer
    ytura-bez-wzgledu-na-dlugosc-stazu-pracy.html

    >"Przy krótkim okresie ubezpieczenia trudno zatem spodziewać się
    >wysokiej emerytury. Wprawdzie ustawodawcy przewidzieli najniższą
    >gwarantowaną kwotę tego świadczenia, jednak mogą na nią liczyć
    >wyłącznie świadczeniobiorcy, którzy legitymują się okresem składkowym
    >i nieskładkowym wynoszącym odpowiednio:
    >co najmniej 25 lat - w przypadku mężczyzn"

    >To by oznaczało że muszę mieć okres składkowy/nieskładkowy 25 lat
    >Dobrze kombinuję że wlicza się w to bezrobocie, wojsko, studia,
    >szkołę średnią chyba już nie?
    >Aby i tak dostać te 880 zł? bez względu na zgromadzone składki?

    O ile rozumiem, to troche tak - 880 zl sie nalezy, a ZUS "splaszcza"
    wyplaty - kto zarabial duzo, ten doplaci do tych, co zarabiali malo.

    Ale jak widzisz - prog przyznania tej "gwarantowanej minimalnej"
    emerytury jest jednak dosc wysoki - 25 lat pracy czy placenia.
    Kto tyle nie wyrobil, to nie wiem jak mu policza, ale chyba bedzie bez
    doplaty.

    http://www.zus.pl/default.asp?p=4&id=391
    I grozi zero, albo prawie nic.

    J.