  • Data: 2016-07-19 13:46:35
    Temat: Re: Jak przyszła emerytura?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości grup
    @tlen.pl...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Spłaszcza to mało powiedziane.
    >Znany mi przypadek: aktualnie przeproacowane 19 lat. Najniższe
    >zarobki około 800-900 w latach 90tych od tamtej pory w górę
    >i obecne około 7500 brutto od około 2 lat,
    >prognozowana emerytura przy utrzymaniu ich przez najbliższe 25 lat to
    >niecałe 1600.
    >Generalnie śmiech na sali.

    A zarobki przed dwoma laty ?
    Bo IMO - cos tu sie ZUS pomylil, moze usrednil zarobki.

    Bo od 7500 to powinno byc 19.52% skladki = 1464 zl, przez 25 lat
    jeszcze skladane, a potem przez ~19 wyplacane - to nawet bez
    wczesniejszych lat wychodzi ~1900zl/mc.

    Moze wczesniej byly kiepskie zarobki, moze mlody jestes i licza, ze
    dluzej pozyjesz, moze OFE nie wliczyli do tego.

    Przy czym zauwaz, ze to jest liczenie proporcjonalne do zarobkow, w
    starym portfelu byla czesc minimalna i czesc zalezna od
    zarobkow/dlugosci - to splaszczalo.
    W nowym tez chca minimum gwarantowac, wiec znow ktos musi doplacic ...

    J.