  • 1. Data: 2007-11-28 23:58:57
    Temat: Jak powinien wyglądać wniosek do sądu o spadek - proste ale ja nie wiem
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    Uproszczę mocno sytuację aby było łatwiej i przejrzyściej.

    Byli sobie Dziadek i Babcia, mieli Córkę i jest Wnuka.

    Zmarli kolejno Dziadek a rok potem Babcia,

    1. Sprawę spadkową wniesiono po Babci-> Babcię odziedziczyła Córka.
    2. Córka zmarła
    3. Sprawę spadkową wniesiono po Córce-> Córkę odziedziczył Wnuk

    A został nieruszony majątek po Dziadku ....

    I teraz Wnuk ma złożyć wniosek o stwierdzenie nabycia spadku po Dziadku ale
    jaki ?

    - czy o stwierdzenie dziedziczenia przez Wnuka po Dziadku

    - czy o stwierdzenie dzidziczenia przez Córkę i Babkę po Dziadku - rozprawy
    po Babci i
    Córce już sie odbyły - i wiadomo kto dalej przejmował kolejno majątek.....

    Czy jesli złożę wniosek nie dokładnie taki jak trzeba to mi go odrzucą?

    Z góry dzięki za czas poświęcony na rozwikłanie cudzego problemu......

    zbyszek

  • 2. Data: 2007-11-29 16:16:08
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > - czy o stwierdzenie dziedziczenia przez Wnuka po Dziadku

    Nie, bo w chwili śmierci dziadka wnuczek nie dziedziczył po nim

    > - czy o stwierdzenie dzidziczenia przez Córkę i Babkę po Dziadku -
    > rozprawy po Babci i
    > Córce już sie odbyły - i wiadomo kto dalej przejmował kolejno
    > majątek.....

    Tak. Do tego nastąpi powiększenie masy spadkowej tych dwóch już zakończonych
    spraw. To trzeba będzie zgłosić w US.

    > Czy jesli złożę wniosek nie dokładnie taki jak trzeba to mi go odrzucą?

    IMHO nie bo od określenia kto jest spadkobiercą dziadka jest sąd a nie
    wnioskodawca. Ty tylko domniemujesz, że spadkobiercami były jego córka i
    żona. A co jeśli dziadek miał kochankę i ona wyskoczy z testamentem ? Albo
    zgłosi się nieślubne dziecko o którym nie wiedzieliście....

  • 3. Data: 2007-11-29 19:47:02
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Tak. Do tego nastąpi powiększenie masy spadkowej tych dwóch już
    > zakończonych spraw. To trzeba będzie zgłosić w US.

    A czy w związku z powyższym wystarczy jak udokumentuję do sprawy spadkowej
    związek
    Dziadka z Babcią i Córką (odpisy aktów ślubu i śmierci) i dołączę do wniosku
    poprzednie orzeczenia
    sądu jako dowód na sposób dlaszego dzidziczenia czy lepiej - bezpiecznie dla
    rozpatrzenia sprawy za
    jednym podejściem- dołączyć wszystkie pozostałe odpisy aktów aż do
    Wnuka...tak jakbym prowadził
    sprawę po raz pierwszy?

    zbyszek

  • 4. Data: 2007-11-30 08:35:12
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > A czy w związku z powyższym wystarczy jak udokumentuję do sprawy spadkowej
    > związek
    > Dziadka z Babcią i Córką (odpisy aktów ślubu i śmierci) i dołączę do
    > wniosku

    Tak, choć będą też potrzebne zapewnienia świadków - dlatego weź też akty
    urodzenia wnucząt.

    > poprzednie orzeczenia

    Zupełnie zbędne - co one wnoszą do sprawy ?

> [...]
    > dla rozpatrzenia sprawy za
    > jednym podejściem- dołączyć wszystkie pozostałe odpisy aktów aż do

    Sąd prowadząc tę sprawę "cofa" się myślowo do dnia śmierci dziadka. Problem
    dziedziczenia po babci czy jej córce jeszcze dla niego nie występuje.
    "Kompletu" orzeczeń będzie wymagał US przy podwyższeniu masy spadkowej
    (trzeba złożyć wniosek do kierownika US o ponowne otwarcie sprawy) oraz KW
    przy wpisie.

    Wyobraź sobie to w ten sposób. Jest dzień śmierci dziadka. Ale jego żona i
    córka wyjechały za granicę i nie mogą się pojawić na rozprawie. Ty
    prowadzisz sprawę dla swojej babci i mamy o nabycie przez nie spadku
    (wniosek o nabycie spadku może złożyć do sądu każdy zainteresowany nie tylko
    rodzina). Jedyny powód dla którego masz interes w tym by samemu dokumentować
    swoje pokrewieństwo ze spadkodawcą to bycie bardziej wiarygodnym świadkiem
    historii życia dziadka przed sądem (nieślubne dzieci, testamenty, umowy o
    zrzeczenie się spadku itd.).

  • 5. Data: 2007-11-30 22:27:11
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

> [...]
    > występuje. "Kompletu" orzeczeń będzie wymagał US przy podwyższeniu masy
    > spadkowej (trzeba złożyć wniosek do kierownika US o ponowne otwarcie

    Dzięki,

    Jedynie to mój US chyba działa według innego schematu, bo teraz będąc owym
    Wnukiem
    i mając wcześniejsze orzeczenia o spadku (Babci i Córki) US nie chce mi
    rozliczyć
    tej części majątku co po nich do tej pory legalnie nabyłem - nawet nie
    chciał przez chwilę
    przyjąć SD-Z1 ! mówią że muszę zakończyć sprawy po dziadku (miesiące) to
    wtedy oni całość rozliczą,
    ale ze mnną takie numery nie przejdą , wiem że jest termin miesięczny dający
    zwolnienie najbliższej rodzinie
    i jakby w okienku nie przyjeli tobym pocztą wysłał.....

    zbyszek

  • 6. Data: 2007-12-03 21:21:37
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    William pisze:
    > Zupełnie zbędne - co one wnoszą do sprawy ?

    określają krąg zainteresowanych

    KG

  • 7. Data: 2007-12-03 22:20:15
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > określają krąg zainteresowanych

    IMHO zainteresowani wynikają z ustawy (rodzina) a nie postanowień o nabyciu
    spadku po zstępnych.

  • 8. Data: 2007-12-04 03:37:09
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    William pisze:
    > IMHO zainteresowani wynikają z ustawy (rodzina) a nie postanowień o
    > nabyciu spadku po zstępnych.

    Uważasz, że kolejni spadkobiercy spadkobiercy nie są zainteresowani
    rozstrzygnięciem mającym wpływ na ich sprawy majątkowe? Bardziej niż
    rodzina, bo ta niby jaki ma interes jeśli nie dziedziczy?

    KG

  • 9. Data: 2007-12-04 09:20:05
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Uważasz, że kolejni spadkobiercy spadkobiercy nie są zainteresowani
    > rozstrzygnięciem mającym wpływ na ich sprawy majątkowe? Bardziej niż
    > rodzina, bo ta niby jaki ma interes jeśli nie dziedziczy?

    OK, masz rację. Ale (z doświadczenia) nie trzeba do tego wyciagać odpisów
    postanowień tylko napisać, że "orzeczeniem sądu w X sygn. akt Y
    spadkobiercami Z zostali A i B".