  • 1. Data: 2002-12-22 22:24:20
    Temat: Re: Jak odzyskać pieniądze za towar sprzedany na Allegro
    Od: "Bringer_of_Light" <f...@p...onet.pl>

    witam
    z tego co słyszałem oszustwo na kwotę mniejszą niż 250 zł nie jest
    przestępstwem i jest umarzane jako czyn o znikomej szkodliwości społecznej -
    tak samo jak z kradzieżami kieszonkowymi - sprawcy nic nie można zrobić poza
    pouczeniem

  • 2. Data: 2002-12-23 01:53:42
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Sun, 22 Dec 2002 23:24:20 +0100,"Bringer_of_Light"
    <f...@p...onet.pl>Bringer_of_Light, napisał/a:

> [...]
    > tak samo jak z kradzieżami kieszonkowymi - sprawcy nic nie można zrobić poza

    Ja bym kazała ucinać łapy nawet przy ukradzeniu 1 złotowki.
    Ale tylko pomarzyc sobie można.

    --
    Życzę Zdrowych i Wesołych Świąt
    oraz Szczęśliwego Nowego, 2003 Roku

  • 3. Data: 2002-12-23 05:25:20
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >Ja bym kazała ucinać łapy nawet przy ukradzeniu 1 złotowki.

    A ja zauwazylem, ze najglosniej o ucinaniu rak zlodziejom krzycza inni
    zlodzieje...

    januszek

  • 4. Data: 2002-12-23 08:59:28
    Od: "Henryk Plumowski \"Plumski\"" <h...@g...pl>

    Pewna osobistość tej grupy, czyli "januszek"
    <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl> napisała nam tak:

    > A ja zauwazylem, ze najglosniej o ucinaniu rak zlodziejom krzycza inni
    > zlodzieje...

    ...bo będzie przynajmniej mniej konkurencji.

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 5. Data: 2002-12-23 21:20:18
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "Bringer_of_Light" <f...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości

> [...]
    społecznej -
    > tak samo jak z kradzieżami kieszonkowymi - sprawcy nic nie można zrobić

    Przy oszustwie (art. 286 § 1 kk) granica 250 zł nie obowiązuje.
    Jest to w przypadku niektórych czynów granica pomiędzy
    przestępstwem i wykroczeniem.
    Co do oceny społecznej szkodliwości czynu - wartość strat
    jest tylko jednym z elementów jej oceny.
    W przypadku przestępstwa na pewno nie wchodzi w grę
    pouczenie.