  • 1. Data: 2002-12-22 12:11:04
    Temat: NIEZAPŁACONY ZUS?!
    Od: j...@o...pl

    WITAM W STYCZNIU NIE ZAPŁACĘ ZUS-U ZA GRUDZIEŃ W TERMINIE .CO MI ZA TO GROZI?
    POZDRAWIAM

  • 2. Data: 2002-12-22 15:06:31
    Temat: Re: NIEZAPŁACONY ZUS?!
    Od: "Fred" <w...@k...net.pl>

    Konsekwencje mogą być , różne bo niema jakiś ścisłych regulacji mówiących
    co do tego jak potraktuje się taką osobę ,która w terminie nie zapłaci Zus-u
    .Tzn w rzeczywistości takie regulacje są ,ale ze względu na bajzel jaki pa
    nuje w Zusie - może ci grozić nawet najgorsze - czyli to,że twoje dotychcz
    asowe składki przestaną się liczyć ,najpierw jednak powinieneś otrzymać 2-3
    ostrzeżenia , powodzenia:)
    Użytkownik <j...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:11f8.00
    0...@n...onet.pl...

  • 3. Data: 2002-12-22 22:46:13
    Od: "Tomasz Nowakowski" <t...@w...pl>

    Automatycznie wypisuje Cie z Kasy Chorych, co pozbawi Cie prawa do
    ubezpieczenia zdrowotnego.
    Potem musisz ponownie skladac ZUA albo ZWUA nie iwm dokladnie, i czekac 3
    miesiace aby ponownie byc ubezpieczonym.
    Tylko tyle.

    Pozdrawiam,

    Tomek

  • 4. Data: 2002-12-23 11:10:09
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Nowakowski" <t...@w...pl> napisał w wiadomości:
> [...]
    > Potem musisz ponownie skladac ZUA albo ZWUA nie iwm dokladnie, i czekac 3
    > miesiace aby ponownie byc ubezpieczonym.

    Wypada się z ubezpieczenia chorobowego, a prawo do tego ubezpieczenia po
    przerwie uzyskuje się po 6 miesiącach. A najważniejsze że w okresie 6
    miesięcy karencji podaczas choroby nie dość że nie dostaje się zasiłku
    chorobowego to na dodatek nie można zmniejszyć składek za okres choroby
    (bandytyzm).

    Serwiz

  • 5. Data: 2002-12-23 12:19:48
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Sun, 22 Dec 2002, Tomasz Nowakowski wrote:

    Najpierw w kwestii formalnej: znacznie lepiej komentuje się
    odpowiedź umieszczoną *pod* cytatem... !

    >+ Automatycznie wypisuje Cie z Kasy Chorych, co pozbawi Cie prawa do
    >+ ubezpieczenia zdrowotnego.

    Pierwsze słyszę :) Skąd to wziąłeś ?
    Owszem, może być kłopot ze skorzystaniem z ubezpieczenia zdrowotnego
    nim zapłaci...

    >+ Potem musisz ponownie skladac ZUA albo ZWUA nie iwm dokladnie, i czekac 3
    >+ miesiace aby ponownie byc ubezpieczonym.

    Pozwole sobie zacytować:

    >+ > WITAM W STYCZNIU NIE ZAPŁACĘ ZUS-U ZA GRUDZIEŃ W TERMINIE .
    >+ > CO MI ZA TO GROZI?

    Płacisz może ubezpieczenie *chorobowe* ?
    Jeśli tak - to owszem, wg interpretacji ZUSu zostanie ono utracone
    i jeśli chcesz wrócić - musisz terminowo płacić przez 6 miesięcy
    nim na nowo cię obejmie.

    >+ Tylko tyle.

    Niezaleznie ZUSowi należa się odsetki i ma prawo do kar - ale
    jeśli zapłacisz nim sami zaczną cię szukać :] to - wg tego co
    się pojawia na *.podatki - nic się nie powinno stać.
    Niemniej to nie znaczy że ZUS nie może ukarać !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-12-25 13:34:16
    Od: " waters" <w...@N...gazeta.pl>

    Witam

    > WITAM W STYCZNIU NIE ZAPŁACĘ ZUS-U ZA GRUDZIEŃ W TERMINIE .CO MI ZA TO
    GROZI?

    jezeli to tylko 1 miesiac to nie masz sie czym martwic. najgorsze, jak im sie
    cos przypomni albo jak np. zlozysz w miedzyczasie jakies pismo. W zasadzie
    moga dac spokoj na dluzszy czas (kilka miesiecy). Za to pozniej masz do
    zaplacenia: kwote gl;owna, odsetki, koszty upomnienia, koszty egzekucji -
    tak, ze z pewnoscia sie pogubisz w rachunkach.
    Nie wiesz jednak nigdy czy Cie nie wrzuca "na tapete" z powodu denuncjacji. W
    biznesie coraz czesciej spotykam sie z przypadkami "podkopywania"
    nielubianych przedsiebiorcow do zus i us. Poza tym slyszalem, ze urzednicy w
    ZUS dostaja premie/prowizje za znalezienie i sciganie bezbronnych zuczkow,
    ktorzy nie zaplacili skladek w terminie. Podobno to nie plotka. Autentycznie.
    Wiec miej sie na bacznosci i nie chwal sie ze nie placisz, a przede wszystkim
    nie przypominaj im o swojej obecnosci.
    powodzenia :)