  • Data: 2010-12-03 13:48:17
    Temat: Re: Jak na podstawie terminu porodu pracodawca..... błagam
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:slrnifhsn2.2gb4.proteus@pl-test.org...

    > Ubezpieczenie na życie to się nadaje do pokrycia przewidywalnych
    > zobowiązań (np. kredyt hipoteczny), a nie zabezpieczenia
    > przyszłości rodziny.

    Dlaczego tak uważasz?
    Sam ubezpieczyłem się na odpowiednią kwotę, właśnie na wypadek gdyby coś mi
    się stało i kwota ta przejdzie na moją żonę.
    Fakt, że żona pracuje nie ma tutaj nic do rzeczy, bo na razie zarabia na
    tyle mało, że trudno by się jej było utrzymać z dwójką dzieci.
    A kredyt mamy ubezpieczony oddzielnie.

    > Nie wszystkich stać na sumę ubezpieczenia która pozwoli potem na
    > wypłatę świadczeń takich jak obecne ZUSowskie.

    Teraz faktycznie nie stać, bo płacimy bezsensowne obowiązkowe
    ubezpieczenia, z których najczęściej kompletnie NIC nie mamy.
    Np. składka rentowa, zdrowotna, chorobowa czy wypadkowa, które - gdy nigdy
    nie dojdzie do wypłaty świadczenia - przepada, bo jest to ubezpieczenie
    jedynie typu "casco".
    W towarzystwach ubezpieczeniowych masz do wyboru ubezpieczenie, które
    jednocześnie stanowi też fundusz emerytalny. ZUS w tej kwestii nie ma się
    czym pochwalić.

    > TU utrzymują takie same albo i bardziej okazałe pałace, utrzymują sztab
    > akwizytorów,
    > więc wiara, że pieniądze jakie uzyskamy z nich będą większe niż
    > ZUSowskie, jest trochę naiwna. :)

    Wiesz, mam dokładnie przeciwne zdanie na ten temat :)
    Może umówmy się na piwo za jakieś 30 lat i zobaczymy, kto lepiej wyszedł na
    swoich poglądach ;-)

    K.