  • 11. Data: 2005-07-20 20:45:15
    Temat: Re: Jak mam traktowac takie pogróżki ?
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "jaQbek" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:dbl5da$nhj$1@korweta.task.gda.pl...
    > Jesli zrealizuje ta grozbe - wtedy oczywiscie bedzie to karalne jako
    > znieslawienie.
    >
    > I co wówczas ? Czy pozostaje dochodzenie swoich praw w sądzie cywilnym, czy
    > da się to jakos inaczej załatwić bez narażania się na koszty ?

    W sadzie karnym z oskarzenia prywatnego.
    Bez NARAZANIA na koszty? Raczej nie. Ale nie oznacza to ze koszty ponieszesz.

  • 12. Data: 2005-07-20 20:47:23
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > A jak to się ma do art 190 par 1. KK ?
    > Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa na jej szkodę lub szkodę
    > osoby najbliższej, jeżeli groźba wzbudza w zagrożonym uzasadnioną obawę, że
    > będzie spełniona, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    > pozbawienia wolności do lat 2.

    To jest tzw grozba karalna. Ale w twoim przypadku (z tego co napisales) nie miala
    miejsca.

    > Niestety, nie mam nagrania tej rozmowy, więc praktycznie nie mam dowodów na
    > to, że mi groził. Ale gdybym miał, to art 190 KK miałby tu zastosowanie ?

    Z tego co napisales - nie.

  • 13. Data: 2005-07-20 20:54:13
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > A art 212 KK :

    To bedzie mialo zastosowanie jesli faktycznie ten ktos cie pomowil publicznie.

  • 14. Data: 2005-07-20 21:18:17
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "jaQbek" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
    > A art 212 KK :

    rozumiem ze zmierzasz do pytania czy grozba rozgłoszenia wiadomości
    uwłaczającej czci zagrożonego(czyli ew. w twoim przypadku) = grozba z art 190 kk jako
    grozba znieslawienia?

    Zakladajac racjonalnosc ustawodawcy nalezy przyjac ze nie bez powodu
    okreslajac precyzyjnie definicje grozby bezprawnej w art. 115 par 12 kk rozdzielil:
    1. grozbe której mowa w art. 190
    2. grozba spowodowania postepowania karnego
    3. grozby rozgłoszenia wiadomości uwłaczającej czci zagrożonego lub jego osoby
    najbliższej

    wiec jezeli przyjmiemy ze to co chce zrobic ten osobnik jest grozba rozgłoszenia
    wiadomości
    uwłaczającej czci zagrożonego nie wydaje sie byc slysznym by traktowac to jako grozbe
    a art. 190
    (grozbe popelnienia przestepstwa z art. 212).

    natomiast jesli przyjmiemy ze grozil ci tym ze pomowi cie o takie postępowanie lub
    właściwości... itd (212 kk)
    to oczywiscie bedzie to grozba karalna z art 190 kk.

    konkludujac:
    rozgłoszenia wiadomości uwłaczającej czci
    nie jest tozsame z:
    pomowieniem o takie postępowanie lub właściwości... itd

    w przeciwnym razie nie byloby porzeby rozrozniania az 3 "postaci" grosby bezprawnej z
    115 par 12.

    Ale jeszcze raz podkreslem - przyjalem to na podstawie tego co wydaje mi sie ze
    chciales przekazac piszac.
    To ze roznie mozna pewne rzeczy zrozumiec - patrz post Jotte. Czytajac go trudno z
    kolei nie zgodzic sie
    z jego rozumieniem.

    Najlepiej napisz jeszcze raz i dokladnie: co chce zrobic ten osobnik?

    Pozdro

  • 15. Data: 2005-07-20 21:18:30
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > No i 216 KK

    j.w.

  • 16. Data: 2005-07-20 21:28:06
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Ale grozby nie zrealizowal (czytaj: nie zrobil tego czym grozil - czyli jeszcze nie
    znieslawil)

    oczywiscie w nawiasie mialo byc "nie rozgłosil wiadomości uwłaczającej czci"

  • 17. Data: 2005-07-20 22:27:32
    Od: adversim <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 20 Jul 2005 13:30:43 +0200, Jotte <t...@W...pl> napisał:

    Pax

    Panowie, panowie

    ART.24 K.C polecam uwadze

    j.w

    Kto uzna to za ........Art. 190 [Groźba karalna] § 1. Kto grozi innej
    osobie popełnieniem przestępstwa na jej szkodę lub szkodę osoby
    najbliższej, jeżeli groźba wzbudza w zagrożonym uzasadnioną obawę, że
    będzie spełniona,

    panowie na szkode lub szkode os. najblizszej kto szkode wykarze i związek
    przyczynowy miedzy tym co powie ten ktos a szkodą
    ( a przypominam ze stan faktyczny jest przed wystąpieniem owej szkody - i
    szkoda nie musi przecież wystąpić)

    A napewno wystąpi naruszenie dóbr osobistych.

    § 2. Ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    nawet jakby rozciągac podany stan faktyczny (kazus) w ten sposób by
    uzasadnic powołanie sie na K.K to i tak § 2. Ściganie następuje na wniosek
    pokrzywdzonego. - i przypominam trzeba ten wniosek uzasadnic :-)

    Co do kosztów to jest tzw. zwrot kosztów sadowych.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2005-07-20 22:35:48
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:opst8g4lcct1aof6@papadopulos.tkdami.net adversim
    <a...@o...pl> pisze:

> [...]
    Z tego co napisał pytający, to gdzie niby?

    Jotte

  • 19. Data: 2005-07-20 22:37:23
    Od: adversim <a...@o...pl>

  • 20. Data: 2005-07-21 04:41:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    NoMAD napisał(a):

    > oczywiscie w nawiasie mialo byc "nie rozgłosil wiadomości uwłaczającej czci"

    Ale grożenie pomówieniem czy zniesławieniem jest już groźbą bezprawną.
    Groźba polega przecież na tym że się grozi czymś, a nie to że coś się
    robi. Groźba już się dokonała z chwilą gdy została wypowiedziana do
    pokrzywdzonego i wzbudziła u niego stan zagrożenia,

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."