  • 11. Data: 2005-07-26 10:20:49
    Temat: Re: Jak juz mowimy o bezprawiu w panstwie prawa...
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Jak sadzisz, kogo beda ganiac na podstawie odciskow? ;)

    O ile to beda jedyne odciski ... bo ganiac tez bedą np. pracownikow
    sklepu/hipermarketu ;)

    Ale przyznasz chyba sama, ze krąg podejrzanych ustala sie natychmiast i
    trzeba tylko znalezc motyw i podejrzanego bez mocnego alibi ...

  • 12. Data: 2005-07-26 10:24:02
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    [...]
    > Nie pitol. Jakby kazdy Polak mial odcisk w bazie danych to wykrywalnosc
    > sprawcow przestepstwa wzroslaby do 80%.
    >
    > Mi raz zarąbali koła z samochodu, odciskow co niemiara, niedopalki
    > papierosow wokolo i co ... i nic.

    I nic bo nie znalazl sie pewnie zaden policjant ktory by sie ta sprawa
    laskawie zechcial zajac ....
    Problem wykrywalnosci to nie problem bazy odciskow (choc jestem za) a
    problem
    funkcjonariuszy policji z ktorych wiekszosc to produkty minionego systemu.

    Aby zwiekszyc wykrywalnosc powinni wprowadzic np taki system:
    - policjant zarobic miesiecznie moze 10000
    - policjant zarobic miesiecznie musi 500

    Jak sie nie przyczyni do wykrycia zadnego sprawcy dostaje 500 ... jak sie
    bedzie udzielal w tym wzgledzie to moze osiagnac 10000.
    Poza tym za kazde przegiecie minus z wyplaty a kazde wyrozneienie plus.

    Gdyby taki system (przedstawiony w uproszeczeniu) wprowadzic to wykrywalnosc
    wzroslaby powyzej 80% ....
    a tak co mamy? Policjanci piertentego wszystko wokolo ..... a jak chc sie
    dowartosciowac to postrasza cie suszarka bo na wiecej z ich strony liczyc
    nie mozna.

    TB

  • 13. Data: 2005-07-26 10:50:15
    Od: "bolo" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl> napisał w wiadomości
    > Aby zwiekszyc wykrywalnosc powinni wprowadzic np taki system:
    > - policjant zarobic miesiecznie moze 10000
    > - policjant zarobic miesiecznie musi 500

    ja mam lepszy pomysl:
    nalezy wprowadzic cos takiego jak instytucja "zawodu zaufania publicznego"
    do ktorych zaliczyc mozna by:
    -policjantow
    -lekarzy
    -nauczycieli
    -politykow
    -mianowanych pracownikow budzetowki
    aby zmotywowac w/w do uczciwej i skutecznej pracy powinno sie "wyjac ich
    spod prawa" tzn odebrac przywileje uprawnienia wprowadzic obowiazek
    tlumaczenia sie z kazdej zlotowki
    natomiast aby zapewnic skuteczna egzekucje powyzszych zapisow dac obywatelom
    prawo bezkarnego zabicia takiego pracownika ktory sie
    skompromituje-powiedzmy kazdy obywatel moze w ciagu 2 lat zabic: 2
    policjantow,lekarzy, nauczycieli i 10 politykow (przy okazji mamy
    rewelacyjna motywacje dla lepszej pracy i wbrew pozorom takie dzialanie
    wcale nie byly by na reke przestepcom)
    dodatkowo aby zasilic budzet mozna by wprowadzic oplaty (za kazdego
    odstrzelonego trzeba by zaplacic jakas oplate ktora mogla by byc umozona w
    przypadku osob biednych) stworzyc nowy zawod dla kogos kto nie chce sobie
    brudzic rak albo nie jest w stanie sam dokonac egzekucji
    mozna by tez ogolnonarodowe glosowanie za pomoca sms zrobic "kogo w tym
    miesiacu odstrzelic" a osoba ktora najwiecej sms wysle w nagrode mogl by
    dokonac egzekucji

    bolo

  • 14. Data: 2005-07-26 11:35:20
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik vertret napisał:

    > A do czego (na moją niekorzyść) można by było wykorzystać taka wiedzę?

    Do wszystkiego. Polska to taki dziwny kraj, w którym wszelkie dane
    wypływają z miejsc podobno silnie strzeżonych bez żadnej kontroli.

    A potem te informacje mają różni ludzie, którzy coś od Ciebie chcą. I
    informują Ciebie, że albo im "pomożesz" albo żona dowie się, że dwa
    miesiące temu byłeś w klubie gogo, przełożony dowie się, że regularnie
    się upijasz, albo że spotykasz się z pracownikami konkurencji itede itepe.

    Nie mam ŻADNEGO zaufania do ludzi z tzw. służb i nie chciałbym, żeby
    wiedzieli o mnie więcej, niż ja sam. Najlepiej, żeby nic nie wiedzieli.

    M.

  • 15. Data: 2005-07-26 18:16:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    Geniusze z Faktów zapomnieli o jednej rzeczy. Ustawę można zmienić.

  • 16. Data: 2005-07-26 18:45:24
    Od: admin <a...@i...com>

    vertret wrote:
    > U?ytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisa? w
    > wiadomo?ci news:dc4u82$d1p$2@opal.futuro.pl...

    > A do czego (na moj? niekorzy?ae) mo?na by by?o wykorzystaae taka wiedz??

    A no odmowy ubezpieczenia szpitalnego, np, bo bywasz czesto u onkologa.
    Takie informacje zaraz pozniej jakos dziwnie pojawiaja sie w bazach
    danych prywatnych korporacji.

    Swoja droga to prywatnosc zycia i nieingerencja panstwa jest
    gwarantowana Europejska Konwencja Praw Czlowieka. Ale w panstwie prawa
    gdzie w sadach urzeduja kutasy z PRLu jak Gardocki Lechm to widac nie
    wystarcza.

  • 17. Data: 2005-07-26 18:49:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    bolo napisał(a):

    > natomiast aby zapewnic skuteczna egzekucje powyzszych zapisow dac obywatelom
    > prawo bezkarnego zabicia takiego pracownika ktory sie
    > skompromituje

    Jakby było prawo że można zabijać mądrych inaczej ... już byś nie żył.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 18. Data: 2005-07-26 18:54:24
    Od: admin <a...@i...com>

    Tomasz Bednarz wrote:

> [...]
    > problem
    > funkcjonariuszy policji z ktorych wiekszosc to produkty minionego systemu.

    Wlasnie! Milicjanci obywatelscy udajacy policjantow.

> [...]
    >
    > Jak sie nie przyczyni do wykrycia zadnego sprawcy dostaje 500 ... jak sie
    > bedzie udzielal w tym wzgledzie to moze osiagnac 10000.

    policjant powinien zarabiac tyle, zeby mus nie oplacalo sie robic
    przewalki. A nazor w wywalanie z pracy powinien byc w niezalezniej
    komisji. Za dyscyolinarke pozbawienie prawa do emerytury.

    > Poza tym za kazde przegiecie minus z wyplaty a kazde wyrozneienie plus.

    Kiedys wprowadzono gdzies w USA program,z e policja mogla zatrzymac
    skonfiskowane przedmioty. Wiec oczywiscie rzucili sie na handlarzy
    narkotykow jezdzacymi czerwonymi korwetami. A reszta spraw poszla na
    leb. Program zlikwidowano ekspresowo.

    > Gdyby taki system (przedstawiony w uproszeczeniu) wprowadzic to wykrywalnosc
    > wzroslaby powyzej 80% ....

    Tak, ale tylko tych latwych spraw. A cena lapowek za wieksze sprawy
    poszla by w gore.

  • 19. Data: 2005-07-26 19:03:26
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości
    > Wywalasz do smietnika butelke po winie. Biore ta butelke,
    > w rekawiczkach, robie tulipanka i podrzynam komus gardlo.
    > Jak sadzisz, kogo beda ganiac na podstawie odciskow? ;)

    I wlasnie dlatego kazdy powinien miec GPSa na nodze ;-)

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 20. Data: 2005-07-26 19:12:54
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    A tak poza tym ... odciski same w sobie raczej nie sa dowodem
    popelnienia przestepstwa, no chyba ze ich polozenie nie budzi
    watpliwosci. Najczesciej sluza po prostu do zawęzenia kręgu
    podejrzanych.

    --
    Krzysiek, Krakow