  • 31. Data: 2007-01-03 18:53:15
    Temat: Re: Jadąc po piwie na hulajnodze
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:engjsh$r50$1@opal.icpnet.pl...

    > Jadący:hulajnogą lub na wrotkach jest pieszym.

    A jakaś podstawa prawna?

  • 32. Data: 2007-01-03 19:21:49
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jasko Bartnik napisał(a) :

    > Zgodnie z PoRD mozna buty
    > nazwac pojazdem. Etymologiczne znaczenie wyrazu nie ma zwiazku przy
    > definicjach prawnych. Buty to urzadzenie przystosowane do poruszania
    > sie po drodze (pomijam slownikowa definicje 'urzadzenia' bo pod to
    > ciezko by bylo podpiac tez hulajnoge) ;)

    Widziałeś kiedyś wnętrze wydziwnionych ;-) butów dla biegaczy? W
    zasadzie można by je nazwać urządzeniem :-) Składają się z tylu
    elementów współpracujących.

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    !! Z konta na Onecie listy wychodzą i dochodzą tylko w 60% !!

  • 33. Data: 2007-01-03 19:26:09
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Jasko Bartnik napisał(a) :

    > Z technicznego punktu widzenia - oczywiscie, tu watpliwosci nie mam.
    > Natomiast kazdy policjant, widzac hulajnogiste na ruchliwej drodze kaze
    > mu zjechac na chodnik. Jesli bedzie wredny, zrobi przeglad techniczny
    > auta - tzn. stwierdzi brak swiatel przednich i tylnych oraz dzwonka.

    To chyba nie zmienia faktu, że jadąc po pijaku rowerem po
    nawierzchni nie będącej drogą w rozumieniu PoRD, np. rżysko ;-)
    czy leśna polana, pewnie też się podpada pod paragraf.

  • 34. Data: 2007-01-03 19:35:52
    Temat: Re: Jad po piwie na hulajnodze
    Od: Zbyszek <n...@o...pl>

  • 35. Data: 2007-01-03 19:58:15
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 03-01-2007 o 20:26:09 Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > To chyba nie zmienia faktu, że jadąc po pijaku rowerem po nawierzchni
    > nie będącej drogą w rozumieniu PoRD, np. rżysko ;-) czy leśna polana,
    > pewnie też się podpada pod paragraf.

    Niestety - nie.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 36. Data: 2007-01-03 20:01:31
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 03-01-2007 o 20:58:15 Jasko Bartnik <a...@s...nadole>
    napisał(a):

    > Niestety - nie.
    Tzn. nie - nie zmienia faktu.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 37. Data: 2007-01-03 21:09:18
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):

    > Ale akurat w tym przypadku mieli racje. Chyba, ze jest to jakas
    > 'superhulajnoga' z odpowiednim ukladem hamulcowym, dzwonkiem/klaksonem,
    > swiatlami z prodzu barwy bialej lub zoltej selektywnej, z tylu (na
    > wysokosci 350-900mm ... chyba) swiatlem barwy czerwonej ... moze migotac :)

    Ciekawe. Wiekszosc obecnie sprzedawanych rowerow nie jest wyposazonych w
    taki sprzet ale to nie zmienia faktu ze pojazdami nadal sa.

    Samochod z uszkodzonymi swiatlami itp tez nadal bedzie pojazdem.

    Jacek

  • 38. Data: 2007-01-03 21:29:26
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 03-01-2007 o 22:09:18 castrol <j...@w...wp.pl> napisał(a):

    > Ciekawe. Wiekszosc obecnie sprzedawanych rowerow nie jest wyposazonych w
    > taki sprzet ale to nie zmienia faktu ze pojazdami nadal sa.
    > Samochod z uszkodzonymi swiatlami itp tez nadal bedzie pojazdem.

    Czyli buty to tez pojazd? Bo da sie w nich poruszac po drodze? Rower bez
    swiatel, podobnie jak samochod, nie bedzie przystosowany do poruszania sie
    po drodze. Zauwaz taka subtelnosc: hulajnoga, w przeciwienstwie do
    samochodu (ze sprawnymi lub wadliwymi swiatlami) domyslnie nie jest
    przystosowana do jazdy po drodze, wlasnie ze wzgledu na braki w
    wyposazeniu. Podobnie rower antymiejski - producent nie stworzyl sprzetu
    za 20 tys zl. do komfortowej jazdy po miescie (wliczajac np. wlaczanie
    kierunkowskazow) tylko do pedzenia 40km/h z zalesionej gorki o nachyleniu
    45'.

    Dla mnie - ten twor (rower antymiejski/gorski bez swiatel/zjazdowy) nie
    jest przeznaczony do poruszania sie po drodze ... ani nawet do tego
    dostosowany. Z mojego punktu widzenia nie spelnia warunkow na pojazd wg
    PoRD. Jesli chodzi o definicje slownikowe - rower jaki jest kazdy widzi :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 39. Data: 2007-01-03 23:40:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]
    > samochodu (ze sprawnymi lub wadliwymi swiatlami) domyslnie nie jest
    > przystosowana do jazdy po drodze, wlasnie ze wzgledu na braki w

    Nie, ze ze względu na braki w wyposażeniu.

> [...]
    > za 20 tys zl. do komfortowej jazdy po miescie (wliczajac np. wlaczanie
    > kierunkowskazow) tylko do pedzenia 40km/h z zalesionej gorki o

    Co nie zmienia faktu, że taki rower nadal pozostaje pojazdem.

> [...]
    > PoRD. Jesli chodzi o definicje slownikowe - rower jaki jest kazdy widzi :)

    Prywatnie możesz sobie nawet uważać, że Smart czy fiacik 126p nie jest
    samochodem. Ale policji czy sądu nie będzie to interesować...

  • 40. Data: 2007-01-04 09:59:59
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 04-01-2007 o 00:40:11 Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Co nie zmienia faktu, że taki rower nadal pozostaje pojazdem.

    Czy dlatego, ze producent zaklina sie, ze jego pojazd nie jest
    przystosowany do jazdy po drodze? Wciaz nie moge dojsc dlaczego "rower"
    czy "wrotki" maja byc pojazdem a np. buty nie ... albo czlowiek.
    Zakladajac, ze wg producenta wszystkie wymienione nie sa przystosowane do
    poruszania sie po drodze.

    Bo jesli uznamy niedostosowany rower za pojazd to taki niedostosowany
    rower bedzie rowerem, hulajnoga bedzie rowerem, wrotki beda rowerem; tak
    samo deskorolka, rolki i masa innych rzeczy, ktore mozna napedzic sila
    miesni.

    Moze od innej strony: kto decyduje, ktory pojazd jest rowerem? Albo ktory
    jest pojazdem? Jest jakies rozporzadzenie?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.