eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJa tylko wykonywałem rozkazy › Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy [Czy anty-mandatowe orzecznictwo sądów jest jednolite lub z wyraźną przewagą?]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy [Czy anty-mandatowe orzecznictwo sądów
    jest jednolite lub z wyraźną przewagą?]
    Date: Sun, 10 Jan 2021 16:53:57 +0100

    W dniu 10.01.2021 o 14:26, A. Filip pisze:

    > Jeśli tak wygląda praktyka to _jak dla mnie_ wielu komendantom
    > (głównych) policji można zarzucać *rażącą* niekompetencje.
    > Policjant powinien _przynajmniej_ dowiadywać się ile mandatów które
    > (osobiście) wystawił poszło do piachu bo sąd odrzucił albo bo się nie
    > chciało nawet dupy zawracać sądowi.

    Zapewne powinno to być przedmiotem analiz i nie wiem, czy nie jest. Ale
    z ustawy nie wynika, by w ogóle ktokolwiek Policję o tym powiadamiał.
    Jak już tu napisałem sądy zajmują się stanem prawnym o kilka miesięcy
    wstecz, a ten w wypadku COVID zmienia się w skali tygodni. Stąd dla
    służby w dniu dzisiejszym niewielkie znaczenie ma to, co sąd sądzi o
    mandacie wystawionym kilka miesięcy wstecz. Tam, gdzie prawo jest
    ustabilizowane, to takie analizy są czynione i rozsyłane.

    Natomiast sam pomysł informowania policjanta uważam za trafny, tylko nie
    mam żadnego wpływu na jego realizację. Na mandacie jest numer służbowy
    policjanta i jego jednostka. Wystarczy, że sąd by za pośrednictwem
    jednostki o tym informowali. Nie robią tego, bo policjant nie jest
    stroną tego postępowania. Statystyki wyników z służby sa robione w
    ukłądach miesięcznych, zatem jak nawet po kilku miesiącach jakiś mandat
    "wypada" ze statystyki, to nikt sobie tym nie zaprząta głowy.

    Na chwilę obecną wentylem niesprawiedliwości jest odmowa przyjęcia
    mandatu. Projekty zmiany tego prawa miejmy nadzieję nie przejdą, bo
    zapcha to system ostatecznie.

    --
    Robert Tomasik