    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <601424b8$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <60144194$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <601527ec$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <qXrRH.57019$Dur5.48234@fx30.ams1>
    <60167d6b$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <60168a29$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    <601696ff$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
    <60169b02$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <6017da8e$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <6018164c$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <601835fa$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Date: Mon, 1 Feb 2021 21:00:32 +0100

    W dniu 01.02.2021 o 18:10, J.F. pisze:

    > Nie bardzo rozumiem - dawniej kierowca nie mial AC, bo za drogie ?

    AC, to procent wartości pojazdu.

    > Ale jak za okup, to nic nie wiedzieliscie o kradziezy ... no chyba, ze
    > wlasciciel biegl na komisariat, a potem auto sie samo znajdowalo ?

    Dokładnie.

    > Hm, przeciez zawsze byla potrzebna jakas legalizacja.
    > Calkiem falszywe dokumenty to chyba na krotka mete, bo urzednicy zaraz
    > wykryja.
    > Podlozyc teczke w urzedzie ?

    Najprościej było zrobić lewe papiery, z których wynikało, że samochód
    przyjechał z za granicy.

    > Fakt, ze cepik moglby wykryc duplikat VIN ... a wczesniej policja nie
    > miala kopii baz ?
    > Jak ustalali wlasciciela na szybko w razie potrzeby ?

    Tak na szybko, to telefonicznie we właściwym urzędzie gminy (w godzinach
    urzędowania).

    > A Cepik ... nie pamietam kiedy ruszyl, pisza, ze na podstawie przepisow
    > z 1997 - to moze jeszcze na dlugo przed unia dzialal ?

    Wiele lat łączono bazy danych z Urzędów Gminy.

    > A "przebijanie" ... nasi fachowcy nie opanowali tego ?

    Opanowali. Ale po pierwsze zawsze istniała szansa, że ktoś to ogarnie.
    Po drugie te numery nie są całkiem przypadkowe i trzeba niezłej wiedzy,
    by nie zrobić z sosierki pięciodrzwiowego samochodu.

    > To teraz, w 2004 to chyba troche za wczesnie.
    >
    > A tak po prostu - niektorzy mogli wyjechac za granice, i nie musieli
    > krasc, aby zyc ...

    Wcześniej też wyjeżdżali.

    > No i jeszcze ... jak latwiej przejechac granice, to moze kradzieze
    > przeniosly sie za granice :-)

    Tak. Sporo samochodó skradzionych za granicą znalazło sie w Polsce.

    > A teraz jest europejska baza ?

    Tak.

    > A pamietam - chyba na zlosc policjantom Unia wprowadzila nakazala
    > blokowac telefony w calej UE.

    Czemu "na złość"? Z jednej strony długofalowo spowodowało to, że nikt
    ich nie kradnie. Ale jak telefon nie logował się, do sieci, to
    odnalezienie skradzionego jest bardzo mało prawdopodobne.

    > Ale co - nie mozna sprzedac w Rosji, Afryce ? Nr IMEI zmienic ?

    Widocznie się nie opłaca. Kradzieże telefonów zdarzaja sie w każdym
    razie sporadycznie i najczęśćiej wiążą sie z kradzieżą czegoś innego.
    Przykładowo torebki z telefonem.

    > Moze po prostu to samo - telefony relatywnie potanialy, trudno z tego
    > wyzyc ... a jeszcze "slad cyfrowy" sie zostawia ..

    Paserów wyłapano, to i nikt tego nie chce kupić.

    --
    Robert Tomasik