  • Data: 2021-02-01 22:45:22
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-02-01, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > W latach 90-tych u nas w ogóle nie było żadnych dróg rowerowych.
    > Przynajmniej w Krakowie i mniejszych miastach, bo nie znam Warszawy z
    > tamtych lat. Ja rowerem jeździłem po prostu polnymi drogami i
    > ścieżkami, o ile się dało. Jeśli już jechałeś asfaltem, to trzeba było
    > uważać. Były takie "semaforki" odblaskowe, które się rozkładało i dzięki
    > temu kierowcy mieli wrażenie, że jedziesz bliżej środka jezdni, niż to
    > było faktycznie. dawało Ci to tak z pół metra dodatkowego.
    >
    > Jeżdżenie po górskich drogach asfaltowych jest w ogóle kiepskim pomysłem
> [...]

    Jeździłem regularnie rowerem po Gdańsku na początku lat 90. i nie
    kojarzę jakiegoś specjalnego zagrożenia. Za to zaobserwowałem ciekawą
    ewolucję po 2000, ale to ogólnie w kulturze kierowców. Było wyraźnie
    widać znaczące pogorszenie tej kultury, co wynikało MZ z bogacenia się
    ludzi. Wielu zaczeło być stać na samochód, innych na szybszy samochód.
    Jazdy pod prąd, przez martwe pola, dzikie skręty przez parę pasów...
    rzeczy, które znałem głownie z Azji, zaczeły się pojawiać w Polsce. A
    teraz od paru lat, widzę, że jest jakby z tym lepiej. Albo przywykłem.

    --
    Marcin