  • Data: 2021-02-02 12:30:20
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.02.2021 o 11:56, Olin pisze:
    > To przygnębiające, że również tiry przyłączyły się do spisku
    > cyklistów, pieszych, drogowców i rolników. Krąg się zacieśnia.

    Widzisz, bo Ty wszędzie spisek tropisz i na siłę dopasowujesz do tego
    rzeczywistość. Tu nie ma żadnego spisku. Góry powodują, że drogi są
    kręte, wąskie i bardzo pochyłe.

    Austriacy przed I Wojną Światową uznali, że zdrowy rozsądek nakazywałby
    zbudowanie linii kolejowej do pobliskiego Krakowa. Poszukaj sobie po
    haśle "łącznik Piekiełko". I Wojna Światowa to przerwała i zostały nam
    niezłe połączenia z pobliską Słowacją,

    Lepszą drogę na Kraków z Sącza zaczęli budować Niemcy w 1944 roku, ale
    Rosjanie przyszli. Z czasów Niemców zostało kilka mostków i przepustów.
    Niemcom chodziło o budowę drogi w taki sposób, by nie przechodziła przez
    okalające miasto góry, bo tam partyzanci siedzieli i do nich strzelali.

    Potem dróg sie aż do czasów Gierka nie budowało. W 1975 roku u nas
    województwo zrobiono, ale władze były z Zakopanego. Nawet na ówczesnej
    mapie komputerowej był plan miasta Nowego targu, a nie było Nowego
    Sącza. Internet kiepsko działał, to na płytkach się takie cudo kupowało.
    mam gdzieś na pamiątkę. Więc i dwupasmówkę do Zakopanego budowali, a nei
    Nowego Sącza. Teraz ja dopiero odcinkami kończą, bo polegli na kilku
    górkach.

    Do Sącza o dwupasmówce mówi się od wielu lat, ale jest, jak jest.

    --
    Robert Tomasik