  • Data: 2021-01-14 12:18:03
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5fff6508$0$511$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 13.01.2021 o 18:51, J.F. pisze:

    >No ale to nie nasi wopiści.

    A nie mozemy niemieckich praw komentowac ?

    >Nasi to pamiętam że różne odbicia mieli - wlepianie mandatów na
    >śnieżce, jak pontonem w bałtyku pływaliśy to przyjechali gazikiem a
    >jak się dowiedzieli, że czesi z nami byli to w ogóle wyszło na to że
    >pepiczki przyjechały spierdalać na borholm, ale bez przesady - nikt
    >nie strzelał do ludzi. Przynajmniej nie słyszałem.

    U nas tez rozne okresy "wlada ludowa" miala.

    krotkie guglanie
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Stra%C5%BCnica_WOP_Z%C
    5%82oty_Stok

    1948 - czerwiec, podczas Święta Przyjaźni Polsko-Czechosłowackiej
    otwarto w jedną stronę miejscowe przejście graniczne. Przybyło bardzo
    wielu Czechosłowaków, a ich drużyna rozegrała mecz piłki nożnej[8].

    1953 - na szosie do Paczkowa usunięto szlaban i budkę strażnika obok
    strażnicy WOP[8].

    1954 - Wojska Ochrony Pogranicza zaorały i zabronowały pas wzdłuż
    granicy z Czechosłowacją. Na zainstalowane miny z rakietami świetlnymi
    wpadło stado owiec Władysława B. Sygnał o zbiorowym przekroczeniu
    granicy spowodował przybycie w trybie alarmowym żołnierzy z brygady
    WOP. Władysława B. Kolegium do spraw wykroczeń ukarało ograniczeniem
    wolności[8].

    1957 - tragicznie skończył się pościg ulicami miasta za obywatelem
    Czechosłowacji, który nielegalnie przekroczył granicę do Polski.
    Został zastrzelony przez dowódcę strażnicy WOP na pl. Kościelnym.
    Okazało się, że był to pacjent szpitala psychiatrycznego w Bíláj
    Vode[8].

    Ciekawe podejscie do stosunkow ... w 1953 Stalin zmarl ...

    >Co innego jak ktoś samolotem próbował uciec - zwłaszcza wojskowym.

    No coz, jest jeszcze maly problem organizacyjny - waskie te "granice",
    przebiegnie szybko, a jak jest po drugiej stronie - wolno strzelac ?
    Troche inaczej w Odrze, bo plynie sie wolno,, chyba, ze szybka
    motorowką - czyli luksusem w PRL.
    A za granica "bratnie panstwo", to pomoga lapac zbiega, a moze nawet
    mozna przejsc granice legalnie, na dowod ...

    J.