  • 11. Data: 2006-01-18 23:03:28
    Temat: Re: Intercyza? Jak inaczej?
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    witek napisał(a):
    > Ale wówczas bank nie może ściągać długu z osoby, która tej umowy nie
    > podpisywała mimo, że jest małżonkiem.
    > To są własnie ostatnie zmiany.
    > Natomiast niewiele banków na to idzie i chce alby umowa była podpisana
    > przez obojga, albo nici z tego.
    > Zwykle to się wiąże z tym, że podpisanie umowy kredytowej na większą
    > kwotę, przekracza zakres zarzadu zwykłego i wymagana jest zgoda
    > współmałżonka.

    pojęcie czynności przekraczającej zwykły zarząd to raczej w poprzednio
    obowiązujących przepisach miało zastosowanie

    KG

  • 12. Data: 2006-01-19 09:52:51
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Jarek napisał(a):
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    > wiadomości news:dqjd8g$qe1$1@inews.gazeta.pl...

    > Ktoś się może spotkał w praktyce z tym jak to załatwiają osoby
    > prowadzące działalność gospodarczą?

    Myślałem nad tym i stwiedziłem, że można - do podpisywania różnych
    dokumentów i umów - używać pieczątki z imieniem i nazwiskiem oraz
    tekstem "posiadam rozdzielność majątkową ze swoją małżonką".

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2006-01-19 10:19:34
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> naskrobał/a w

    > Myślałem nad tym i stwiedziłem, że można - do podpisywania różnych
    > dokumentów i umów - używać pieczątki z imieniem i nazwiskiem oraz
    > tekstem "posiadam rozdzielność majątkową ze swoją małżonką".

    Zarówno Rejestr Przedsiębiorców w KRSie jak i Ewidencja Działalności
    Gospodarczej przewidują obowiązek umieszczania informacji o rozdzielności
    majątkowej, więc takie pieczątki nie są potrzebne.

  • 14. Data: 2006-01-19 10:35:48
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Goomich napisał(a):
> [...]
    > Gospodarczej przewidują obowiązek umieszczania informacji o rozdzielności
    > majątkowej, więc takie pieczątki nie są potrzebne.

    Czyli z samego faktu umieszczenia tej informacji w ww. rejestrach
    wynika poinformowanie drugiej strony umowy o istnieniu intercyzy?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 15. Data: 2006-01-19 10:48:50
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    > Czyli z samego faktu umieszczenia tej informacji w ww. rejestrach
    > wynika poinformowanie drugiej strony umowy o istnieniu intercyzy?

    Jeżeli coś jest zapisane w rejestrze przedsiebiorców w KRSie i zostało
    opublikowane w Monitorze Sądowym i Gospodarczym, to druga strona nie może
    powoływać się na nieznajomość wpisu (art. 15 ustawy o KRS). Są od tego
    wyjątki (vacatio "wpisis", itp.). Dotyczy to jednak tylko wspólników
    spółek osobowych.

    Do EDG jest tylko art 24 par 3, który mówi, że przedsiębiorca nie może
    zasłonić się stwierdzeniem, że dane w ewidencji nie są prawdziwe, jeśli
    zaniedbał wystąpienie z wnioskiem o ich sprostowanie, itp.