  • 1. Data: 2007-08-02 11:41:32
    Temat: Ile wynosi uposażenie szeregowego prokuratora PR (bez stażu) ?
    Od: "Stary kawaler Jarek K. " <s...@g...pl>

    Pewien prokurator powiedział mi, że jego uposażenie wynosi 3,3 średniej
    krajowej z ostatniego kwartału roku poprzedniego, czyli, ok. 2 500 zł x 3,3 =
    8250 netto.

    W tej chwili średnia pensja waha się, ok. 2 800 zł, a to oznacza, że od
    przyszłego roku prokurator zarabiałby, ok. 9 250 zł.

    Czy to się zgadza ?

    http://www.stat.gov.pl/gus/45_1630_PLK_HTML.htm

  • 2. Data: 2007-08-02 11:47:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Stary kawaler Jarek K. pisze:

    > Czy to się zgadza ?

    Nie. Współczynnik się zgadza, ale średnia brana pod uwagę jest inna.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 3. Data: 2007-08-02 12:02:25
    Od: "groomer" <info@groomer_wieszcoztymzrobic_com.pl>

    > Nie. Współczynnik się zgadza, ale średnia brana pod uwagę jest inna.

    czyli zarabiają jeszcze więcej, czy mniej? Jaka średnia est brana pod uwagę?

    --
    pozdrawiam,
    Mirek

  • 4. Data: 2007-08-02 12:08:21
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "Stary kawaler Jarek K. " <s...@g...pl>
    napisał
    > Pewien prokurator powiedział mi, że jego uposażenie wynosi 3,3 średniej
    > krajowej z ostatniego kwartału roku poprzedniego, czyli, ok. 2 500 zł x
    > 3,3 =

    Serio, taki współczynnik dla prok bez stażu? Przeciętne uposażenie
    prokuratorów podaje też ogólnie GUS.

    > W tej chwili średnia pensja waha się, ok. 2 800 zł, a to oznacza, że od
    to nie jest przypadkiem brutto???

  • 5. Data: 2007-08-02 12:48:40
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    groomer pisze:

    > czyli zarabiają jeszcze więcej, czy mniej? Jaka średnia est brana pod uwagę?

    Zobacz sobie §2 rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002
    roku w sprawie stawek podstawowych wynagrodzenia zasadniczego
    prokuratorów, asesorów i aplikantów prokuratury oraz stawek dodatku
    funkcyjnego prokuratorów (Dz. U z 2002 roku, nr 12, poz. 23 z
    późniejszymi zmianami) i policz.
    W skrócie powiem że odpowiedniej średniej trzeba szukać w ustawie
    budżetowej i średnia ta ma się tak do rzeczywistości (czyli rzeczywistej
    średniej w gospodarce), jak sprawiedliwość społeczna do sprawiedliwości :)

  • 6. Data: 2007-08-02 14:09:50
    Od: "groomer" <info@groomer_wieszcoztymzrobic_com.pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Nie zgadza sie. Prokurator ma wspolczynnik i owszem 3,3, ale nie sredniej
    > krajowej tylko tzw. kwoty bazowej ustanawianej w ustawie budzetowej co
    > roku - obecnie cos kolo 1550 zl (czyli razy 3,3 i masz brutto). Do tego od
    > pensji prokuratora nie pobiera sie skladek na ubezpieczenie spoleczne. Do
    > reki mlody prok. w PR (bez wyslugi lat, stawek awansowych i dodatkow) ma
    > 4000 netto. Asesor ma 3100 netto, aplikant 1240 netto (jesli jest
    > etatowy).

    to znaczy sam sobie składki opłaca, czy opłaca to za niego z innej kasy
    państwo?

    --
    pozdrawiam,
    Mirek

  • 7. Data: 2007-08-02 14:13:57
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]

    4000 netto. Asesor ma 3100 netto, aplikant 1240 netto (jesli jest etatowy).

    Cezar

  • 8. Data: 2007-08-02 14:20:15
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    Do

    > to znaczy sam sobie składki opłaca, czy opłaca to za niego z innej kasy
    > państwo?

    Nie oplaca sobie sam i panstwo tez za niego nie placi. Prokurator (i sedzia)
    nie placa ZUSu, bo na koniec kariery nie beda brali kasy z ZUSu (czyli
    emerytury lub renty) tylko przechodza w tzw. stan spoczynku - dostaje 75 %
    ostatniej pensji. Mozna rzecz, ze to jest taki specjalny sytem emerytalny w
    ramach Ministerstwa Sprawiedliwosci

    Cezar

  • 9. Data: 2007-08-02 14:45:30
    Od: "groomer" <info@groomer_wieszcoztymzrobic_com.pl>

> [...]
    > ostatniej pensji. Mozna rzecz, ze to jest taki specjalny sytem emerytalny

    czyli zakładając teoretycznie, że taki sędzia lub prokurator na koniec
    kariery będzie zarabiać 10.000 zł, to dostanie 7,500 zł do ręki? A z czyich
    to pieniędzy jest płacone? Ministerstwa Sprawiedliwości, czy jest jakiś
    fundusz na takie wydatki?

    --
    pozdrawiam,
    Mirek

  • 10. Data: 2007-08-02 14:48:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    groomer pisze:

    > A z czyich to pieniędzy jest płacone? Ministerstwa Sprawiedliwości, czy jest jakiś
    > fundusz na takie wydatki?

    Z budżetu państwa.