  • 1. Data: 2007-08-02 11:20:52
    Temat: domena internetowa "odzyskanie"
    Od: Waldemar Fras' <w...@n...ekrakow.net>

    Witam.
    Mam firmę y.pl Chciałem zarejestrować domenę o tej samej nazwie, jednak
    okazało się, że jej właścicielem jest firma X. Jak wygląda sprawa
    "odzyskania" domeny przeze mnie. Dodam, że firma X nie ma z tą nazwą nic
    wspólnego. Gdzie o takie coś wystąpić? Słyszałem, że można do sądu
    arbitrażowego, ale jak taka procedura formalnie wygląda?

    Dodam, że ugodowe rozwiązanie sprawy niestety odpada.

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 2. Data: 2007-08-02 11:25:32
    Temat: Re: domena internetowa "odzyskanie"
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Aug 2, 1:20 pm, Waldemar Fras'
    <w...@n...ekrakow.net> wrote:
> [...]
    > arbitrażowego, ale jak taka procedura formalnie wygląda?
    >
    > Dodam, że ugodowe rozwiązanie sprawy niestety odpada.

    Nijak, włascicielem domeny moga byc do końca świata. Jeśli wystapisz
    do sądu to tylko możesz zabronic im uzywać tej domeny ale ona nadal
    pozostanie ich własnością (to znaczy do momentu aż przestanie im sie
    chciec ja opłacac). Pozostaje odkupienie.

  • 3. Data: 2007-08-02 12:09:23
    Od: Waldemar Fras' <w...@n...ekrakow.net>

    SzalonyKapelusznik pisze:

> [...]
    > pozostanie ich własnością (to znaczy do momentu aż przestanie im sie
    > chciec ja opłacac). Pozostaje odkupienie.

    To w takim wypadku w jakim celu jest sąd arbitrażowy przy NASKu?

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 4. Data: 2007-08-02 13:34:29
    Od: "JanKo" <b...@m...inv>

    Waldemar Fras' nadaje:
    > To w takim wypadku w jakim celu jest sąd arbitrażowy przy NASKu?

    Nie ma sądu arbitrażowego przy NASK
    www.dns.pl/spory.html - informacje NASK o sposobie rozstrzygania sporów,
    www.piit.org.pl - Sąd Polubowny ds. Domen Internetowych przy PIIT,
    www.sakig.pl - Sąd Arbitrażowy przy KIG

  • 5. Data: 2007-08-02 14:07:47
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Aug 2, 3:34 pm, "JanKo" <b...@m...inv> wrote:
    > Waldemar Fras' nadaje:

> [...]

    Sądy są po to ze jak jest fanklub róż mercedes i ma strone mercedes.pl
    to czy im sie bardziej należy czy firmie mercedes produkującej
    samochody. Gdyby mozna było przejmowac domeny "bo to moja nazwa i mi
    sie należy" nie miało by sensu kupowanie ich i odsprzedawanie.

  • 6. Data: 2007-08-02 14:13:49
    Od: Circulus V. <b...@n...polbox.com>

    On Thu, 02 Aug 2007 13:20:52 +0200, Waldemar Fras' wrote:

    >Mam firmę y.pl Chciałem zarejestrować domenę o tej samej nazwie, jednak
    >okazało się, że jej właścicielem jest firma X. Jak wygląda sprawa
    >"odzyskania" domeny przeze mnie.

    Pewnie tak samo jak sprawa "odzyskania" długu. Wysłanie do prezesa firmy X
    czterech łysych z bejzbolami, przywiązanie do drzewa w lesie, podpalenie.
    A na poważnie, to z jakiej racji chcesz prawowitemu właścicielowi zabrać
    jego własność? Możesz spróbować ją kupić lub zyć bez niej.

    --
    Pozdrawiam, Bogdan.

  • 7. Data: 2007-08-02 16:26:08
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Thu, 02 Aug 2007 16:13:49 +0200, Circulus V.
    <b...@n...polbox.com> wrote:

> [...]
    >A na poważnie, to z jakiej racji chcesz prawowitemu właścicielowi zabrać
    >jego własność? Możesz spróbować ją kupić lub zyć bez niej.

    a jak sie zakonczyla sprawa domeny microsoft.pl ?

    i jaka byla podstawa prawna odebrania wlascicielowi (sklepowi
    zielarskiemu) jego wlasnosci (domena microsoft.pl)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 8. Data: 2007-08-02 17:42:21
    Od: Circulus V. <b...@n...polbox.com>

    On Thu, 02 Aug 2007 18:26:08 +0200, Cyb
    <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote:

    >a jak sie zakonczyla sprawa domeny microsoft.pl ?
    >i jaka byla podstawa prawna odebrania wlascicielowi (sklepowi
    >zielarskiemu) jego wlasnosci (domena microsoft.pl)

    Też chętnie się dowiem. A odebranie komuś jego własności z zasady wyjątkowo
    mi się nie podoba. Odbieraniem uczciwie nabytej własności niech się trudnią
    bandziorzy i mafia, a nie sądy i państwo.

    --
    Pozdrawiam, Bogdan.

  • 9. Data: 2007-08-02 17:52:37
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Thu, 02 Aug 2007 19:42:21 +0200, Circulus V.
    <b...@n...polbox.com> wrote:

    >Też chętnie się dowiem. A odebranie komuś jego własności z zasady wyjątkowo
    >mi się nie podoba. Odbieraniem uczciwie nabytej własności niech się trudnią
    >bandziorzy i mafia, a nie sądy i państwo.

    to moze czas, zebys sie dowiedzial, czy w polsce rzadza bandziory i
    mafia:
    http://www.micr0soft.pl/

    i na przyszlosc zapamietaj sobie dobrze: prawo jest po to, zeby gnoic
    maluczkich - wielkich ono nie obowiazuje

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 10. Data: 2007-08-02 18:22:38
    Od: wiku <s...@a...waw.pl>

    SzalonyKapelusznik napisał(a):

    > dyby mozna było przejmowac domeny "bo to moja nazwa i mi
    > sie należy". nie miało by sensu kupowanie ich i odsprzedawanie.

    No właśnie, że jeśli to jego nazwa i jemu się należy (czyli
    zarejestrowany znak towarowy) to ma duże szanse na wygranie sprawy.
    Zgodnie z regulaminem NASK automatycznie jest wówczas rozwiązywana umowa
    z osobą, która rejestrowała domenę. Bardzo często poza prawem własności
    przemysłowej w grę wchodzi również ustawa o zwalczaniu nieuczciwej
    konkurencji (np. jest sporo wyroków, które za czyn nieuczciwej
    konkurencji uznają rejestrację domeny z firmą innego przedsiębiorcy, jak
    rozumiem o to właśnie pytał autor wątku). Warto prześledzić orzecznictwo:
    http://www.piit.org.pl/piit/index.jsp?place=Menu07&n
    ews_cat_id=96&layout=2&reset_offset=1&lang=pl

    wiku