  • 1. Data: 2007-08-02 09:20:29
    Temat: Przelanie duzej kwoty na firme... jak to zrobic?
    Od: "FlashT" <g...@l...com>

    Witam,
    Mam sobie jako osoba prywatna zalozmy 40000 PLN ... chcialbym je przelac na
    firme. Ale firma nie jest moja - tylko mojego szwagra - meza mojej siostry.
    Czy w takim wypadku trzeba placic jakis podatek?
    Pozdrawiam,
    FlashT

  • 2. Data: 2007-08-02 09:32:25
    Temat: Re: Przelanie duzej kwoty na firme... jak to zrobic?
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "FlashT" <g...@l...com> napisał w wiadomości
> [...]
    siostry.
    > Czy w takim wypadku trzeba placic jakis podatek?

    wszystko zależy od tego jaki jest cel przelewu

    macso

  • 3. Data: 2007-08-02 09:39:46
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 02.08.2007 FlashT <g...@l...com> napisał/a:
> [...]
    > firme. Ale firma nie jest moja - tylko mojego szwagra - meza mojej siostry.
    > Czy w takim wypadku trzeba placic jakis podatek?

    Co do zasady to tak, pytanie tylko jaki. A to już zależy od tego, jak
    potraktujecie ten przelew.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 4. Data: 2007-08-02 09:40:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Aug 2007, FlashT wrote:

    > Witam,
    > Mam sobie jako osoba prywatna zalozmy 40000 PLN ... chcialbym je przelac na
    > firme. Ale firma nie jest moja - tylko mojego szwagra - meza mojej siostry.

    A ta kwota to *za co*? W jakiej roli?
    Zastaw/poręczenie (PCC), darowizna, zwrot depozytu (prawidłowego
    czy nie)?

    > Czy w takim wypadku trzeba placic jakis podatek?

    NTG! -> .prawo.podatki!

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-08-02 09:59:52
    Od: "FlashT" <g...@l...com>

    Użytkownik "macso" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "FlashT" <g...@l...com> napisał w wiadomości

    > wszystko zależy od tego jaki jest cel przelewu

    Cel... to... mozna powiedziec darowizna dla firmy.

    Pozdrawiam,
    FlashT

  • 6. Data: 2007-08-02 10:22:12
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "FlashT" <

    > Cel... to... mozna powiedziec darowizna dla firmy.

    jeśli chcesz darować szwagrowi, znaczy że mu ufasz
    jeśli on ci ufa, to niech cię przyjmie na wspólnika,
    podniesiecie udziały i podatku płacić nie trzeba

    macso