eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoIle mecenas Giertych może wydoić z FACEBOOKA za "Tuska Hitlerowca"? :-) › Re: Ile mecenas Giertych może wydoić z FACEBOOKA za "Tuska Hitlerowca"? :-)
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Ile mecenas Giertych może wydoić z FACEBOOKA za "Tuska Hitlerowca"?
    :-)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 1 May 2017 17:54:07 +0200

    Dnia Mon, 01 May 2017 14:13:40 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Po wieloletnich bojach sądy w RP3 przyklepały Cimeszewiczównie do
    > wyegzekwowania jakieś grosze (1.15%) [1] bo sądy się nie zdecydowały
    > na olanie wyroku z USA całkiem wprost.

    chyba jak najbardziej mogly olac ... i jak widac w pierszej instancji
    olaly, choc nie tak calkiem.

    w kwestii formalnej zas - taki wyrok w USA sklada sie z czesci
    odszkodowawczej i "karnej". Ot, kwota, aby sprawca tego wiecej nie
    robil. Jak widac - znacznie wieksza od odszkodowania.
    U nas sad moze zasadzic nawiazke na szczytny cel, w USA wedruje to do
    kieszeni poszkodowanego (a raczej do kieszeni jego adwokata).

    Wiec te 4 mln $ w naszym systemie w zasadzie nie maja racji bytu.

    http://www.lex.pl/czytaj/-/artykul/corka-cimoszewicz
    a-nie-dostanie-5-mln-usd-od-dawnego-wprost

    > A głupawa radocha "GW" po wyroku z USA i zapewniania że wyrok z USA
    > będzie "łatwo" wyegzekwować w "wolnej Polsce" jakoś mi utkwiły w pamięci
    > na dobre i na długo.

    Ale zapewniali, ze łatwo, czy z ironia pisali, ze "łatwo" ?
    Bo nastepnym razem moglo na nich trafic :-)

    > [1] http://www.lex.pl/czytaj/-/artykul/sa-50-tys-dolarow
    -odszkodowania-dla-corki-cimoszewicza

    Kolejnej apelacji/kasacji nie bylo ?
    Bo tak troche kuriozalne - o ile te 4 mln sad mogl odrzucic latwo, to
    takie "czesciowe uznanie" wymaga grubszej gimnastyki.

    Albo i nie - napisze sie pare gornolotnych zdan, a dalej to niech sie
    SN martwi :-)

    J.