  • 61. Data: 2021-05-11 16:40:50
    Temat: Re: IRCHa
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 11.05.2021 o 16:22, J.F napisał:

    > Ale robia inny, czy jednak ten sam do skutku?
    >
    > Sugerujesz, ze PCR to tak skutecznosc ma 2/3? Raz wykryje, drugi raz
    > wykryje, a trzecim razem nie wykryje?

    Jeśli jest duży ślad wirusa, to wykryje go w małej ilości cykli, przy
    dużej ilości cykli zwiększasz p-stwo tego, że wyjdzie wynik fałszywie
    dodatni właśnie. Więc, jeśli masz inną próbkę, może wyjść inaczej. A
    wychodzi w dziwnych momentach, np jakoś pod koniec roku WHO dała
    wytyczne, aby zmniejszyć ilość cykli (chyba do max 35) dla kobiet (już
    nie pamiętam, czy chodziło o ciążę, czy miesiączkowanie) inaczej
    wychodziło bardzo dużo fałszywie dodatnich. Dlatego cześć lekarzy jest
    zdania, że test ten, bez objawów klinicznych jest mało wiarygodny.Sam
    twórca raczej nie polecał go do diagnozy, raczej do badań naukowych,
    gdzie istotna jest statystyka, a ne konkretny przypadek.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 62. Data: 2021-05-11 16:57:57
    Od: Kviat

    > nawet w ramach jednego wirusa różni ludzie mają rożne objawy i różnie
    > przechodzą daną chorobę.

    Ale wiesz, że rozmawiamy o leczeniu choroby, a nie o leczeniu objawów?

    Jeszcze raz:
    https://www.medonet.pl/choroby-od-a-do-z/choroby-zak
    azne,koronawirusy---objawy--leczenie-i-zapobieganie-
    zakazeniu,artykul,1683629.html

    https://www.medicover.pl/koronawirus/leczenie/

    "Czy istnieje leczenie przeciwwirusowe dla COVID-19?

    Obecnie nie ma specyficznego leczenia przeciwwirusowego dla COVID-19."

    "Wyniki jednego z badań pokazują, że remdesivir był lepszy od placebo
    pod względem skrócenia czasu powrotu do zdrowia u dorosłych, którzy byli
    hospitalizowani z powodu COVID-19 i mieli objawy infekcji dolnych dróg
    oddechowych. Natomiast wstępne wyniki badania ,,Solidarity" prowadzonego
    pod patronatem Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) przeprowadzonego na
    pacjentach również hospitalizowanych z powodu COVID-19 wykazało, że
    remdesivir prawdopodobnie nie miał znacznego wpływu na ich leczenie, nie
    skracał czasu hospitalizacji ani nie zmniejszał istotnie ryzyka zgonu z
    powodu COVID-19. Według ekspertów oceniających wyniki badania
    remdesiviru nie należy podawać pacjentom, niezależnie od ciężkości choroby."

    "Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) zatwierdziła jednak
    remdesivir jako lek na koronawirusa, a w Polsce remdesivir jest
    stosowany u pacjentów hospitalizowanych w powodu zakażenia
    koronawirusem. Lek podaje się dożylnie w kroplówce chorym powyżej 12.
    roku życia."

    "Hydroksychlorochina i chlorochina to leki stosowane głównie w leczeniu
    malarii i kilku chorób autoimmunologicznych, w tym tocznia i
    reumatoidalnego zapalenia stawów.

    Azytromycyna jest antybiotykiem wykorzystywanym w leczeniu zakażeń
    górnych i dolnych dróg oddechowych. Nie jest więc lekiem
    przeciwwirusowym, ma jednak działanie przeciwzapalne. Przypuszcza się,
    że azytromycyna może pomóc w stłumieniu nadmiernej odpowiedzi
    immunologicznej na zakażenie COVID-19 tzw. burzy cytokinowej. Gdy
    wydzielanie cytokin jest zbyt gwałtowne, komórki układu odpornościowego
    atakują własny organizm, uszkadzając płuca i inne narządy.

    Niektórzy lekarze stosowali połączenie hydroksychlorochiny i
    azytromycyny. Najnowsze badania nie potwierdziły jednak żadnych korzyści
    ze stosowania tych leków, a podawanie ich w tym połączeniu jest
    szczególnie niebezpieczne z uwagi na zaburzenia rytmu serca.

    FDA (Amerykańska Agencja Żywności i Leków) i NIH (Narodowe Instytuty
    Zdrowia), odradzają obecnie przyjmowanie chlorochiny lub
    hydroksychlorochiny w przypadku zakażenia COVID-19, z wyjątkiem
    określonych przypadków, ograniczonych do leczenia szpitalnego lub badań
    klinicznych."

    Więc pieprzenie, że to jakieś rządy zakazują lekarzom skutecznego
    leczenia, to tylko pieprzenie.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 63. Data: 2021-05-11 17:09:01
    Od: Kviat

    > hmmm... zaraz zaraz. Wirus z rodziny tych, które u ludzi powodują
    > przeziębienia... Wirus daje podobne objawy. Hmmm, znaczy się nie nalezy
    > używać metod leczenia jak w przypadku podobnych? Rozumiem zatem, że co
    > roku czekasz na nowe leki na grypę?

    Nadal nie ogarniasz, że nie chodzi o leczenie objawów.
    To potrafi każdy lekarz rodzinny, a ty próbujesz z nich robić jakąś
    wybraną grupę z tajemną wiedzą. Zdajesz sobie sprawę, że kropelki do
    nosa na katar grypy nie leczą? Nie leczą też najzwyklejszego przeziębienia.
    Powiem ci więcej, współcześni lekarze potrafią też zbić gorączkę!

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 64. Data: 2021-05-11 17:11:18
    Od: Kviat

    W dniu 11.05.2021 o 15:52, Animka pisze:

    > A co brał na własną odpowiedzialność Donald Trump, że się skutecznie
    > wyleczył?

    Jakiś środek do przetykania rur czy coś takiego.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 65. Data: 2021-05-11 17:26:44
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 11.05.2021 o 16:57, Kviat pisze:

    > Ale wiesz, że rozmawiamy o leczeniu choroby, a nie o leczeniu objawów?

    A jak leczysz grypę? Masz jeden cudowny lek, czy raczej leczysz objawy i
    zabezpieczasz przed ciężkimi skutkami? Tu dobiera się leki podobnie,
    takie, ktore blokują atak na odpowiednie komórki.

> [...]
    > hydroksychlorochiny w przypadku zakażenia COVID-19, z wyjątkiem
    > określonych przypadków, ograniczonych do leczenia szpitalnego lub badań

    Patrz a lekarze stosują inne i to skutecznie i badania, jak w końcu
    udało się zrobić, w części z nich okazują się dawać lepsze rezultaty.
    Sądzę, że niedługo będą się pojawiały pierwsze wyniki, tak jak pojawiły
    się w przypadku budezonidu. Teraz jakiś lek, (do którego podchodzono tak
    jak u nas do amantadyny) też ma wstępne badania pozytywne. Jak
    napisałem, lekarze stosują jeszcze kilka innych, ale nazw ich nie
    pamiętam, część z nich to nowe zastosowanie, natomiast niektóre znane są
    w leczeniu przeziębień od dawna.
    --
    http://zarzeda.pl

  • 66. Data: 2021-05-11 17:31:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 May 2021 16:57:57 +0200, Kviat wrote:

    > Ale wiesz, że rozmawiamy o leczeniu choroby, a nie o leczeniu objawów?

    PRzy czym ... byc moze wystarczy zwalczac objawy, tzn te
    koronawirusową niewydolnosc płuc.

> [...]
    > remdesivir prawdopodobnie nie miał znacznego wpływu na ich leczenie, nie
    > skracał czasu hospitalizacji ani nie zmniejszał istotnie ryzyka zgonu z

    albo
    https://wyborcza.pl/7,75400,26607186,remdesiwir-zwal
    cza-koronawirusa-pokazuje-nowe-badanie.html

    "Niezwykły projekt naukowców z Cambridge dowodzi, że antywirusowy lek
    remdesivir działa jednak przeciw koronawirusowi SARS-COV-2
    wywołującemu zapalenie płuc COVID-19."

> [...]
    > wydzielanie cytokin jest zbyt gwałtowne, komórki układu odpornościowego
    > atakują własny organizm, uszkadzając płuca i inne narządy.

    Czyli mozna leczyc objawowo :-)

> [...]
    > klinicznych."
    >
    > Więc pieprzenie, że to jakieś rządy zakazują lekarzom skutecznego

    "odradzaja" to istotnie nie "zakazuja", ale FDA to organizacja
    "rządowa" :-)

    J.

  • 67. Data: 2021-05-11 17:35:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 May 2021 16:40:50 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]
    > twórca raczej nie polecał go do diagnozy, raczej do badań naukowych,
    > gdzie istotna jest statystyka, a ne konkretny przypadek.

    No ale wychodzi jednak na to, ze jak pacjent ma objawy Covid, i test
    mu wychodzi pozytywnie, to po kilku tygodniach choroba ustepuje,
    a test nagle wychodzi negatywnie.
    Przy czym przypuszczam, ze oba testy sa jednak takie same.

    Wiec co test wykrywa - jakiegos innego wirusa, czy przypadkowa
    zbieznosc wirusow i przeciwcial ?

    J.

  • 68. Data: 2021-05-11 17:37:59
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 11.05.2021 o 17:09, Kviat pisze:

> [...]
    > nosa na katar grypy nie leczą? Nie leczą też najzwyklejszego przeziębienia.
    > Powiem ci więcej, współcześni lekarze potrafią też zbić gorączkę!

    Nadal nie ogarniasz, że z drobnym przeziębieniem organizm sobie poradzi
    sam, problemem jest ciężki przebieg choroby (podobnie masz przy grypie).
    Leczysz więc tak, by nie zaatakowało Tobie płuc i innych narządów.
    Dlatego młodzi i zdrowi zazwyczaj covida przechodzą łagodnie. Więc
    rozwiązaniem - procedurą leczniczą jest niedopuszczenie do ciężkiego
    przebiegu choroby.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 69. Data: 2021-05-11 17:43:32
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 11.05.2021 o 17:35, J.F pisze:

    > No ale wychodzi jednak na to, ze jak pacjent ma objawy Covid, i test
    > mu wychodzi pozytywnie, to po kilku tygodniach choroba ustepuje,
    > a test nagle wychodzi negatywnie.

    wcale nie tak nagle i nie zawsze, dlatego przestano testować
    ozdrowieńców tym testem. Częściej wykonuje się wtedy testy na
    przeciwciała. Dodatkowo niektóre badania pokazują, że po 7-9 dniach
    chory zazwyczaj nie zaraża już.

    > Przy czym przypuszczam, ze oba testy sa jednak takie same.
    >
    > Wiec co test wykrywa - jakiegos innego wirusa, czy przypadkowa
    > zbieznosc wirusow i przeciwcial ?

    przy dużej ilości cykli wykrywa, ze znalazl jakis skrawek informacji
    genetycznej wirusa, albo możliwe, że czegoś podobnego (przypominam, że
    samego wirusa jak dotąd niewyizolowano)

    --
    http://zrzeda.pl

  • 70. Data: 2021-05-11 17:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Kaczanowski kaczus@_wiadomo_.onet.pl ...

    > badania i dostosowania obecnych i znanych leków, które są
    > skuteczne przy innych podobnych objawach - nazw lekarstw słyszałem
    > wiele - w najbliższej rodzinie zapisano akurat budezonid,
    > prawdopodobnie, na to jaki stan był osoby chorej.

    Czyli juz nie amandatyna?

    > unikają, bo "leczą" teleporadami, gdzie nie widzi chocby takich
    > rzeczy jak nalot w gardle i innych objawów, których chory przez
    > telefon ie opisze, albo nie przyjdzie mu do głowy aby opisać.

    Czekaj, czekaj, mowimy o lekkich przebiegach leczonych w domu czy o
    problemie covidowych zgonów gdzie chory trafia do szpitala i umiera bo
    lekarz nie stosuje dobrej terapii z powodu uczestnictwa jakims spisku.
    Pomijam kwestie tych teleporad bo przerabiałem kilku chorych covidowych
    i nigdy nie było problemu z przyjazem karetki i zbadaniem pacjenta.
    Problem zaczynał sie z dostepem do szpitala bo w apogeum najchetniej
    brali tych co mieli saturacje ponizej 90.

    > przecież nie pisze o przekupstwie, tylko kwocie, którą otrzymał do
    > wykorzystania w konkretnym celu do akcji na konkretnym portalu o
    > globalnych zasięgach. Przypomnę, że było to w marcu zeszłego roku.

    Piszesz tak jakby zwiazany ta kwota zaczynał postepować opierajac sie
    własnie na tej kasie zamiast na opiniach własnych doradców i lekarzy.

    Ale sprawy nie znam - dasz jakies zródło o co konkretnie chodzi?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz