  • 81. Data: 2009-10-19 20:21:39
    Temat: Re: "Humanitarne" wg sądu zabijanie psów
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 19:35:06 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Och, rozumiem, że kolega jest zwolennikiem zaśpiewu muzzeinów na polskiej
    > ziemi?

    Raczej rabinow. Chyba nie jestes antysemita?

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 82. Data: 2009-10-19 20:47:09
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 22:18:29 +0200, kuba napisał(a):

    > Moim zdaniem tę akurat warto znać - ma sporą doniosłość praktyczną TK
    > zajmował się kilka razy problemem generalności adresata, stwierdzając,
    > że jest ona w ogóle warunkiem normatywności (i tym samym dopuszczalności
    > kontroli pod kątem konstytucyjności).

    Rozumieć dlaczego w tamtym przepisie nie musi być napisane dokładnie o
    psach zawsze warto.
    Zaś o tym, o czym piszesz -- aż muszę poszukać. Generalne określenie
    adresata normy warunkiem normatywności... Jeśli przez normę indywidualną
    rozumieć tylko indywidualne rozstrzygnięcie (a więc np. decyzja
    administracyjna), to jasne. Ale jeśli normą indywidualną nazywać n.
    kierowaną do konkretnego adresata, to już się tak nie da.

    Ale widzę, że faktycznie warto odkopać stare sprawy i sobie odświeżyć.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

  • 83. Data: 2009-10-19 21:34:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:u46um45xnazj.38t1jpz8jk0h.dlg@40tude.net KRZYZAK
    <k...@k...pl> pisze:

    > Ja swin nie jadam,
    Nikt cię nie zmusza.

    > a poza tym sa one duzo inteligentniejsze od psow.
    Nieprawda. Cóż zresztą znaczy inteligencja w przypadku zwierząt?

    > I bardziej podobne do czlowieka.
    Pod względem morfologii i rodzaju genotypu?
    Czy z twarzy? :)

    --
    Jotte

  • 84. Data: 2009-10-19 21:35:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1qa8z6dlqd2bs.1mbbpd2lp5krf.dlg@40tude.net KRZYZAK
    <k...@k...pl> pisze:

    > W tym przypadku byl.
    A nie mylisz czasem zwierząt gospodarskich ze zwierzętami użytkowymi?
    Zresztą mniejsza o to - zwyrodnialec jest zwyrodnialcem, nawet jeśli rodzaj
    "umysłowości" pozwala mu nie rozumieć znaczenia czynu bądź je w jakiś sposób
    zagłuszyć bądź wyprzeć.
    Zadaj sobie samemu proste pytanie czy jesteś zdolny do zrobienia czegoś
    takiego i przeanalizuj daną sobie odpowiedź.

    --
    Jotte

  • 85. Data: 2009-10-19 21:36:30
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > administracyjna), to jasne. Ale jeśli normą indywidualną nazywać n.
    > kierowaną do konkretnego adresata, to już się tak nie da.

    BTW: indywidualna norma postępowania może wynikać nie tylko z decyzji
    administracyjnej. Innym dobrym przykładem jest akt mianowania kogoś na
    określone stanowisko.

    > Ale widzę, że faktycznie warto odkopać stare sprawy i sobie odświeżyć.

    Tak na dobry początek wkleję Ci fragment post. TK U 5/94

    Przyjęte przez TK kryterium oceny normatywności aktu, odwołuje się do
    występujących w teorii prawa poglądów dotyczących koniecznych cech normy
    prawnej.
    Zgodnie z przeważającymi poglądami tymi cechami różniącymi normy prawne
    od innych
    reguł społecznych są m.in. ich generalny i jednocześnie abstrakcyjny
    charakter.
    Cecha generalności dotyczy tej części normy prawnej, którą określa się
    jako hipotezę
    (określenie adresata a także warunków zastosowania normy) i zobowiązuje
    organ
    prawotwórczy do takiego konstruowania normy, w której adresat, jak
    również okoliczności
    zastosowania normy będą określone rodzajowo a nie indywidualnie. Adresat
    winien być
    określony jako element klasy podmiotów wyodrębnionych ze względu na
    określoną cechę lub
    cechy.

    Warto przeczytać także dalej, bo b. ciekawe :)

    Inne orzeczenie ma sygnaturę U 22/97.

    Z ciekawostek: w USA dopuszczalne są ustawy indywidualne. Wydano kiedyś
    taką ustawę "For the relief of [nie pamiętam jak się gość nazywał],
    która miała na celu tylko i wyłącznie uregulowanie sytuacji jakiegoś
    kolesia, który znalazł się w pułapce prawnej.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 86. Data: 2009-10-19 22:08:43
    Od: Stachna <s...@g...com>

    On 19 Paź, 23:35, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
    > W wiadomościnews:1qa8z6dlqd2bs.1mbbpd2lp5krf.dlg@40tud
    e.netKRZYZAK

    [...]
    > Zadaj sobie samemu proste pytanie czy jesteś zdolny do zrobienia czegoś
    > takiego i przeanalizuj daną sobie odpowiedź.

    Bez względu na moje odczucia był.

    Brakuje tu jeszcze wypowiedzi - dla urozmaicenia hodowcy gołębi
    pocztowych i smakosza - co bardziej zaciera tę granicę i jest dla nas
    bardziej naturalne.

    Pozdrawiam

  • 87. Data: 2009-10-20 06:43:12
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 17:31:21 +0200, KRZYZAK napisał(a):

    > Ja swin nie jadam, a poza tym sa one duzo inteligentniejsze od psow. I
    > bardziej podobne do czlowieka.

    Mam psa i nie narzekam na brak inteligencji u tego zwierzęcia. A czy
    świnia jest bardziej podobna do człowieka... to zależy do którego ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 88. Data: 2009-10-20 06:45:38
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 23:36:30 +0200, kuba napisał(a):

> [...]
    > od innych
    > reguł społecznych są m.in. ich generalny i jednocześnie abstrakcyjny

    No to jest akurat jasne ;-) Nawet jeśli ze łba wyfrunęły mi już
    teoretyczne podziały, którym faszerowano mnie na 1 roku studiów, to
    generalnie jaki jest zakres kognicji TK wiem ;-)

    W Polsce też takie były ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 89. Data: 2009-10-20 06:47:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 19:45:25 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > Widac, zes mieszczuch z dziada pradziada i o ludowej medycynie pojecie
    > masz nikle.

    Pochodzę z rodziny szlacheckiej. Zubożałej szlachty litewskiej ;=)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 90. Data: 2009-10-20 09:52:39
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Olgierd pisze:
    > Skoro psów nie jemy, a świnie jemy, to na tym polega różnica.

    Ale dlaczego WASZE normy wtrącają się do MOJEJ kuchni? Przecie nie jem
    WASZEGO psa, tylko swojego.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek