  • 41. Data: 2004-08-16 20:36:14
    Temat: Re: Hmmm
    Od: HOWARD<...@w...pl>

> [...]
    > prawdę, bo nie sposób zaprzeczyć, że kopiowanie własnych płyt CD
    do
    > postaci MP3 jest legalne jak się to robi na własny użytek (a np.
    > przestaje być legalne jeśli robi się to w celu rozpowszechniania lub w
    > celu zarobkowym). To jednak nie wyczerpuje problematyki
    przestępstw
    > przeciw prawom autorskim
    >
    > W tych rozważaniach na boku zostawiam odpowiedzialność cywilną
    (np.
    > za szkodę majątkową wyrządzaną artystom czy wytwórniom
    > fornograficznym) bo to osobna kwestia. Mam na myśli wyłącznie

    Dredd, dzięki raz jeszcze za przybliżenie tematu i za zrozumienie, że
    jestem tutaj "nowy" ...

    Pozdrawiam,
    HOWARD

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 42. Data: 2004-08-16 20:38:58
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Dredd, dzięki raz jeszcze za przybliżenie tematu i za zrozumienie, że
    > jestem tutaj "nowy" ...

    Sam też nie czuję się tu "weteranem" ;)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 43. Data: 2004-08-16 21:10:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    HOWARD wrote:
    > Jeśli masz oryginały muzyczne, z których zrobiłeś sobie MP3, to tak.
    > Działasz w zgodzie z prawem.
    >
    > W przeciwnym wypadku - przestępstwo.

    Co ty nie powiesz :)

    A co zrobić z mp3, dla których 'oryginały muzyczne' w ogóle nie
    istnieją, bo są przez twórców rozpowszechniane gratisowo tylko w formie mp3?

    Albo jak twórca owszem - sprzedaje płyty, ale poza tym utwory
    (niekoniecznie wszystkie) w formie MP3 udostępnia(ł) na stronie.

    Winę trzeba udowodnić, więc w takiej sytuacji to prokurator powinien
    znaleźć ewentualnego właściciela praw autorskich i uzyskać od niego
    zgłoszenie naruszenia tychże praw.

  • 44. Data: 2004-08-16 22:57:50
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    panowie zawracacie głowę
    czym się różni mp3 od taśmy magnetofonowej? lub video?
    jeśli niczym to czy jest ktoś na grupie kto ma nagrane kasety i sie boi je
    posiadać?
    oryginał na dzień dziesiejszy to jest CD lub DVD a mp3 lub CC czy divix
    albo VHS to marne kopie
    i nikt nie bedzie o to ścigac.chyba że ktoś kopiuje zarobkowo to inna
    sprawa.
    jest jedna możliwość ścigania, gdyby wydany oryginał też by był w formacie
    mp3 lub dvix
    no to jeszcze by jakaś podstawa by była, aczkolwiek mocno naciągana.
    w stanach to prawda jest szaleństwo jest na tym punkcie ale TU JEST POLSKA.
    fakt że każde g...o z za oceanu u nas się przyjmuje ale jest szansa na
    zdrowy rozsądek.

    jeśli się mylę to proszę wskazać gdzie.

  • 45. Data: 2004-08-17 12:06:08
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > za szkodę majątkową wyrządzaną artystom czy wytwórniom
    > fornograficznym) bo to osobna kwestia. Mam na myśli wyłącznie

    skopiowal z wlasnych plyt, ale je pozniej sprzedal (rozdal), czy prawo
    nakazuje wykasowac
    pozniej te pliki (kopie) ?

    P.

  • 46. Data: 2004-08-17 12:35:32
    Od: HOWARD<...@w...pl>

    > skopiowal z wlasnych plyt, ale je pozniej sprzedal (rozdal), czy prawo
    > nakazuje wykasowac
    > pozniej te pliki (kopie) ?

    Mnie się wydaje, że jeśli nie masz źródła w postaci oryginałek to MP3,
    które posiadasz, są nielegalne.
    Ale mogę się mylić.

  • 47. Data: 2004-08-17 12:37:39
    Temat: Re: Niestety źle Ci się obiło. [ Bez Tekstu]
    Od: HOWARD<...@w...pl>

    > Ty się lecz ...Ktop tu mówi o przestępstwach ? Netykieta newsowa nie
    > jest kodeksem ... tego pewnie nie zrozumiesz ...

    Czy tutaj na USENET humor większości osób w ogóle się nie trzyma?
    Zapodałem tę formułkę bo przecież nie jest nigdzie zakazane, że
    mogę tak robić...

    Ale oczywiście...dostosowałem się do ... zasad. OK.

  • 48. Data: 2004-08-17 18:26:29
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Mnie się wydaje, że jeśli nie masz źródła w postaci oryginałek to MP3,
    > które posiadasz, są nielegalne.
    > Ale mogę się mylić.

    jezeli ustawodawca o tym nie pomyslal to beda legalne. Dlatego pytam
    wiedzacych, czy jest taki zapis?

    P.