  • 31. Data: 2004-08-16 19:47:34
    Temat: Re: Niestety źle Ci się obiło. [ Bez Tekstu]
    Od: HOWARD<...@w...pl>

    Widzę, że tutaj nie jest obecny humor ;-)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 32. Data: 2004-08-16 19:47:45
    Temat: Re: Hmmm
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > No to niedokładnie przeczytałeś
    > Zwracam uwagę na ten fragment:

    > zasobach.
    > utworów
    > Taką działalność określa się potocznie mianem

    od poczatku byla mowa ze chodzi o uzytek wlasny

    P.

  • 33. Data: 2004-08-16 19:51:24
    Od: HOWARD<...@w...pl>

    Czyli źle odczytałem pierwsze zdanie cytowanego tekstu:

    "Zmiana posiadanych płyt na format MP3 jest jak najbardziej legalna,
    pod warunkiem, że robimy to wyłącznie na własny użytek (...)"

    OK,
    Dredd, dzięki.

    Pozdrawiam

    P.S.
    Czy czynię źle gdy używam opcji "Odpowiedz na list" ?
    Ktoś mnie upomniał, że nie odpowiadam CYTUJĄC poprzednika w
    rozmowie...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 34. Data: 2004-08-16 19:53:00
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Użytkownik "HOWARD" <...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko proszę, wskażcie mi gdzie pisze w NETYKIECIE, że nie można
    > zmieniać tematów w odpowiedzi na czyjś wątek.
    > Nie doczytałem się.

    Bo szukałeś w złym miejscu. ;))
    "Netykieta" to taki zbiór dobrych obyczajów, a o wyglądzie pola "Subject:"
    powinieneś szukać w RFC dotyczacym protokółu.

    pzdr

  • 35. Data: 2004-08-16 19:55:08
    Od: HOWARD<...@w...pl>

    Tak, tak.
    Pewnie znowu masz rację.
    Nie róbmy budyniu na tym USENET, ok?

    Aha, zwracając się do kogoś używajmy może "ty" zaczynając od dużej
    litery ("T"). Do mnie nie musisz, ale do Innych Osób na tym USENET
    jeślibyś mógł, bardzo Cię o to proszę...

    W końcu to też jakaś forma savoir-vivre i podporządkowanie się
    regułom, których Ty tak bardzo przestrzegasz (ja też będę, powoli się
    przyuczam, wybacz więc moje początkowe niedoskonałości )

    Pozdrawim serdecznie,
    HOWARD

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 36. Data: 2004-08-16 19:59:20
    Od: HOWARD<...@w...pl>

    > Proszę ciebie, byś to jednak ty wskazał *GDZIE JEST NAPISANE* , że
    > powinno się tak robić ... O.K.?
    >
    > --

    Hmmm, skoro już tak wiele o tej netykiecie, to może jak rozpoczynasz
    rozmowę z kimś, to lepiej wyszedłbyś mówiąc mu na TY z dużej
    litery "T".
    NIE chodzi o mnie, ale o Innych Użytkowników tego USENET.

    Pozdrawiam,
    HOWARD

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 37. Data: 2004-08-16 20:04:21
    Od: HOWARD_<v...@w...pl>

    > Proszę ciebie, byś to jednak ty wskazał *GDZIE JEST NAPISANE* , że
    > powinno się tak robić ... O.K.?

    Jeśli już mówisz o netykiecie, to pewnie nie obcy jest Ci zwyczaj
    rozpoczynania "rozmowy" z kimś i zwracania się do niej z dużej litery
    (Ty, Ciebie, Ci...), czy jednak niezbyt znany?

    NIE chodzi o mnie, bynajmniej. Lecz o Inncyh Użytkowników tego
    USENET.

    Pozdrawiam serdecznie,
    HOWARD_

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 38. Data: 2004-08-16 20:18:36
    Od: Adam <a...@w...pl>

    > od poczatku byla mowa ze chodzi o uzytek wlasny
    >
    > P.

    Dokladnie - chodzi tylko o to co kto ma na swoim dysku i tylko slucha w
    swoim domku

  • 39. Data: 2004-08-16 20:34:02
    Od: HOWARD<...@w...pl>

    OK, znalazłem odpowiedź na wszystko:

    "Wiadomości i wątki

    Użytkownik, przeglądając wybraną grupę Usenetu, widzi listę tematów
    wiadomości. Odpowiadając na wybraną wiadomość publikuje następną,
    z tym samym tematem, ale zaczynającą się od skrótu 'Re:' W ten
    sposób tworzy się tzw. wątek - czyli wiadomość wraz z
    przyporządkowanymi do niej odpowiedziami. Przeglądając wiadomości
    zamieszczone w wybranym wątku można prześledzić całą dyskusję.
    Jest to szczególnie przydatne, kiedy sami zamierzamy się
    wypowiedzieć. Często zdarza się, że nowe wiadomości w określonym
    wątku nie mają już nic wspólnego z określonym na początku tematem.

    Reguły

    Usenet rządzi się swoimi prawami. Zasady wypowiadania się,
    odpowiadania i podpisywania tworzą tzw. netykietę - tj. nieformalny
    kodeks użytkowników sieci. W skrajnych przypadkach, przy łamaniu
    obowiązujących reguł, administratorzy Usenetu mogą zablokować
    użytkownikowi możliwość publikowania swoich wypowiedzi w systemie.
    Informacje o Netykiecie Usenetu zebraliśmy w osobnym dokumencie.
    Prosimy o zapoznanie się z nim przed rozpoczęciem publikowania
    wiadomości."

    Dzięki za cierpliwość (niektórych ;-) i przepraszam za zaśmiecanie.

    Pozdrawiam wieczornie,
    HOWARD

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 40. Data: 2004-08-16 20:34:12
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Czyli źle odczytałem pierwsze zdanie cytowanego tekstu:
    >
    > "Zmiana posiadanych płyt na format MP3 jest jak najbardziej
    legalna,
    > pod warunkiem, że robimy to wyłącznie na własny użytek (...)"

    Po części padłeś pewnie ofiarą nieco niekomunikatywnie
    zredagowanego tekstu.
    W tym materiale który cytowałeś jest poruszonych kilka spraw na raz i
    nie zawsze wyraźnie jedną od drugiej odgraniczono. Poza tym można z
    niegonp. odnieść wrażenie że jedyne legalne zachowanie to
    kopiowanie ścieżek z legalnie nabytych płyt CD do formatu MP3 a to
    nie jest precyzyjne.

    Samo zdanie o własnym użytku też np. w sumie zawiera w sobie
    prawdę, bo nie sposób zaprzeczyć, że kopiowanie własnych płyt CD do
    postaci MP3 jest legalne jak się to robi na własny użytek (a np.
    przestaje być legalne jeśli robi się to w celu rozpowszechniania lub w
    celu zarobkowym). To jednak nie wyczerpuje problematyki przestępstw
    przeciw prawom autorskim

    W tych rozważaniach na boku zostawiam odpowiedzialność cywilną (np.
    za szkodę majątkową wyrządzaną artystom czy wytwórniom
    fornograficznym) bo to osobna kwestia. Mam na myśli wyłącznie
    odpowiedzialność karną

    -> http://usenet.pomocprawna.info