  • 1. Data: 2004-08-16 15:03:31
    Temat: Rygor natychmiastowej wykonalności - odwołanie ?
    Od: "Adam Horak" <y...@w...to.malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl>

    Witam!

    Wygrałem sprawę w sądzie pracy. Wystąpiłem z wnioskiem o uzupełnienie wyroku
    o rygor natychmiastowej wykonalności (bo sędzina zapomniała że miała go
    nadać z urzędu - do czego się tez przyznała). Wydała postanowienie o nadaniu
    rygoru natychmiastowej wykonalności. Gdy wystąpiłem o odpis wyroku z rygorem
    (żeby wystąpić do pracodawcy lub komornika o zapłatę) sędzina stwierdziła że
    mi nie wyda teraz bo postanowienie nie jest prawomocne i strony mogą się
    złożyć zażalenie na postanowienie. Ok .. tylko czy na rygor natychmiastowej
    wykonalności można złożyć zażalenie i czy ma to jakikolwiek wpływ na jego
    wykonalność ? W swoim wniosku o wydanie wyroku powołałem się na art. 336 KPC
    który stanowi że rygor nat.. wyk.. obowiązuje od chwili ogłoszenia wyroku
    lub POSTANOWIENIA którym go ndano.

    Kto ma rację ? i co robić ? Wynika z tego że jak złożą zażalenie to nici z
    rygoru ????
    Już tego kompletnie nie kapuję.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2004-08-17 00:06:16
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Adam Horak napisał(a):
> [...]
    > lub POSTANOWIENIA którym go ndano.
    >
    > Kto ma rację ? i co robić ? Wynika z tego że jak złożą zażalenie to nici z

    Art 336 kpc jest dość wyraźny. Pani sędzia jest lekko niedouczona. A co zrobić?
    Ponowić żądanie, zwrócić się do Przewodniczącego Wydziału lub w ostateczności do
    Prezesa Sądu.
    Ps sędzina to żona sędziego ?!
    --
    JOHNSON :)