  • 1. Data: 2009-10-15 08:44:53
    Temat: Handel replikami oryginalnych towarow
    Od: Olisa <o...@p...onet.pl>

    Witam,
    czy w Polsce legalny jest handel replikami markowych towarow? Repliki
    oczywiscie nie posiadaja zadnych znakow firmowych, loga, metek, napisow,
    a sa tylko odzwierciedleniem oryginalu (wzor oczywiscie nie jest
    zastrzezony). Jak to sie ma z prawem?
    dziekuje i pozdrawiam
    Olisa

  • 2. Data: 2009-10-15 08:48:57
    Temat: Re: Handel replikami oryginalnych towarow
    Od: Stachna <s...@g...com>

    On 15 Paź, 10:44, Olisa <o...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > oczywiscie nie posiadaja zadnych znakow firmowych, loga, metek, napisow,
    > a sa tylko odzwierciedleniem oryginalu (wzor oczywiscie nie jest

    tzn. jeżeli ty produkujesz kulki plastikowe o śr. 8mm i kolorze
    czarnym i ja wyprodukuję takie kulki to co stoi na przeszkodzie

    a te wszystkie części zamienne do samochodów nieorginalne to niby co
    innego

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-10-15 09:41:14
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Olisa pisze:
> [...]
    > oczywiscie nie posiadaja zadnych znakow firmowych, loga, metek, napisow,
    > a sa tylko odzwierciedleniem oryginalu (wzor oczywiscie nie jest

    Kluczowy jest fragment co do (nie)zastrzeżenia wzoru.

    Nie wiem, o jakich towarach piszesz, ale trzeba wziąć pod uwagę kilka spraw:
    a) istnienie ucieleśnionych w towarach patentów
    b) jw, ale wzorów uzytkowych
    c) wzorów przemysłowych, ale nie tylko wzorow chronionych prawem
    krajowym polskim, ale też
    d) zarejestrowanych Wzorów Przemysłowych Wspólnoty (CRD)
    e) niezarejestrowanych wzorów przemysłowych wspólnoty i ich cpecyficznej
    ochrony

    Jeżeli jesteś pewien(na), że towar nie jest chroniony w żaden formalny
    sposób wymieniony powyżej w pierwszych czterech punktach, i jeżeli towar
    jest na rynku wspólnotowym dłużej niż 3 lata, co wyłączy ochronę z pkt
    e) to wówczas, co do zasady handel taki jest możliwy, pod warunkiem
    wszakże, że nie zadbasz o to, aby nie naruszać z kolei art 13 uznk.
    Ten ostatni przepis mówi,że Czynem nieuczciwej konkurencji jest
    naśladowanie gotowego produktu,

    polegające na tym, że za pomocą technicznych środków reprodukcji

    jest kopiowana zewnętrzna postać produktu,

    jeżeli może wprowadzić klientów w błąd co do tożsamości producenta lub
    produktu.

    Czyli trzeba zadbać o dodatkowe własne oznaczenia, nie pozwalające na
    pomyłkę kupujących

    > dziekuje i pozdrawiam
    > Olisa

    Proszę bardzo :)

  • 4. Data: 2009-10-15 09:48:30
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Roman Rumpel pisze:
    kiem
    > wszakże, że nie zadbasz o to, aby nie naruszać z kolei art 13 uznk.

    Oczywiście miało być: pod warunkiem, że zadbasz o nie naruszanie :)