  • 1. Data: 2009-10-15 06:23:42
    Temat: Czy na dzialanie na szkode pracodawcy jest jakis paragraf ?
    Od: "bagno" <w...@o...pl>

    Witam

    Siec sklepow zatrudnia okolo 600 pracownikow. Czesc z nich doszla do
    wniosku, ze za malo
    zarabia i w ramach protestu zaczela zle traktowac klientow. Takie podejscie
    w niezbyt
    odleglej perspektywie moze miec bardzo powazne konsekwencje (zamkniecie
    firmy i
    zwolnienie wszystkich pracownikow). Czy sprawe mozna zglosic do prokuratury
    czy tylko
    pozostaly pozwy cywilne przeciwko pracownikom ?

  • 2. Data: 2009-10-15 06:52:02
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "bagno" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prokuratury czy tylko
    > pozostaly pozwy cywilne przeciwko pracownikom ?

    Można tez dać podwyżki.
    Intuicyjnie czuję, ze maja rację, choć metoda walki jest słaba.
    Ja bym obsługiwał klientów bardzo dokładnie i bardzo powoli. Z tym samym
    skutkiem.

    --
    Paweł

  • 3. Data: 2009-10-15 08:40:29
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Siec sklepow zatrudnia okolo 600 pracownikow. Czesc z nich doszla do
    > wniosku, ze za malo
    > zarabia i w ramach protestu zaczela zle traktowac klientow.

    O, to już pracodawcy nie mówią: "jak się nie podoba, to spie*dalaj, bo
    jest 100 chętnych na twoje miejsce"? Może ci pracownicy postępują w myśl
    zasady: jaka płaca - taka praca.

  • 4. Data: 2009-10-15 08:59:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bagno pisze:
    > Witam
    >
    > Siec sklepow zatrudnia okolo 600 pracownikow. Czesc z nich doszla do
    > wniosku, ze za malo zarabia i w ramach protestu zaczela zle traktowac
    > klientow.

    Może to nie celowy protest, tylko zwyczajnie są rozgoryczeni i
    przepracowani?

    > Takie podejscie w niezbyt odleglej perspektywie moze miec bardzo
    > powazne konsekwencje (zamkniecie firmy i zwolnienie wszystkich
    > pracownikow).

    A pomyślałeś o tym, że może faktycznie płaca jest nieuczciwie niska?

    > Czy sprawe mozna zglosic do prokuratury czy tylko
    > pozostaly pozwy cywilne przeciwko pracownikom ?

    Co się będziesz obcyndalał: rozstrzelaj buntowszczyków! A na przyszłość:
    wieżyczki strażnicze, zasieki... Czujesz klimat?

  • 5. Data: 2009-10-15 09:05:41
    Od: Stachna <s...@g...com>

    Jeżeli źle traktuje klientów - to jak najbardziej - nie wywiązuje się
    ze swojego obowiązku o ile w umowie mają, że mają być uprzejmi - mili
    i pomocni dla klienta (i tu bat na siebie) - klient poprosi o pomoc i
    nie może mu odmówić - będzie mu pomagał przez całe zakupy - bo nie
    może mu odmówić - ponieważ mogłoby być to podstawą do zwolnienia.

    Ale jeżeli jest to starajk włoski - to można żeczywiście dać im tylko
    podwyżkę - i porozmawiać o co biega - może jakiś piknik i niech
    powiedzą co im na duszy leży.

    Ale jak robią za minimalne i zostają po godzinach albo są takie sklepy
    co zatrudniają na 4 godz. a robią po 8 to też co innego

    Wyszkolenie nowego pracownika też kosztuje.

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2009-10-15 10:33:18
    Od: "bagno" <w...@o...pl>

    Paweł wrote:

> [...]
    > Intuicyjnie czuję, ze maja rację, choć metoda walki jest słaba.
    > Ja bym obsługiwał klientów bardzo dokładnie i bardzo powoli. Z tym

    No to zycze takich samych pracownikow. Ja zaczynalem od 600 zl na 3/4 etatu
    i jakos nie jeczalem, ze mi zle. Teraz zarabiam troche wiecej ale pracuje
    zdecydowanie
    wiecej. A wiekszosc to by chciala duzo zarabiac ale nic nie robic. Proponuje
    otworzyc jakis biznes i spedzac cale dnie na ustalanie sobie wysokiego
    wynagrodzenia.

    Dla pracownikow ktorzy probuja robic na zlosc firmie przed odsylanie
    klientow
    do konkurencji nie ma u nas miejsca. Ciekawe czy konkurecja ich tak chetnie
    przyjmie i za ile.

  • 7. Data: 2009-10-15 10:49:00
    Od: Stachna <s...@g...com>

    On 15 Paź, 12:33, "bagno" <w...@o...pl> wrote:
    > Paweł wrote:
    [...]
    > Dla pracownikow ktorzy probuja robic na zlosc firmie przed odsylanie
    > klientow
    > do konkurencji nie ma u nas miejsca. Ciekawe czy konkurecja ich tak chetnie
    > przyjmie i za ile.

    Czyli nie traktują źle klientów - znajdują im tańszy ten sam towar -
    tyle że u konkurencji to też pytanie
    bo:
    a) klient kupi u konkurencji i wróci do Ciebie bo wie że jesteś
    uczciwy - i zawsze pomożesz
    b) opcja że sprzedawca mówi wypier....alaj idź se naprzeciwko

    sytuacja a) bardzo fajna
    sytuacja b) działanie na szkodę firmy

    Niedawno miałem sytuację - że kierowniczka sklepu powiedziała mi że
    nie będzie ze mną rozmawiać i nie ma na to czasu i ochoty - po
    telefonie do siedziby firmy stała się bardzo pomocna i uprzejma - i o
    dziwo wszystko można było na spokojnie załatwić (może okres miała).
    Nawet w siedzibie polecili mi napisać oficjalną skargę. I list w
    zasadzie czeka na wysłanie.

    Możesz ankietować anonimowo klientów.
    Ale jak już wcześniej zauważyłem nie ma dymu bez ognia.

    i masz odpowiedź odnośnie sytuacji a i b

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-10-15 11:53:26
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

> [...]
    > otworzyc jakis biznes i spedzac cale dnie na ustalanie sobie wysokiego

    Zes teraz dal do pieca.

    Wg mnie powinno byc tak:

    250 k PLN kosztuje srednie mieszkanie.

    Zatem 1/4 tego = 62,500 brutto rocznie powinna wynosic pensja
    przecietnego Kowalskiego okolo 30tki.
    Czyli 5200 brutto.

    A placa 1500 na reke na miesiac jest moim zdaniem absolutnym minimum
    za prace nie wymagajaca zadnych umiejetnosci.

  • 9. Data: 2009-10-15 12:44:34
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Uzytkownik <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > A placa 1500 na reke na miesiac jest moim zdaniem absolutnym minimum
    > za prace nie wymagajaca zadnych umiejetnosci.

    Dokladnie.
    Tyle powinien dostawac koles z niepelnym podstawowym zatrudniony do
    napedzania taczek na budowie.
    Tymcasem pracodawcy nawet i do takiej roboty zatrudnialiby najchetniej po
    dwoch fakultetach i z siedmioma jezykami biegle w mowie i pismie.
    Dlatego najlepiej majac roche oleju we lbie sobie znalezc jakas nisze i
    zarabiac na wlasny rachunek. Jak same tepaki zostana na rynku pracy, to moze
    cos sie zmieni.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2009-10-15 13:30:00
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    On 15 Paź, 12:53, "f...@g...com"
    <f...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > A placa 1500 na reke na miesiac jest moim zdaniem absolutnym minimum
    > za prace nie wymagajaca zadnych umiejetnosci.

    lol.
    niech zyje centralne planowanie!
    jeszcze nie zapomnij uregulowac cen zywnosci.