  • Data: 2013-02-16 23:44:36
    Temat: Re: Hacking...
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 16.02.2013 23:11, Mr. Misio wrote:

    > Nóż, służy do smarowania kanapek masłem. Czy jeśli zadźgam kogoś nożem
    > to bede niewinny?

    Nie o tym tu mówimy.

    Wyobraź sobie, ze ustawa zakazuje właśnie posiadania noży, bo ludzie nie
    tylko nimi smarują kanapki ale też zabijają - a niektóre noże mają
    spiczasty czubek, więc ewidentnie są przystosowane do wbijania. Tak
    wygląda art 269b.

    > IMHO to jednak liczą się intencje. Intencją hakera było dostanie się do
    > systemu (tak długo grzebał przy zamku, aż drzwi otworzył, nieważne, czy
    > podniosł drutem haczyk na jaki drzwi były zamknięte - włamanie.

    A jak napisał tylko:
    foobar --dowload-db http://example.org/art.php?id=
    i w efekcie dostał bazę to się włamał, czy tylko pobrał coś co było
    publicznie dostępne?

    A jak wpisał w google
    "passwords.txt" intitle:Index of
    a następnie się po prostu zalogował za pomocą publicznie dostępnego hasła?

    Dostęp do systemu informatycznego != kradzież i != włamanie. Nie mówię,
    że każdy przypadek powinien być bezkarny. Ale wydaje mi się, ze często
    zapomina się o odpowiedzialności administratora. Brakuje mi tytułów w
    rodzaju:
    "za pomocą sql injection pobrali bazę 10k klientów - leniwemu
    administratorowi grozi 5 lat więzienia"

    Michoo