  • Data: 2013-02-16 23:52:55
    Temat: Re: Hacking...
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Michoo napisał:

    > Nie o tym tu mówimy.

    Dokładnie o tym! (n o prawie ;)

    > Wyobraź sobie, ze ustawa zakazuje właśnie posiadania noży,

    Wlasciwie z tego co pamietam zabrania noszenia (na ulicy) nozy dluzszych
    niz 15 cm.

    > bo ludzie nie
    > tylko nimi smarują kanapki ale też zabijają - a niektóre noże mają
    > spiczasty czubek, więc ewidentnie są przystosowane do wbijania. Tak
    > wygląda art 269b.

    Mysze sie wczytac, zapewne masz racje :)

    > A jak napisał tylko:
    > foobar --dowload-db http://example.org/art.php?id=
    > i w efekcie dostał bazę to się włamał, czy tylko pobrał coś co było
    > publicznie dostępne?

    No i gdyby tylko pobrał to wlasciwie nie byłoby o czym dyskutować.

    Niestety - poinformował i... upublicznił. Cos jak ze sciaganiem filmow z
    sieci. Sciagnac sobie mozna. Ale upubliczniac nie.

    > A jak wpisał w google
    > "passwords.txt" intitle:Index of
    > a następnie się po prostu zalogował za pomocą publicznie dostępnego hasła?

    To uzyskał dostęp bez bycia uprawnionym.

    > Dostęp do systemu informatycznego != kradzież i != włamanie.

    Inaczej

    Dostęp do systemu informatycznego to nie zawsze kradzież lub włamanie.

    > Nie mówię,
    > że każdy przypadek powinien być bezkarny. Ale wydaje mi się, ze często
    > zapomina się o odpowiedzialności administratora. Brakuje mi tytułów w
    > rodzaju:
    > "za pomocą sql injection pobrali bazę 10k klientów - leniwemu
    > administratorowi grozi 5 lat więzienia"

    "Odjechali samochodem wlasciciela, ktory zostawil kluczyki w stacyjce,
    wlascicielowi grozi 5 lat wiezienia"

    O to chodzi?

    O karanie ofiar?