    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gry dla doroslych a sprzedaz dzieciom
    Date: Fri, 10 Jul 2009 01:42:01 +0200
    <h2r0u4$f34$1@inews.gazeta.pl> <h2r134$f70$1@news.dialog.net.pl>
    <h2r3ab$pe7$1@inews.gazeta.pl> <m...@n...lechistan.com>
    <h2s6f9$286$1@inews.gazeta.pl> <4a5246b2$1@news.home.net.pl>
    <h2uu2b$qti$1@inews.gazeta.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <d...@x...googlegroups.com>
    <h30eka$odc$1@news.dialog.net.pl>
    <f...@c...googlegroups.com>
    <h30gc2$pjl$1@news.dialog.net.pl> <h31i3s$99d$1@inews.gazeta.pl>
    <h32in6$sa$1@news.dialog.net.pl> <h3549p$s2a$1@inews.gazeta.pl>
    <h35los$tg1$2@news.dialog.net.pl> <h35th7$qkr$1@inews.gazeta.pl>

    W wiadomości news:h35th7$qkr$1@inews.gazeta.pl kuba
    <j...@g...com> pisze:

    > Nie chce mi się szukać cytatu, ale o ile dobrze pamiętam wcześniej
    > twierdziłeś, że jest to przepis art. 543 KC, który stanowi, co jest ofertą
    > i nie przewiduje możliwości ograniczenia kręgu adresatów...
    Źle pamiętasz.

    > Nie twierdziłem, że można skierować ofertę butów tylko do białych.
    Coś z tym rozumieniem czytanego tekstu jednak kruchutko u ciebie.
    Nie pisałem, że coś takiego twierdziłeś. Napisałem żebyś spróbował to
    zrobić.

    > Wręcz napisałem, że w mojej ocenie taka oferta naruszałaby zasady
    > współżycia społecznego
    No widzisz - jak chcesz, to myślisz.
    I tak samo z ofertą skierowaną do pełnoletnich bez istotnej podstawy.

    > utrzymuję, że zakazu skierowania oferty do ograniczonej grupy nie ma.
    Mnie to naprawdę w ogóle nie przeszkadza.

    > Mhm, a tu oprócz niefachowej terminologii (co to jest wykonanie oferty?),
    > wkradł Ci się błąd merytoryczny. Tu nie jestem w stanie Ci pomóc, bo do
    > tego trzeba po prostu znać prawo cywilne. Mogę Ci podać jedynie prawidłowe
    > rozwiązanie: oferta skierowana do oznaczonego kręgu adresatów uniemożliwia
    > jej _przyjęcie_ przez osobę pochodzącą spoza tego kręgu. Jeśli X,
    > niebędący adresatem oferty, nie ma kompetencji do przyjęcia oferty, to nie
    > dochodzi do zawarcia umowy.
    Ponieważ nie jesteś prawnikiem, a jedynie wydajesz się sobie znawcą prawa
    należy właściwie stwierdzić, że nawet cieniutki kauzyperda nie popełniłby
    takich błędów interpretacyjnych jakich ty się - będąc kompletnym
    dyletantem - dopuszczasz.
    Pouczyłem cię już kilkakrotnie (i to z podaniem wiarygodnych źródeł
    interpretacyjnych) o właściwym statusie prawnym złożenia oferty oraz
    towarzyszących okolicznościach.
    Uprawnienia do przyjęcia oferty nie wynikają z widzimisię oferenta.

    > Po pierwsze odróżnij płaszczyznę prawa wykroczeń od płaszczyzny
    > cywilnoprawnej. Można komuś łupać mandat za mandatem,
    Mowa o grzywnie, nie o mandacie, domorosły znaFco prawa i fachowej
    terminologii...

    > a jeżeli nie doszło do skutecznego zawarcia umowy,
    W omawianym przypadku doszło.

    > to kupujący nigdy nie będzie mógł skutecznie domagać się wydania towaru na
    > drodze sądowej.
    Jak ja lubię proroków sądowych...
    Są tacy zabawni.

    > Po drugie (choć tu mam pewne wątpliwości - pewny jestem tego, co napisałem
    > wyżej) skoro w obowiązującym stanie prawnym możliwe jest zawężenie kręgu
    > adresatów oferty do oznaczonych osób, to bezsensowne jest takie
    > interpretowanie KW, które umożliwi karanie za odmowę sprzedaży przy
    > istnieniu takiej zawężonej oferty.
    Już ci tłumaczyłem (jak widać bezskutecznie, czego sie zresztą
    spodziewałem), że w ofercie to sobie możesz napisać co zechcesz (bekniesz
    oczywiście, jak naruszysz prawo).
    Co to jest oferta handlowa - wiadomo.
    Jeśli jej cechy stanowią ograniczenie, to muszą być one poważnie
    uzasadnione.
    Mam nieodparte wrażenie, że gadam do ściany, więc resztę sobie pominę.

    --
    Jotte