  • Data: 2009-07-11 10:07:02
    Temat: Re: Gry dla doroslych a sprzedaz dzieciom
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 8 Jul 2009, m...@g...com wrote:

    > To że ktoś np. zawodowo zajmuje się tapetowaniem mieszkań lub
    > strzyżeniem włosów to nie oznacza, że jest zobowiązany do świadczenia
    > usług. Obowiązek świadczenia usług musi mieć wyraźną podstawę prawną.

    To prawda.
    Ale fakt publicznego wystawienia oferty wiąże oferenta, zaś
    przyjęcie oferty przez drugą stronę o tym przesądza - i sprzedawca
    warzyw nie ma wyboru, jeśli oferta została przyjęta, przekonali
    się o tym niektórzy sprzedający na allegro :)
    Zaś postanowienia oferty sprzeczne z prawem (np. dyskryminujące)
    się pomija - dawno temu usiłowałem dojść do tego, czy w razie
    pojedynczego zapisu sprzecznego z prawem pomija się ten zapis
    czy całą umowę, i wyszło że ten zapis.

    W omawianym przypadku - Murzyn może przyjąć ofertę i zażądać
    wykonania umowy sprzedaży warzyw, a sprzedawca co najwyżej
    dowiedzieć się, że zapis dyskryminujący był bezzzasadny.

    Tu moja uwaga: IMVHO pozostają "artykuły ogólne" w postaci
    np. art.5 KC.
    I jak na mój gust domaganie się czegoś, co pozwala zapewnić
    zachowania zgodne z prawem, np. ograniczyć sprzedaż art.
    nieletnim (dajmy na to wódki) będzie łapało się pod ten
    przepis.
    I ktoś kto powołuje się iż żądanie sprzedawcy stanowi
    dyskryminację IMHO *w takim przypadku* "nie będzie mógł
    żądać ochrony".

    > Obowiązek świadczenia usług może też
    > wynikać np. z zawartej umowy cywilnoprawnej.

    A *stwiedzenie* zawarcia umowy może wynikać z przyjęcia
    oferty, prawda?

    pzdr, Gotfryd